Zo the horen heb je vanmiddag je éérste ECHTE overtrek gedaan...De Curare vanmiddag steeds langzamer laten vliegen. Niks aan de hand.
Ineens valt hij over een vleugel weg, recht naar beneden. Zo onverwacht, dat ik er niet op gerekend had.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zo the horen heb je vanmiddag je éérste ECHTE overtrek gedaan...De Curare vanmiddag steeds langzamer laten vliegen. Niks aan de hand.
Ineens valt hij over een vleugel weg, recht naar beneden. Zo onverwacht, dat ik er niet op gerekend had.
Dat was ook de bedoeling, om je te laten schrikken.
Maar dan weet je nu wat ie doet en hoe hij daarvoor aanvoelt.
Daarom was ik daar op aan het hameren, vroeg of laat gebeurt dit een keer en je kan het beter op hoogte oefenen dan dat het op 5 meter hoogte gebeurt.
Maar je hebt hem goed opgevangen, hulde!
Je ziet dat je nu ook de tijd kan nemen om te zien hoe hij ligt en hoe te corrigeren.
Dat kon je een tijdje geleden nog niet, dan was het blinde paniek en daarna een bouwpakket.
GJ
Zo the horen heb je vanmiddag je éérste ECHTE overtrek gedaan...gefeliciteerd...
Ik blijf het een een kist met n mooi vliegbeeld vinden, mooi bochten werk en strak heen en weer. Ziet er solide uit Wil.
Volgende landing van hoogte, motor uit, naar het veld sturen en afvangen. Lukt het niet doorstarten en weer opnieuw proberen. De hoogte gebruiken om de kist op snelheid te houden. Kijk maar eens hoe dat gaat.
Je komt nu lekker laag binnen maar wie weet staat er binnenkort weer maïs en dan moet je hoger binnenkomen.
Goede oefening.
En ja, tuurlijk, veel beterschap GJ.
Heb je op je zender ook nog een telemetry kanaal voor je hartslagmeter? [emoji51]Dat was even schrikken;
De Curare vanmiddag steeds langzamer laten vliegen. Niks aan de hand.
Ineens valt hij over een vleugel weg, recht naar beneden. Zo onverwacht, dat ik er niet op gerekend had.
Na de eerste schrik, de rust weer gevonden, gekeken hoe het toestel lag, recht gelegd, nog even gedacht
dat hij op zijn kop vloog.......en rustig de weg vervolgd.
Verder goede landingen gemaakt, door meer up te trekken. De snelheid was er behoorlijk uit, zei JVE.
Eind goed, al goed.
.
Heb je op je zender ook nog een telemetry kanaal voor je hartslagmeter? [emoji51]
Ik blijf het een een kist met n mooi vliegbeeld vinden, mooi bochten werk en strak heen en weer. Ziet er solide uit Wil.
Volgende landing van hoogte, motor uit, naar het veld sturen en afvangen. Lukt het niet doorstarten en weer opnieuw proberen. De hoogte gebruiken om de kist op snelheid te houden. Kijk maar eens hoe dat gaat.
Je komt nu lekker laag binnen maar wie weet staat er binnenkort weer maïs en dan moet je hoger binnenkomen.
Goede oefening.
En ja, tuurlijk, veel beterschap GJ.
Ik wil Wil wel eens een echt goede RC1 zien vliegen.
Deze Curare heeft al een heel leven achter de rug.
Ik hoop mijn Blue Angel ook redelijk snel af te hebben en dan heb ik hopelijk ook de Frsky Tandem X20 binnen, dan kan ie weer aan de kabel.
En dan zal je zien wat het verschil is tussen een goed gebouwde kist is en een afgeragde.
Maar het idee, dat je met een sneller model moest gaan vliegen om aan de snelheid te wennen, is ook weer gelukt.
Nu de Kermit Speeder in de zender zetten en dan eerst op 4S beginnen, dan is ie langzamer dan de Curare maar vliegt strakker, en heeft geen wielen.
Wel oppassen met de accu, dat is een Li-Ion van 7,2 Volt en de servo;s kunnen maar 6 Volt aan, dus niet vergeten er een BEC tussen te zetten.
Als je die niet hebt dan heb ik er wel ergens 1 in een doosje.
Wat betreft een hartslagmeter aansluiten, zou als leraar wel helpen.
Dan kan je horen of zien hoe gespannen de leerling is.
Als het te eng word zou het ook een flatliner kunnen worden, patient overleden.
GJ
Welke vind je fijner vliegen Wil, de curare of de Xtra ??De Curare zal ongeveer 5e hands geweest zijn, met modder in de servo's en de besturing geheel door elkaar.
Wat ik met dit apparaat leer is inderdaad sneller vliegen (hij is zo een end weg), maar vooral dat hij sneller reageert
en ook dat hij veel verder doorzet tijdens de landing, dan ik gewend was.
Je moet je hersens er echt goed bijhouden anders vliegt hij zo het ziekenhuis, de St.Jan of de gevangenis in.
Mijn gevoel zegt, dat ik er nog een paar weken mee moet blijven vliegen en in die tussentijd de XTra weer eens
te voorschijn moet halen.
Daarna gaat het dan gebeuren. Het groene monster, de WdeW Iaus Deutschland.
En er staat nog meer sneller spul te trappelen van ongeduld. Maar nu ik eenmaal zover ben, ga ik niets overhaasten.
Het moet goed voelen voor elke volgende stap.
Nog net even voordat ze me in slaap brengen.
Dat groene ding zal niet heel enger vliegen dan de curare.
Hij heeft alleen geen wielen en je moet hem gooien.
Maar rustig aan, het is nog geen zomer.
Nu hoop ik dat zometeen een leuk verpleegstertje me komt halen.
GJ
Nog net even voordat ze me in slaap brengen.
Dat groene ding zal niet heel enger vliegen dan de curare.
Hij heeft alleen geen wielen en je moet hem gooien.
Maar rustig aan, het is nog geen zomer.
Nu hoop ik dat zometeen een leuk verpleegstertje me komt halen.
GJ
Welke vind je fijner vliegen Wil, de curare of de Xtra ??
En je hebt volkomen gelijk, niets overhaasten en alles op zn tijd![]()
Nog net even voordat ze me in slaap brengen.
Dat groene ding zal niet heel enger vliegen dan de curare.
Hij heeft alleen geen wielen en je moet hem gooien.
Maar rustig aan, het is nog geen zomer.
Nu hoop ik dat zometeen een leuk verpleegstertje me komt halen.
GJ
Als GJ straks uit de narcose komt, ligt er een vragenlijst over motoren, aantal cellen, kv, etc. voor hem klaar,
i.p.v. een leuk verpleegstertje.
doe voorlopig maar even kalm aan... gezondheid gaat voor![]()