Ik heb gezien de tips dus inderdaad een oude originele Stunt thuis, maar wel met volledig beweegbare flaps (of ze zijn waar ze gelijmd zijn geweest losgebroken!).
We moeten ons realiseren dat dit modellen uit de begintijd van de lijnbesturing zijn. Lijnbesturing werd pas eind jaren '40 in Europa bekend, dus dit is nog geen 10 jaar na de eerste LB-modellen!
De snelheid bij stunt lag toen veel hoger, vandaar ook de dunnere profielen.
Ook de uniflow-tank (die eerst lange tijd bekend heeft gestaan als Palmer-tank, omdat hij die het eerst gebruikte en er tekeningen van opnam op zijn bouwtekeningen) was in die tijd in Europa ook nog niet bekend. Uniflow is altijd beter, maar ín zo'n 2,5cc kistje maakt het denk ik niet zoveel uit.
Gerben (Packard), sommige mensen willen iets wat zo goed mogelijk vliegt, inderdaad, pak dan iets moderners en beters, maar dan neem je dus überhaupt geen 2,5cc kistje, maar een moderne stunter voor een .40 - .60 glow. Andere mensen vinden het leuk om iets ouds en authentieks te doen om lol mee te hebben, en dan zal blijken dat je met zo'n oud kistje met een oud motortje toch verdraaid veel lol kunt hebben.
Trouwens, waarom steeds die grote motoren in kleine kistjes, dan loopt het gewicht en de snelheid zo op! Als je toch een glowmotor in zo'n ding wilt gebruiken (ik vind het zelf leuker met een diesel), gebruik dan gewoon een 2,5cc OS of zo, trouwens, de APS 2,5cc en dergelijke klonen zijn méér dan sterk genoeg voor zo'n kistje.
Ik denk zelfs dat een 1,5cc glow (OS 10 of zo, eigenlijk 1,7cc) wel voldoende is voor zo'n kistje. Ik vlieg mijn SIG akromaster, ook bedoeld voor een 2,5cc glow, met een OS10.