De successen van Willy de Woofer en Pieter de Tweeter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik volg met belangstelling deze ontwikkeling, als je het lijstje ff breder maakt, pas ik er ook op.:D
Het aantal kv's is wel belangrijk, maar niet alles bepalend.
 
Ik volg met belangstelling deze ontwikkeling, als je het lijstje ff breder maakt, pas ik er ook op.:D
Het aantal kv's is wel belangrijk, maar niet alles bepalend.

GJ heeft daar een berekening voor. Het toerental dat je wilt, gedeeld door het aantal cellen, of zoiets :D.
Zelf heb ik meer verstand van verzekeringen.
 
GJ heeft daar een berekening voor. Het toerental dat je wilt, gedeeld door het aantal cellen, of zoiets :D.
Zelf heb ik meer verstand van verzekeringen.

Gewenst toerental : toegepast voltage = kv. Maar de propeller telt ook mee, dus nou weet ik het nog niet :(.
Dat krijg je als muzikanten technisch gaan doen :D.

sssst ........Ons Doornroosje uit Deutschland slaapt nog.
 
@GJVO

Gewoon een kale motor zonder wikkelingen bestellen en bij Dekker inleveren geen optie?
Ik weet niet wat Bert rekent voor wikkelen.
Maar je kan natuurlijk ook een Turnigy kopen en als die afbrand die opnieuw laten wikkelen.
Dat is goedkoper dan een Scorpion kit.
En de magneten van de Turnigy's zijn niet slecht, alleen de wikkelingen kunnen wat beter.

sssst ........Ons Doornroosje uit Deutschland slaapt nog.
Nee hoor, ik was om 7 uur wakker.
Maar het was nog zo donker dus ik ben even blijven liggen.

Hoe je het KV berekent?
Nou, grofweg is het:
Gewenst toerental + 10% gedeeld door belast Voltage, dus 3,5 Volt per cel.
Voorbeeld.
Je wilt zo ongeveer 12000 op de prop in vlucht.
Dus dan is het 12000 + 15% = 13800
13800 gedeeld door 6S / 21 Volt.. 657 KV.
Het ligt dan ook nog een beetje aan de prop maar als je de motor onbelast zou laten draaien kom je ergens rond de 13800 rpm en met een echt zware prop als een 10x27 zit je op 10800 rpm.
Als motor heb ik dan de Turnigy NTM Propdrive 4248-650 genomen.
En het grappige is dat ie die 10x27 in theorie ook nog rond zou kunnen krijgen zonder echt idioot veel stroom te trekken.


Oh ja... het is kerst he...
Dan maar even een fotootje van achter mijn huis.
Iedereen een fijne en vooral lekker rustige (max 2 personen) kerst.
kerst.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: Cnn
@GJVO

Hij vraagt 100a110 euro voor een Scorpion.

150 euro voor een 28p motor. Had het hem toevallig laatst gevraagd.

Fijne kerstdagen toegewenst allemaal!
 
Ik ben ook wel eens bij dit bedrijf binnen geweest, maken veel motoren waar later een europees merk op geplakt word.
Ze hebben een geschikte motor.
Lekker kort en hij kan ook het vermogen aan.
Ik zal ze straks eens mailen, kijken of ze direct leveren.
Het gaat om de X4120-Ⅲ/ KV650
http://en.rcsunnysky.com/x-fixedwingseries/58.html
14796.jpg
 
Ik ben ook wel eens bij dit bedrijf binnen geweest, maken veel motoren waar later een europees merk op geplakt word.
Ze hebben een geschikte motor.
Lekker kort en hij kan ook het vermogen aan.
Ik zal ze straks eens mailen, kijken of ze direct leveren.
Het gaat om de X4120-Ⅲ/ KV650
http://en.rcsunnysky.com/x-fixedwingseries/58.html
Bekijk bijlage 472411

Vragen de grote merken, om een andere can? Het mag ons natuurlijk niet opvallen, dat een motor daar maar een paar tientjes kost.
Of kun je de kwaliteit van de toegepaste onderdelen kiezen? b.v. matched magnets.
 
