De perikelen van WdeW, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee niet te vergelijken. Maar las wat minachtend over schuim haha.

Ik denk dat die dikke 6s 6000mah pakketten ook al snel 8a900 gram wegen. Zal morgen eens kijken wat mijn 3700 pakketten wegen.

Hoelang kan je nu vliegen op 1 accu Wil?
 
Nee niet te vergelijken. Maar las wat minachtend over schuim haha.
Ik denk dat die dikke 6s 6000mah pakketten ook al snel 8a900 gram wegen. Zal morgen eens kijken wat mijn 3700 pakketten wegen.
Hoelang kan je nu vliegen op 1 accu Wil?

Een pakket weegt 838 gram. GJ vroeg ook al of ik lichtere lipo´s had.
Ze zijn 5000 mAh en de vliegtijd is 6-8 minuten, voor mijn gevoel lang genoeg.

Wil krijgt kapsones. Veel gekker moet het niet worden :D.
 
Je barst gewoon van zelfvertrouwen.......

Zo langzamerhand heb ik wat kijk op de vlieg-materie gekregen.
Ook al ben je niet de beste muzikant, je kunt wel over een goed gehoor beschikken. Hm ..... misschien niet
een heel goed voorbeeld.
Maar ik heb wel veel ervaring (met het aan gort vliegen van kisten). Hm...... ook niet echt.
Een persoonlijke voorkeur voor bepaalde vliegmachines dan? Ja.... dat kan ik wel stellen, zonder gevaar voor eigen leven.

(alles met een ;))
 
16188209614804605373968346397089.jpg


Als je het zo vast zet dan Wil
 
Circuit ruimer maken maakt hem niet langzamer maar je kan minder steil aanvliegen.
Misschien kan hij wel langzamer vliegen dan jij doet.
Dat heb je nog steeds niet geprobeerd en dat roep ik al 2? Jaar.
Ja, 1 keer maar dat moet je echt een paar keer doen tot je echt weet hoe langzaam hij kan.
1 keer helpt niet, minimaal 10 keer per dag, een paar dagen lang.
Net zo lang tot je weet wanneer ie overtrekt.

GJ
Idd veel meer oefenen, stijgen rondje vliegen en de het landingstraject in. Doorstarten en herhalen, iedere keer verbeteren. Iedere keer bij jezelf nagaan wat kan ik anders doen.
Dit kan natuurlijk, voor safety, ook op hoogte. Maar maak er een gerichte oefening van. Herhalen, herhalen, net als in de muziek.

En natuurlijk vergeten we de mais en crosswind en bomen. Daar gaat het niet om. West-oost is niet moeilijker dan Oost-West traject. Het is iets anders maar in de Final precies hetzelfde.

Hang in there!
 
Idd veel meer oefenen, stijgen rondje vliegen en de het landingstraject in. Doorstarten en herhalen, iedere keer verbeteren. Iedere keer bij jezelf nagaan wat kan ik anders doen.
Dit kan natuurlijk, voor safety, ook op hoogte. Maar maak er een gerichte oefening van. Herhalen, herhalen, net als in de muziek.

En natuurlijk vergeten we de mais en crosswind en bomen. Daar gaat het niet om. West-oost is niet moeilijker dan Oost-West traject. Het is iets anders maar in de Final precies hetzelfde.

Hang in there!

Ja, ik ga er morgen weer in-hangen.
 
Curare... kijk eens hoe deze binnen komt? Goed bestuderen en vergelijken met jouw kist.
Deze haalt de 4 kg niet op elektrisch?
Als die van jou een hond van een kist is. pik er dan een moderne een als deze op.
Dan heb je vliegplezier?


 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: Cnn
Die met die Enya weegt 3300 gram, dat is 72gr/dm2.
Maar dat is geen echte RC1 aandrijving, een 12x7 propje, dus hij komt snelheid tekort.
Maar er zit ruim 20gr/dm2 verschil in vleugelbelasting, dat is een hoop.
Ik heb Quabeck nog even gemaild over de profielen en ook wat de vleugelbelasting van de originele Curare was.
En of 4 kilo en meer nog redelijk te vliegen is.

GJ
 
Curare... kijk eens hoe deze binnen komt? Goed bestuderen en vergelijken met jouw kist.
Deze haalt de 4 kg niet op elektrisch?
Als die van jou een hond van een kist is. pik er dan een moderne een als deze op.
Dan heb je vliegplezier?


Die komt best steil binnen lijkt me?
Als ik wil zo hoor....
 
Curare... kijk eens hoe deze binnen komt? Goed bestuderen en vergelijken met jouw kist.
Deze haalt de 4 kg niet op elektrisch?
Als die van jou een hond van een kist is. pik er dan een moderne een als deze op.
Dan heb je vliegplezier?

Bedankt voor de mooie voorbeelden.

De eerste vliegt waarschijnlijk halfgas op 2 cellen. Hij kan ook ontzettend langzaam.

De tweede komt een stuk dichter bij die van mij, ook de landing. Je ziet dat deze ook behoorlijk doorzet. Die van mij doet dat 2x zo erg.
 
Als experiment gaan morgen de grote sponsbanden er af en komen er wat kleinere gewone wielen op.
Gaat de boel kapot, dan gaat de boel kapot (eenvoudige muzikanten-logica :D).
Het wordt alles of niks. Een soort D-Day.
Ik ga morgen de mollen eens flink laten schrikken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top