Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dan moet je even goed omschrijven wat je verstaat onder gewoon vliegen.
Twee keer hetzelfde?Mode2 is de amerikaanse manier van vliegen, volgens mij ontstaan toen de eerste bouwdozen uit de US kwamen en wildvliegers zichzelf gingen proberen te vliegen.
De oude garde heeft de duitse methode, mode 2.
F5B is niet gewoon vliegen.
Dat is aan/uit en de F1 van modelvliegen.
Te technisch, te complex als je het als recreatie wilt doen.
Ik neem aan dat Wil met gewoon vliegen bedoelt, gas op de knuppel en ook halfgas kunnen vliegen.
Ik heb tegen je gezegd, van de zomer gaan we wel eens kijken bij shows en wedstrijden, dan kan je mensen leren kennen die weten waar ze het over hebben.
@Gerben de contest eurotour wedstrijden zijn nog niet bekend?
Er zijn bij mij hier op de club 3 mensen die snelle modellen vliegen.
1 daarvan bouwt ook zijn eigen (houten) modellen.
En wat ik al eerder gezegd heb, zegt Gerben nu ook, voor je model uitkijken, je model hoef je niet te zien.
En ook de tijd hebben en nemen om om je heen te kijken als je vliegt.
De Curare loopt 200 en vliegt als een snel goed uitgebalanceerd model.
Het model kan het altijd, die Avionik vliegt neutraler dan een trainer.
Geen last van wind of turbulentie.
De Turn Left ook.
Wat ik voelde aan de Speeder is dat ie ook gewoon als een speer gaat.
Ik denk dat de meeste mensen die ruime ervaring hebben vrijwel allemaal op mode 1 vliegen.
Mode2 is de amerikaanse manier van vliegen, volgens mij ontstaan toen de eerste bouwdozen uit de US kwamen en wildvliegers zichzelf gingen proberen te vliegen.
De oude garde heeft de duitse methode, mode 2.
GJ
Als je 5 minuten achter elkaar kunt vliegen, gaat je model niet hard genoeg![]()
Bij het pylon style hard vliegen zoals Wil dat wenst draait het om de kick. Als je dat 5 minuten vol kunt houden, had je nog sneller kunnen gaan, met een grotere kick.
Voor diegene die daarvan houdt, kan 1 minuut high speed vliegen op het topje van je kunnen, volledig gefocust op het model, op en top concentratie en ´in de zone´, een grotere voldoening geven dan wat dan ook. Op dat gevoel doelde ik.
Gerben
Tijdens het slotracen, kwam er aardig wat adrenaline vrij.
Hoe bestuur je die dingen, enkel gas geven neem ik aan?
Ziet er zeker flitsend uit maar het is toch Iets heel anders dan (snel) vliegen..
Voordeel van dit soort modellen is dat ze als op rails vliegen.
Maar je moet wel de neus de goede kant opzetten.
Ik ben niet bang dat Wil het niet kan, hij heeft alleen nog geen zelfvertrouwen.
Ik heb al andere snelle modellen met hem gevlogen en dat was in de tijd dat ie slecht les kreeg.
Nu krijgt ie les zoals ik gezegd heb, of eigenlijk, zoals het hoort.
En hij kan ook tijdens het vliegen wegkijken en dan weer naar het model kijken en sturen.
Allemaal dingen die nodig zijn om een kleiner sneller model te kunnen besturen.
Wat ie nog niet gedaan heeft is werpen en landen zonder landinggestel.
Dat zou ie moeten leren, handigste is dan een leraar/leerlingsysteem.
Of leren... het is gewoon een kwestie van durven.
GJ
Hoe bestuur je die dingen, enkel gas geven neem ik aan?
Ziet er zeker flitsend uit maar het is toch Iets heel anders dan (snel) vliegen..
Ik denk er wel eens aan, om het ´s winters weer op te pakken. Dan kun je ´s avonds toch niet vliegen.