bij eigenlijk ieder toestel zie je het vlot genoeg, als je weet waar je op let.
ze kunnen je altijd wel een keer verassen. maar dat houd de spanning erin.
let maar op.
vlieg gewoon eens een keer of 20 laag over het veld, ongeveer 1 meter hoog. of 2.
in ieder geval zodanig dat je wel heel de aanvlucht hetzelfde doet als met de landing.
doe hem iedere keer wat rustiger.
maar zorg dat je niet lager gaat dan 1 meter.
en niet opeens van volgas naar opeens zonder gas laag overvliegen, maar iedere keer een tikkie rustiger.
als je op het circuit bent, ga je ook niet per 10 km harder de bocht door. alles of niks.
je komt vanzelf op een snelheid, waarop de kist een beetje gaat fladderen
beetje overdreven reageren op commando's (of juist niet)
er zit een verschil in op een bepaald punt.
als je dat punt gaat zien, ga je ook wennen aan de snelheid die erbij hoort.
waarom doe je dit in de aanvlucht..
omdat dit een ander beeld op je toestel geeft.
je kan hem hoog, voor je uitmelken, kijken wat er gebeurt.
alleen als het toestel op je af vliegt (zoals bij de landing) weet je nog niks.
recht voor je, hoog en je weet of hij redelijk vlot of redelijk langzaam stallt.
daarna in de landingsaanvlucht proberen. niet te stallen..
maar om er voldoende boven te blijven.