Vragen de grote merken, om een andere can? Het mag ons natuurlijk niet opvallen, dat een motor daar maar een paar tientjes kost.
Of kun je de kwaliteit van de toegepaste onderdelen kiezen? b.v. matched magnets.

Een andere kleur doet al heel veel.
De Hacker A serie, de buitenlopers, worden ook in China gemaakt.
Er is dan wel een kwaliteitscontrole door een duitser die daar zit.
De toleranties zullen dan wat dichter bij elkaar liggen, hoewel... wat kan er fout gaan bij het machinaal wikkelen?

Van de YGE regelaars weet ik dat er andere Fet's opgezet worden dan die van de Sunrise regelaars.
Dat is een verzoek van YGE.
En er staat andere firmware op de YGE, maar dat is geen verbetering want die zit vol met fouten en eigenaardigheden.
Een YGE160 was destijds bijna 200 Euro, de Sunrise 150 kocht ik toen in voor iets van 40 dollar en technisch waren ze vrijwel gelijk, behalve dan de FETs en de firmware maar die had ik geschreven dus dat was beter dan die van de duitser.
YGE kocht ze ook gewoon in voor 40 dollar dus verdiende er bijna 150 Euro op.
De Jeti Mezon regelaars werden daar ook gemaakt, ik heb er 2 meegenomen voor iets van 60 dollar per stuk terwijl ie in Europa voor ruim 200 Euro verkocht werd.
Ze zaten al in de doosjes zoals ze geleverd worden en incl gebruiksaanwijzing.
Het zou best de moeite zijn om weer eens naar Shenzhen te gaan en dan een hoop geld in de zak te hebben.
Een Apple Iphone 6 was daar te koop (aan de achterkant van de fabriek zullen we maar zeggen) voor iets van 350 dollar terwijl is toen ruim 700 Euro was.

s die 650kv versie nog te krijgen?

Geen idee, ik heb ze gemaild.
Lijkt me dat als ze een 500KV leveren ze ook een 650 kunnen leveren.

En als regelaar heb ik ook al wat opties besteld bij een bevriende fabriek in China.
Een BLHeli_32 regelaar, dus geweldig in te programmeren en incl telemetrie.
Weegt 25 gram, werkt van 5 tot 10S en kan 80A continu-140 piek (10 seconden).
Prijs zal rond de 65 euro liggen, ligt aan Fedex... en of ze erin trappen wat op de bon staat.

GJ
 
Een andere kleur doet al heel veel.
De Hacker A serie, de buitenlopers, worden ook in China gemaakt.
Er is dan wel een kwaliteitscontrole door een duitser die daar zit.
De toleranties zullen dan wat dichter bij elkaar liggen, hoewel... wat kan er fout gaan bij het machinaal wikkelen?

Van de YGE regelaars weet ik dat er andere Fet's opgezet worden dan die van de Sunrise regelaars.
Dat is een verzoek van YGE.
En er staat andere firmware op de YGE, maar dat is geen verbetering want die zit vol met fouten en eigenaardigheden.
Een YGE160 was destijds bijna 200 Euro, de Sunrise 150 kocht ik toen in voor iets van 40 dollar en technisch waren ze vrijwel gelijk, behalve dan de FETs en de firmware maar die had ik geschreven dus dat was beter dan die van de duitser.
YGE kocht ze ook gewoon in voor 40 dollar dus verdiende er bijna 150 Euro op.
De Jeti Mezon regelaars werden daar ook gemaakt, ik heb er 2 meegenomen voor iets van 60 dollar per stuk terwijl ie in Europa voor ruim 200 Euro verkocht werd.
Ze zaten al in de doosjes zoals ze geleverd worden en incl gebruiksaanwijzing.
Het zou best de moeite zijn om weer eens naar Shenzhen te gaan en dan een hoop geld in de zak te hebben.
Een Apple Iphone 6 was daar te koop (aan de achterkant van de fabriek zullen we maar zeggen) voor iets van 350 dollar terwijl is toen ruim 700 Euro was.



Geen idee, ik heb ze gemaild.
Lijkt me dat als ze een 500KV leveren ze ook een 650 kunnen leveren.

