Update : 0540
Hallo Allemaal,
Iedereen zal wel denken, gebeurd er nog wel iets in dit topic ?
Ja, achter de schermen gebeurd er zo af en toe nog wel degelijk iets aan de Goldhofer 5 bij 3 dieplader.
Even een kleine update tot en met vandaag, 7 april 2022.
Ik vraag me wel af of ik nog wel uitgebreide bouwverslagen moet plaatsen van de Goldhofer dieplader.
Of moet ik alleen maar bouwverslagen moet plaatsen als een bepaald onderdeel. c.q. gedeelte van de dieplader gereed is en men maar moet aannemen dat ik het zelf gebouwd heb.
Stand van zaken is :
De ruwbouw van de Goldhofer smalbed dieplader 5 bij 3 is nu gereed.
De voorkant van het uitschuifbaar smalbed.
De achterkant van het smalbed.
Het smalbed ligt op het achterdek, gereed voor de verdere bewerkingen van het smalbed.
Hmmm, jullie zullen wel denken van : Wat weer veel M 2 boutjes gebruikt.
Klopt !
Ik schroef tegenwoordig alles met boutjes in elkaar, dan weet ik zeker dat het op de goede plaats gemonteerd is.
Niks geen geklooi meer met lijmklemmen en lasmagneten. als het geheel in elkaar wordt gelast.
T.z.t. wordt het geheel MAG gelast, gepuntlast worden en worden de boutjes verwijderd en de gaatjes dicht gelast en mooi glad geslepen.
Dit doe ik tegenwoordig ook met messing onderdelen, eerst in elkaar schroeven met M 2 boutjes.
Solderen met Resist - 2 zacht soldeer of hardsolderen met zilver, als er veel kracht opkomt.
Daarna de boutjes verwijderen en messing van 2 mm propjes er inzetten/tikken en vast solderen met tin, (lager smeltpunt) daarna mooi glad afwerken, daarna zie je niet meer dat er boutjes in het werkstuk hebben gezeten.
Het is meer werk om alles vast te zetten met boutjes, maar dit maakt het later makkelijker met solderen, geen klemmen meer nodig, minder kans op kromtrekken.
Deze manier van werken levert uiteindelijk tijdwinst op.
Tot zover deze kleine update.
Wordt vervolgd.