Oei... dat spul gebruiken de meeste mensen niet voor hun plezier! Sterkte!voor de rest van de dag was Morfine mijn beste vriend![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Oei... dat spul gebruiken de meeste mensen niet voor hun plezier! Sterkte!voor de rest van de dag was Morfine mijn beste vriend![]()
Uit het geheugen (rond mijn 14e zowel deze airboat als de Mk II van Yu'Can gehad) zat bij beide boten een soort van stroomlijn "druppel" achter de motor waarin een 100 of 150 ml tankje geplaatst kon worden. Een beetje zoals die motor-opzetstukken voor zwevers in de jaren 80.Op de brandstof boot stond een 125 ml tankje.
4 x 4.5 x 8, op de zijkant van de motor steun, een fractie lager als de motor.
Cf de maten zou het ongeveer 140 ml zijn, dus precies de helft van de jouwe.
Oei... dat spul gebruiken de meeste mensen niet voor hun plezier! Sterkte!
Uit het geheugen (rond mijn 14e zowel deze airboat als de Mk II van Yu'Can gehad) zat bij beide boten een soort van stroomlijn "druppel" achter de motor waarin een 100 of 150 ml tankje geplaatst kon worden. Een beetje zoals die motor-opzetstukken voor zwevers in de jaren 80.
Moet wel zeggen, destijds werd ook het type uit dit draadje verkocht door Yu'Can (die van de Stock Cars) en volgens mij werden die door Yu'Can geproduceerd in licentie, niet door Lesro.
Ik zie nu hoe je de wissel methanol naar electro uitgedacht hebt, interresant, moet zo vrij vlot kunnen.
Zie ook dat je het bovendek over de breedte doorgesneden heb en uit 2 delen heb gemaakt, met een soort bulkhead voor de prop.
Leuke oplossingen, creatief.
Ik word steeds benieuwder hoe deze gaat varen en of er een groot verschil gast zijn tussen methanol en electro.
Uit het geheugen (rond mijn 14e zowel deze airboat als de Mk II van Yu'Can gehad) zat bij beide boten een soort van stroomlijn "druppel" achter de motor waarin een 100 of 150 ml tankje geplaatst kon worden. Een beetje zoals die motor-opzetstukken voor zwevers in de jaren 80.
Moet wel zeggen, destijds werd ook het type uit dit draadje verkocht door Yu'Can (die van de Stock Cars) en volgens mij werden die door Yu'Can geproduceerd in licentie, niet door Lesro.
Ja, die wogen nog wel wat... Yu'Can was vrij licht, relatief dunwandig frame. Er was nog een ander nederlands merk wat vrijwel identieke frames maakte, maar uit veel grovere en dikwandigere buis. Ben de naam daarvan effe vergeten, maar die waren flink zwaarder. Daar ben ik wel eens mee dwars door een fietswiel geknald, stuk of 6 spaken geknapt. Heb er ook wel eens een forse hoek mee uit een stoeprand gebeukt.Zo`n Stockcar heb ik ook nog gehad Wat ik me kan herinneren was het een zwaar ding.
Hooguit gaat de electroversie sneller, maar ik betwijfel of er verder veel verschil zal zijn.Ik word steeds benieuwder hoe deze gaat varen en of er een groot verschil gast zijn tussen methanol en electro.
Ja, die wogen nog wel wat... Yu'Can was vrij licht, relatief dunwandig frame. Er was nog een ander nederlands merk wat vrijwel identieke frames maakte, maar uit veel grovere en dikwandigere buis. Ben de naam daarvan effe vergeten, maar die waren flink zwaarder. Daar ben ik wel eens mee dwars door een fietswiel geknald, stuk of 6 spaken geknapt. Heb er ook wel eens een forse hoek mee uit een stoeprand gebeukt.
Ik was jong, weinig verstand, en gammele radiootjes die ik met moeite van mijn krantenwijk kon betalen... Dan gebeurde zoiets wel eens...
Zo'n stockcar stond begin jaren 80 bij onze verstiging van Bart-Smit.
Toen verkochten die nog Graupner, Robbe, Tamiya etc. Ook 10cc 2-takt stockcars.
Onbereikbaar voor mij als tiener![]()
Nou, volgens mij viel dat wel IETS mee, zal in de richting van de 500 a 600 gulden gelopen zijn als ik mij goed herinner. Rond de 100 piek voor een rollend chassis, iets van 150 piek voor een simpel 2-kanaals zendertje, ook zoiets voor de motor, en dan was je nog een kluit centjes kwijt aan "klein grut" denk ik. Maar ik heb nooit een nieuwe gehad of gekocht, allemaal tweedehands rommel. Starten deden we met een klein fietsje (kleine wieltjes) ondersteboven: Flinke zwieper aan de pedalen, en dan snel het vliegwiel op die achterband duwen.Zo'n stock-car was meen ik compleet (RTR had nog nooit iemand van gehoord) bijna Fl 1000,- Zender, chassis, banden, kap, motor startset, en natuurlijk de brandstof!
Zou kunnen, ik ben van '67, en rond mijn 12e~13e met al dit geklier begonnen...Jij komt volgens mij uit hetzelfde tijdperk als ik![]()
Nou, volgens mij viel dat wel IETS mee, zal in de richting van de 500 a 600 gulden gelopen zijn als ik mij goed herinner. Rond de 100 piek voor een rollend chassis, iets van 150 piek voor een simpel 2-kanaals zendertje, ook zoiets voor de motor, en dan was je nog een kluit centjes kwijt aan "klein grut" denk ik.
We hebben ons destijds laten voorrekenen, en juist al die kleine dingen die je nodig hebt dreven het bedrag flink op.
Meen ook dat het relatief grote motoren waren, groter dan 3,5cc wat later gangbaar werd in auto's.
Lel wel, dit was de lokale Bart shit. En niet een speciaalzaak.
Toen ik daar een zenderset ging kopen (inderdaad Fl 149,00 Robbe Economic met ontvanger en twee servo's) moest dat nog met betaalcheques, wie herinnert zich die nog?
Was 1985 als ik het goed teruggerekend heb.
Nee hoor... dat waren gewone 3,5 cc vliegtuigmotoren, Ook toen werd er al met die dingen geracet, en de destijds geldende maximum cylinder inhoud voor wedstrijden was 3,5 cc (nu ook nog trouwens).Meen ook dat het relatief grote motoren waren, groter dan 3,5cc wat later gangbaar werd in auto's.