Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Klopt weet ook zeker van niet de tandwielen

Maar deze was te zwaar voor de auto

Dat ik het nu ga veranderen voordat ik ermee ga rijden

Op jullie advies wat jullie al vaker zeggen motor is te zwaar

Dat ik er niet mee ga rijden
 
Koop een accu en een lader en ga rijden!

Je moet een accu lenen en kijkt al naar andere motoren?


Dit is allemaal zinloos.

Geen andere motoren gaan kopen. Je kan hem ook zwaarder vertanden evt als je sneller wilt. Denk dat de glijlagers vast in het plastic gaan smelten. Aandrijfassen die breken. Enige wat afwachten is is wat als eerste stuk gaat.

Of lichter en punch in je esc terug schroeven als je het iets langer heel wilt houden.

Ding gaat toch wel stuk. Wist je van te voren. Moet een braaf brushed setje in. Dat kan die aan.
 
Ja klopt ik weet het

Maar ik had al een koper ervoor sins gisteren avond en vandaag is hij devinitief verkocht de tamiya tt01 met die brushless set 4t

Die jongen wou heel graag zo motor erin

En ik kan nu op me gemak voor wat anders gaan kijken kwa motor

Morgen maar effe langs een modelbouw winkel gaan
 
Ja klopt ik weet het

Maar ik had al een koper ervoor sins gisteren avond en vandaag is hij devinitief verkocht de tamiya tt01 met die brushless set 4t

Die jongen wou heel graag zo motor erin

En ik kan nu op me gemak voor wat anders gaan kijken kwa motor

Morgen maar effe langs een modelbouw winkel gaan


Je had hier toch ook een motor in?
 
Vandaag deze hobbywing brushless set besteld

hobbywing combo max 10 esc + 3652sl 5400kv brushless motor 3.17mm ass

2de motor krijg ik helaas niet aan de praat de regelaar dan dan maar een andere motor

Als hij binnen is gaan we hem inbouwen en testen en lekker ermee rijden
 

Bijlagen

  • Hobbywing-EZrun-brushless-combo-MAX10-3652SL-5400kV-Waterproof.jpg
    Hobbywing-EZrun-brushless-combo-MAX10-3652SL-5400kV-Waterproof.jpg
    87,4 KB · Weergaven: 128
Ja zeker gelijk al gedaan maar is 2de hans he

Auto was wel nieuwstaat aluminium delen ook

Daarom een nieuwe set gekocht ben je van dat gezeik af allemaal


Dinsdag of woensdag komt hij binnen
 
Ga dinsdag of woensdag verdorie dan gewoon eens rijden, je weet niet eens of je het leuk vind, en sneller is niet perse leuker. Hou op met meer willen kopen, rij gewoon zoals hij nu is... en wat ga je doen met die 5mm set?
 
Leuk nou echt wel heb altijd benzine gereden schaal 1op10 1op5 1op6

Daarom begin nu ook weer eraan

Rijden komt goed als het binnen is ik heb vandaag ook de tandwielen besteld gelijk

En de andere brushless set die had ik niet besteld hoor ik heb de 3.17mm besteld de goeie
 
Motor is binnen :thumbsup:

Morgen of overmorgen komen de tandwielen binnen

Dan kunnen we het gaan inbouwen allemaal eindelijk

En dan ermee rijden en van genieten
 

Bijlagen

  • 20211026_174202.jpg
    20211026_174202.jpg
    282,2 KB · Weergaven: 133
  • thumbnail_DSC_0145 (1).jpg
    thumbnail_DSC_0145 (1).jpg
    129,2 KB · Weergaven: 119
  • 29953.jpg
    29953.jpg
    3,5 KB · Weergaven: 133
  • thumbnail_DSC_0087.jpg
    thumbnail_DSC_0087.jpg
    84,9 KB · Weergaven: 123
Ah, gelukkig.
Op 3s zou dat +- 60000 toeren per minuut zijn, inderdaad te hoog, vandaar dat ik het vroeg.
 
Ah, gelukkig.
Op 3s zou dat +- 60000 toeren per minuut zijn, inderdaad te hoog, vandaar dat ik het vroeg.

Hoezo te hoog? In een vergelijkingstabel is 5800kv ongeveer een 7.5 turns motor.
  • 3.5T means ~10,500 RPM
  • 4.5T means ~9,000 RPM
  • 5.5T means ~7,400 RPM
  • 6.5T means ~6.400 RPM
  • 7.5T means ~5,800 RPM
  • 8.5T means ~5000 RPM
  • 10.5T means ~4,200 RPM
  • 13.5T means ~3,300 RPM
  • 17.5T means ~2,200 RPM
  • 21.5T means ~1,800 RPM

3.5 en 4.5T zijn motoren veel gebruikt bij het racen op 2S en die halen met gemak de 60.000+ rpm.

Maar het gaat natuurlijk om de hoeveelheid stroom/vermogen die de motor maar ook de regelaar kan verwerken.
 
Dat klopt wat roelof zegd

Ik denk dat het komt dat hij geen 3s aankan omdat het de zwaarste versie is van 5400kv zwaarder is hij er niet

Maar waarom is de regelaar dan wel 2s en 3s en de motor niet
 
Had ik al eens eerder aangegeven, de specificatie van de regelaar:

2S LiPo/ 6S NiMH: KV≤6000 3S LiPo/ 9S NiMH: KV≤4000 (3652 size motor)

Daar staat dat je alleen 3652 fomaat motoren van minder dan 4000kv op 3S mag gebruiken. De stroom zal veel te ver oplopen als je snellere motoren op 3S gaat gebruiken. De MAX10 regelaar is immers maar gespecificeerd tot 60A nominaal gebruik.

Dat de motor gespecificeerd is tot max 2S gebruik kan met de bouw van de hele motor te maken hebben,. De dikte van de gebruikte koperdraad dat geen hoge stromen aan kan of misschien toch ook een missende nabewerking van de rotor voor een optimaal balans.
 
Back
Top