Nu begin je zinnig te klinken!
Natuurlijk ga je onder een hoekje iets minder hard omhoog dan vertikaal (er van uitgaande dat je genoeg vermogen hebt om geen snelheid te verliezen) maar dat betekent niet dat je efficiënter bezig bent
op dat moment, werkt je propeller efficienter, maar komt er minder vermogen aan het maken van hoogte toe.
de totale vliegduur, wordt langer (althans. volgens mij hangt dit af van de hoek).
volgens mij wordt de totale vliegtijd iig wel langer, als men van 45 graden, vlakker gaat.
pure zweeftijd wel korter.
(kun je afleiden uit mijn formulatie)
ook is het dan zo dat je meer afstand aflegt (reizen, thermiek vinden)
Jij zegt zelf "als een hotliner!"
ja ik bedoel, vergeleken met 45 graden 6 a 7 m/s voor zo'n HLG, doorsnee model.
maar, ik wil niet meer bakkeleien, over cijfers, ik wil weten of mijn formulatie nu klopt (ik denk het wel! na alles wat gezien en gezegd is).
cijfers en vliegen komt binnenkort weer een keer. (en propellers testen, accu's, hobbyen)
ook een duurvlucht kistje (is al andere thread over) met 1S 18650. ik heb ideeen en al spullen liggen, voor de aandrijving enz.
ik heb eens, een AVA Pro met kontronik (even kwijt welk type) en 3S 2200 ingevlogen,
maar ik had de propeller nog niet binnen (13x7). ik vloog die toen in met een 10x6.
klom iets van 20 graden hoogstens denk ik.
1 uur 3 kwartier! bijna een duurvlucht kist. kleine prop. totaal efficientie, erg hoog.
nog vrij veel vliegtuig gewicht ook voor het vermogen (niet veel accu percentage)
achteraf gezien, vloog die wel echt leuker met de kleine prop. iemand zei dat ook wel.
nu zou ik dat vaker doen ook. uberhaupt vloog ik er ver, wijds mee. wel veel dalen als men een stukje tegen de wind in wil komen leek het.
pulsar doorgaand AG25 en geen twist, gaat stuk vlakker, tegen de wind in bijv.
Laatst bewerkt: