Vario Boxer

Het antwoord is er ook al: Het huis is tamelijk dun, dus daar kun je niet draad in tappen.
Klaas heeft héél voorzichtig een gaatje geboord, met de stofzuiger er continue bij. Daarna met een goede kwaliteit hittebestendige Epoxy een nippel ingelijmd en rondom opgebouwd met epoxy om er wat body aan te geven.

Tamelijk eenvoudig dus, zolang je maar voorzichtig bent, goed oplet en goede spullen gebruikt.
 
Het antwoord is er ook al: Het huis is tamelijk dun, dus daar kun je niet draad in tappen.
Klaas heeft héél voorzichtig een gaatje geboord, met de stofzuiger er continue bij. Daarna met een goede kwaliteit hittebestendige Epoxy een nippel ingelijmd en rondom opgebouwd met epoxy om er wat body aan te geven.

Tamelijk eenvoudig dus, zolang je maar voorzichtig bent, goed oplet en goede spullen gebruikt.

Ok, bedankt,

Heeft ie er soms nog een foto van?

Gr

Arie
 
Zal ik morgen even vragen, is nu een beetje een onchristelijk tijdstip... :p
 
Nog geen foto gezien, maar na wat heen en weer babbelen, het volgende idee:
Als je het carter achterdeksel verwijdert, en de motor "op zijn neus zet", kun je het ding opvullen met dieselolie of petroleum, lampolie of iets van dien aard.
Als je dan voorzichtig boort, zullen bij het doorbreken van de wand, alle boorspanen naar buiten gespoeld worden en je motor inwendig gegarandeerd spaanvrij blijven.
Naderhand leeggieten, en uitspoelen met brandstof, en dan heb je dat probleem uit de wereld.

Ik zit nog even te piekeren of je dat neuslager kunt trekken zonder de volledige motor te hoeven demonteren, maar...
 
Sorry voor de vertraging, paar vervelend drukke dagen gehad.

Hier de foto...

IMG-20230811-WA0001.jpg


Hier is de motor in een vliegtuig gemonteerd, maar dit was oorspronkelijk een reservemotor voor een SkyFox Boxer.
 
Er waren wat verschillende adviezen over de brandstof, dus ik zoeken in m'n vario catalogi ik heb er inmiddels ene hele rij:
kYsH0Tt.jpg

En in nr 8:
jzmV4Xy.jpg

Staat de boxer, geen idee van welk jaar die is:
azI61ES.jpg

Alle speciale onderdelen staan er bij
8FTbxNb.jpg

Maar die van de brandstof kan ik niet lezen ;(
IHGVs2y.jpg

Maar gelukkig weet Albertina wat er in de Nederlandse versie staat:
yplZLfl.jpg

Dit is het advies van Vario, die gaan we dus aanhouden:
JdXPXw2.jpg

Groeten,

Arie
 
Er waren wat verschillende adviezen over de brandstof, dus ik zoeken in m'n vario catalogi ik heb er inmiddels ene hele rij:
Dat had ik je zó kunnen vertellen: 10% olie en 10% Nitro, ik heb het 9 jaar lang in mijn Bell 47G verstookt... Denk minstens 100 liter... Liet dat destijds mengen bij FlyCam.
 
ik weet toevallig een site, vanuit belgie..
die versturen optifuel.

ik liep nl tegen hetzelfde punt aan, en mijn standaard adres heeft al een paar maanden op zijn site staan dat hij niets meer heeft
 
ik zat net ff te zoeken..
Ik dacht altijd dat de 4stroke mengsels minder olie hadden
Volgens mij maakt optifuel niet echt onderscheid tussen 2 of 4 takt
 
Heb je die melding op de website gezien, geen nitro.
Daar was ik, maar toen was het ook al op.

Groeten,
Arie
Kan HobbyIn nog wel gewoon methanol en olie leveren? Dan als de wiedeweerga een twin ontstekingssetje bestellen! Dan heb je geen Nitro meer nodig, NOOIT meer...
En dan moet je het olie-aandeel met 2% verhogen naar 12%. 15% gaat ook, als dat een standaard mengsel van HobbyIn is.

Ontstekingshoek op 34 graden, en klaar ben je. Eventueel een 3-naaldencarburateur voor de échte fijnafstelling. Ik heb nog minstens een jaar of twee met mijn Bell 47G gevlogen met een vonkendoos er in, en nul nitro.
 
Toemen heeft ook al geen brandstof meer met nitro, lijkt dus wel een dingetje te worden.
 
Een gifmenger weet ik nog wel te vinden, maar ik zoek juist weer de klotz heli olie... Dat zorgt nu bij mij voor brandstof tekort..
 
Back
Top