De perikelen van WdeW, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is dat de reactie van Peter of zijn zoon Henning ?
Ik heb Henning getracht te contacteren maar ij is niet actief op messenger en facebook, als jij contact met Peter hebt, zou jij hem eens kunnen vragen naar de uitslagen en CG van zijn Flash-Light ?

Ik heb een tijdje geleden nog gemaild met Hanno zelf.

Maar ik denk dat Hanno het niet op zijn modellen had vanwege het koppel van de motor.
Hij vloog de Curare met een 11" propje, dat levert geen moment.
Bij een electromotor kan het wel.
Die versnelt en vertraagt ook sneller dan een brandstofmotor.
Er zijn zelfs rompen gesneuveld omdat ze gemaakt waren voor een brandstofmotor maar er een electromotor op gezet werd en die verdraaiden de rompen zo dat het uit elkaar viel.

GJ
 
Er zijn zelfs rompen gesneuveld omdat ze gemaakt waren voor een brandstofmotor maar er een electromotor op gezet werd en die verdraaiden de rompen zo dat het uit elkaar viel.
Meestal hoor je dat andersom... dat rompen voor electro volledig uit elkaar rammelen van de trillingen van een brandstofmotor...
 
Meestal hoor je dat andersom... dat rompen voor electro volledig uit elkaar rammelen van de trillingen van een brandstofmotor...

Ja dat gebeurt ook, vaak bij ARFjes.
Maar een electromotor zet zo hard aan dat ie de boel gaat torderen.
En als je dat maar vaak genoeg doet dan komen de spanten los.
Daarom hebben ze enkele modellen moeten verstevigen om torderen te voorkomen.
Het zijn wel houten modellen, gfk zal niet zo gauw uit elkaar vallen.

GJ
 
Is dat de reactie van Peter of zijn zoon Henning ?
Ik heb Henning getracht te contacteren maar ij is niet actief op messenger en facebook, als jij contact met Peter hebt, zou jij hem eens kunnen vragen naar de uitslagen en CG van zijn Flash-Light ?

Was vanmiddag even vliegen. (Wel een heel koude wind)

De reaktie is van Peter zelf.
Ik heb hem de roeruitslagen en cg gevraagd van de Flashlight :
"cg about mid of the aluminium tube; control throw: elevator about 13 mm and aileron about 15 mm; expo about 15 procent. But individuell Setting"

Je kunt Peter Wessels bereiken via Facebook, "Hanno Prettner (Chat and files)" group, daar is hij lid van. (10) Hanno Prettner (Chat and Files) | Facebook

Grt,

Arnoud.
 
Ik heb een tijdje geleden nog gemaild met Hanno zelf.

Maar ik denk dat Hanno het niet op zijn modellen had vanwege het koppel van de motor.
Hij vloog de Curare met een 11" propje, dat levert geen moment.
Bij een electromotor kan het wel.
Die versnelt en vertraagt ook sneller dan een brandstofmotor.
Er zijn zelfs rompen gesneuveld omdat ze gemaakt waren voor een brandstofmotor maar er een electromotor op gezet werd en die verdraaiden de rompen zo dat het uit elkaar viel.

GJ

Dat klopt wat je schrijft. Het throttle delay geldt voor de elektro versie.

Grt,

Arnoud.
 
Vandaag lekker kunnen vliegen. Geen enkele last van windkracht 4. En morgen weer.
Dan gaat de expo terug naar 25% en woensdag gaan we de uitslagen kleiner zetten.
 
Goed om te horen..:thumbsup:
Kleine stapjes per keer veranderen Wil, net zolang tot je de kist heerlijk vind vliegen..
Heb je trouwens gevlogen met de Xtra of met de Currie
 
Vandaag lekker kunnen vliegen. Geen enkele last van windkracht 4. En morgen weer.
Dan gaat de expo terug naar 25% en woensdag gaan we de uitslagen kleiner zetten.
Die snap ik even niet, maar ik ben nogang niet zo slim als jullie[emoji14]

Je hebt lekker gevlogen, maar je gaat wel de uitslagen kleiner zetten?
 
Die snap ik even niet, maar ik ben nogang niet zo slim als jullie[emoji14]

Je hebt lekker gevlogen, maar je gaat wel de uitslagen kleiner zetten?

Lekker: Eindelijk is het landingsgestel in orde.
Ik had deze nog maar weinig geland en dat ging prima.

Nieuw: Zowel de expo als de uitslagen gaan omlaag.
 
Lekker: Eindelijk is het landingsgestel in orde.
Kan me helemaal voorstellen dat dat fijn is...

Ik had anderhalf jaar terug 8 keer achter elkaar dit:
en dat is echt uitermate frustrerend...

Nieuw: Zowel de expo als de uitslagen gaan omlaag.
Lijkt me, afgaand op je eerdere opmerkingen over het vlieggedrag, een goede keuze. Niet te veel tegelijk, en niet allebei tegelijk...
 
Kan me helemaal voorstellen dat dat fijn is...
Ik had anderhalf jaar terug 8 keer achter elkaar dit:
en dat is echt uitermate frustrerend...
Lijkt me, afgaand op je eerdere opmerkingen over het vlieggedrag, een goede keuze. Niet te veel tegelijk, en niet allebei tegelijk...

Bij de start ging hij al voorover. Dan hoef je aan landen niet eens meer te denken.
Ik denk zelfs, dat de kleine wielen er weer op kunnen.
 
Ik heb Wil het advies gegeven met weinig expo te beginnen en ook met kleine uitslagen.
Dat is beter dan met grote uitslagen en veel expo te beginnen, zoals ie nu doet.
En dan de kist op zijn smaak aan te passen, Wil is geen kunstvluchtpiloot.

GJ
 
Vlieg je nu zelfstandig Wil?

Jawel Niels, ik neem aan, dat je de Curare en de Xtra bedoelt.
Ik besef steeds meer, dat het afstellen erg belangrijk is.

Dat was met slotracen niet anders. De body iets, korter of langer, of anders op het chassis plaatsen kon enorme verschillen geven.
Ik schreef altijd alles op. Op een gegeven moment wist ik hoe het moest. Als ik dan 4 auto's bouwde, waren er twee razendsnel, een gewoon goed en slechts 1 matige.
Daarbij ging het niet alleen om de topsnelheid, maar die in combinatie met wegligging. In de bochten kon je het meeste winnen.
Vliegen is zonder meer moeilijker, maar ik denk dat sommigen zich er op verkijken. Dammen is ook makkelijker dan schaken. Ja, maar probeer het maar eens.
In de herfst ga ik er weer mee beginnen. Met vliegen ga ik natuurlijk ook door.
 
  • Like
Reactions: Cnn
Ik heb Wil het advies gegeven met weinig expo te beginnen en ook met kleine uitslagen.
Dat is beter dan met grote uitslagen en veel expo te beginnen, zoals ie nu doet.
En dan de kist op zijn smaak aan te passen, Wil is geen kunstvluchtpiloot.

GJ

Om het brevet te halen, moest ik uiteraard de verplichte figuren leren vliegen. En eerlijk is eerlijk, je gaat er beter door vliegen.
Maar eigenlijk heb ik niet zoveel met figuren.

En nu ga ik weer naar het veld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top