nieuwe f5j bak

Als je geen eenheidsworst wil dan zou ik eerder kijken naar modellen als de El Nino van @Alex Hoekstra. Hij gaat, met succes, veel meer zijn eigen weg kwa model concept. Als je zo'n Volo, Ultima 2 of een Vertigo bij elkaar legt met hetzelfde kleuren schema zou ik zelf op enkele details na geen verschil zien.

Ik zie dat je ook uit het zuiden bent. Mocht je een keer een Prestige 2PK van dichtbij willen bekijken dan ben je altijd een keer welkom in Echt. Er is erom veel veranderd kwa bouw techniek in 6 jaar tijd. En mocht er interesse zijn dan is er nog een nieuwe Prestige 2PK beschikbaar uit de laatste levering.


Heb een mailtje gestuurt naar Alex met wat vraagjes over de el nino,benieuwd of het positief gaat zijn.
 
Zijn er mensen die ervaring hebben met de el nino wat betreft vliegeigenschappen en bouw.
en hoe presteerd hij in vergelijk met zijn concurenten.
 
Als je geen eenheidsworst wil dan zou ik eerder kijken naar modellen als de El Nino van @Alex Hoekstra. Hij gaat, met succes, veel meer zijn eigen weg kwa model concept. Als je zo'n Volo, Ultima 2 of een Vertigo bij elkaar legt met hetzelfde kleuren schema zou ik zelf op enkele details na geen verschil zien.

Ik zie dat je ook uit het zuiden bent. Mocht je een keer een Prestige 2PK van dichtbij willen bekijken dan ben je altijd een keer welkom in Echt. Er is erom veel veranderd kwa bouw techniek in 6 jaar tijd. En mocht er interesse zijn dan is er nog een nieuwe Prestige 2PK beschikbaar uit de laatste levering.

Welke versies zijn er nog beschikbaar van de prestige.
 
Om het nog even lastig te maken, heb net een nette Vertigo strong van 1450 gram aangeboden gekregen.

Het is een nette kist met kwalitatief goede inbouwapparatuur. Vliegklaar, met ballast en tassen koste de kist 1750 euro, te verkrijgen in Oost Nederland. Voor als je direct wil vliegen.

Welke apparatuur en welke prijs?
 
Welke motor zouden jullie kiezen:de tenshock edf 1515-15t
powerline micro1020/12
En dit voor een span van 4 mt en gewicht zonder ballast van 1400/1500 gr.
 
Welke motor zouden jullie kiezen:de tenshock edf 1515-15t
powerline micro1020/12
En dit voor een span van 4 mt en gewicht zonder ballast van 1400/1500 gr.

Beide motoren zijn bewezen en prima. Hiervoor geldt in principe hetzelfde als voor de modellen die je uitzoekt. Kijk of ze bepaalde eigenschappen hebben die je waardeert en maak aan de hand daarvan een keuze.
Ik ben zelf voor de Tenshock icm Reisenauer micro gegaan. Bijvoorbeeld mijn afweging:
  1. Goedkoper dan de Shambeck.
  2. Zelf service, de Shambeck moet terug voor service en kan je ook niet makkelijk omzetten naar een andere motor.
Dat maakt de Shambeck niet slecht. Iemand anders vind het misschien een voordeel dat je de service moet laten doen.

Echter, als ik op dit moment een aandrijving zou samenstellen voor een F5J van 1.4 a 1.5 kg zou ik eerder voor een direct drive gaan. De Dualsky of XPower van 100 gram voldoen prima en zijn ook nog eens een stuk vriendelijker voor de portemonnee ten opzichte van een aandrijving met vertraging.
 
Zoals gezegd zijn beide motoren prima, en dat geldt ook voor de genoemde direct drives. Al hebben wij in NL wat minder ervaring met deze direct drives.

Schambeck is duurder in de aanschaf, maar houdt zijn waarde beter vast bij eventuele doorverkoop.

Zou je willen adviseren om eerst de kist uit zoeken en dan een motor en verdere setup erbij te zoeken.

Het totale gewicht van de gewenste lipo, regelaar en motor kan een dingetje worden.
 
Beide motoren zijn bewezen en prima. Hiervoor geldt in principe hetzelfde als voor de modellen die je uitzoekt. Kijk of ze bepaalde eigenschappen hebben die je waardeert en maak aan de hand daarvan een keuze.
Ik ben zelf voor de Tenshock icm Reisenauer micro gegaan. Bijvoorbeeld mijn afweging:
  1. Goedkoper dan de Shambeck.
  2. Zelf service, de Shambeck moet terug voor service en kan je ook niet makkelijk omzetten naar een andere motor.
Dat maakt de Shambeck niet slecht. Iemand anders vind het misschien een voordeel dat je de service moet laten doen.

Echter, als ik op dit moment een aandrijving zou samenstellen voor een F5J van 1.4 a 1.5 kg zou ik eerder voor een direct drive gaan. De Dualsky of XPower van 100 gram voldoen prima en zijn ook nog eens een stuk vriendelijker voor de portemonnee ten opzichte van een aandrijving met vertraging.

Mercikes voor de input,het is natuurlijk een deftig verschil in prijs dus zal tenshock worden.
 
Zoals gezegd zijn beide motoren prima, en dat geldt ook voor de genoemde direct drives. Al hebben wij in NL wat minder ervaring met deze direct drives.

Schambeck is duurder in de aanschaf, maar houdt zijn waarde beter vast bij eventuele doorverkoop.

Zou je willen adviseren om eerst de kist uit zoeken en dan een motor en verdere setup erbij te zoeken.

Het totale gewicht van de gewenste lipo, regelaar en motor kan een dingetje worden.

Mercikes voor de reaktie,en heb een zwever gevonden de enigma 4 mt met kruisstaart aan een zeer mooie prijs bij de maker zelf.
Daar de tenshock in met 3 s lipo komt wel slim denk ik.
 
Back
Top