En als regelaar heb ik ook al wat opties besteld bij een bevriende fabriek in China.
Een BLHeli_32 regelaar, dus geweldig in te programmeren en incl telemetrie.
Weegt 25 gram, werkt van 5 tot 10S en kan 80A continu-140 piek (10 seconden).
Prijs zal rond de 65 euro liggen, ligt aan Fedex... en of ze erin trappen wat op de bon staat.

GJ

Je zit dicht bij het vuur, lees ik!

Ik denk, dat er een groot deel van de tussenhandel gaat verdwijnen.
EyeLove blijft vast niet de enige.
 
Vroeger zat ik veel dichter bij het vuur, toen moest ik voor werk naar Shenzhen en dan hoor je meer van de technische mannetjes daar.
Nu, jaren later zijn de vrouwtjes aan de balie vervangen door anderen die me niet kennen.
Maar met bluffen kom je een eind.
In de USA ben ik in meerdere fabrieken geweest, bij Tekin hebben we voor 5000 dollar laders en regelaars gekocht, was destijds een populair merk in Nederland.
En we zijn ook bij Horizon Hobbies geweest, toen nog gewoon een winkel, we hebben daar een prototype van een stermotor zien draaien en meteen maar 2 bouwdozen meegenomen.
Alles voor inkoop, zonder BTW.
Maar je moet daar wel naartoe, ik zat al te kijken of ik naar HongKong kan maar de mensen die ik daar nu spreek zeggen dat het niet zo fijn is op het moment, de meesten willen weg.
En ook voor mezelf, stel ze sluiten de boel af, dan kan je geen kant op.
Bali is ook nog dicht dus dan is het puur een vluchtje naar Hongkong, beetje zonde van het geld.

GJ
 
Het bevestigen van de lipo;
Ik kom toch weer terug op een zelfgemaakt bakje. Er moet nog een strap overheen.
Met klittenband gaat er vaak van alles mis. Het laat los op de lipo. Het zit zo strak, dat je de lipo niet los krijgt zonder iets te slopen.
Binnenband tegen het schuiven gaat redelijk goed, maar voelt toch niet helemaal fijn.
Je wilt niet, dat een 6s/5000 gaat schuiven.
Zoals te zien, is er als extra zeer sterke tape gebruikt. Zo kan de lipo geen kant meer uit en is het geheel nog sterker.
Uiteraard moet het bakje goed vastgezet worden.

20211225_153745.jpg
 
Laatst bewerkt:
De grotere lipo's plak ik met tape op een plank die ik dan in een geleider schuif en zeker hem met een schroef. Op die manier kun je de lipo redelijk snel uit het model halen om te laden en voor opslag.
Ik zal morgen een foto ervan maken.
 
Ik heb de eerste kerstmiddag besteed aan de schuimsnijder caliberen en de vleugel voor de speeder snijden.
Het calibreren kostte een plaat EPS en de vleugel ook, plus een hoop tijd.
Maar dit is het resultaat.
De rechtervleugel en daaronder een fimpje van paneel 3 dat ik ga snijden.
Vleugelkernen gaan 15 Euro kosten, dat is al bekend.
Ze zijn gemaakt voor 1,5mm balsa indekking.
index.jpg




GJ
 
Ik zou die pijlstelling niet zo doen. Ik zou die naar voren doen. Dat maakt volgens mij de kist sneller en stabieler.
Met mijn rapster f5d bleek dit heel goed te werken. Met een lichte negatieve pijlstelling. Heb hier nog zo een type vleugel liggen uit massief balsa voor de liefhebber die dit verder wil uitproberen. Die vleugel past op de romp van de speed ninja.
 
Ik heb meerdere modellen gemaakt met voorwaartse pijlstelling.
Het maakt hem instabieler, gevoeliger op rol en hoogte.
Dit model vleugel en profiel is een goedkope kopie van een >500 km/u F3S model.
Het profiel is exact gelijk en koorde is vrijwel gelijk aan de Fireblade F3S.

Dit doet het wel...

GJ
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top