stunt-model J.Grevink

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door Herbert, 27 okt 2006.

  1. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    915
    Locatie:
    naaldwijk
    Volgens mij had ik op de LB dag een Suppi mee met een HB.20 aan boord. Ik zie Paul er nog hoodschuddend naar kijken.
     
  2. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    7.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/G&E/TFA
    Dat was omdat je met die motor het zwaartepunt uit het ballpark had gemanipuleerd.
     
  3. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    915
    Locatie:
    naaldwijk
    Sorry Bruno. Ik heb gisteren meteen mijn beschikbare motoren gewogen. De HB weegt 190, mijn Bully 180 en de PAW 3,5 ook 180 gram. Dus niet zo rampzalig als ik dacht.
    Ik heb gewoon een loodzware kist gebouwd!

    Het zwaartepunt van de huidige suppi ligt precies tussen voorlijst en hoofdligger. (niks ballen gooien). Bij het vliegen was het gevoel voor mijn doen normaal. Dat wil zeggen dat ik Suppi horizontaal redelijk strak kan vliegen. Geen dolfijn imitatie, tenminste!
    Mijn makke blijft een goede motorloop . De motor loopt tijdens de vlucht rijk. Je moet daarom redelijk arm weg, redelijk nog niet kwantficeerbaar.
     
  4. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    7.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/G&E/TFA
    Blijft staan dat de Suppi het lekkerst vliegt met een lichte 2,5. maar daar heb je nu even niets aan....:oops:
    Heb je een uniflo-tank? Diesels kunnen best zonder, maar een glo komt daar meestal niet mee weg.
     
  5. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    915
    Locatie:
    naaldwijk
    Inderdaad een uniflow tank. aan het eind van de vlucht gaat de motor plotseling arm. Het kan te maken hebben met de ligging van spraybar t.o.v. de tank. De motor ligt dwars (hahah) en heeft nog een carburateur (plastic perry), de sproeier ligt nogal naar buiten.

    Er moet een venturi op, waarbij de spraybar een eind naar binnen verhuist. Nog voldoende te oefenen.
    Ik heb ook nog een Tutor I (1977 kit) met st .35 , die heeft exact het zelfde.
    Ook daar ligt de spraybar ver naar buiten. Dat kan even niet anders want de standaard ST venturi kan niet meer gemonteerd worden. Ik heb nog een ST .35 op de NK gekocht waar de venturi wel goed zit. Dus wisselen.
    Het wachten is op mooi weer!
     
  6. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    915
    Locatie:
    naaldwijk
    PP, je hebt een PB van mij.
     
  7. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    7.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/G&E/TFA
    Eindelijk wordt duidelijk wat hij wel heeft en ik niet..... :lol:
     
  8. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    915
    Locatie:
    naaldwijk
    Ach Bruno, wil jij er ook eentje?
     
  9. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    737
    Locatie:
    Warnsveld
    gezellig dit forum,gaan er nog meer mensen de Stunt bouwen ? :p :p
     
  10. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    771
    Locatie:
    Castricum
    ben jij al aan het bouwen?
     
  11. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    737
    Locatie:
    Warnsveld
    wel aan het voorbereiden,moet ook Chris nog op weg helpen
    Hij leent een tekening van me en wil proberen de Mustang van Henk de Jong te bouwen
    en heb je zelf nog wat voorgenomen??
     
  12. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    915
    Locatie:
    naaldwijk
    Robert- Jan , niet boos zijn; ik ben een Mickey aan het bouwen, en nog kan ik geen ervan plaatjes uploaden. Anders kon je zien wat een gestoethaspel het dit keer is geworden. Vooral het passen van rompzijkanten, vleugel en turteldeck samen levert een spektakel op.
     
  13. F2B

    F2B

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    524
    Weet iemand waar de J van J.Grevink voor staat? Hij heeft in 1957 de NK Stunt gewonnen.
     
  14. DHZ

    DHZ

    Lid geworden:
    26 aug 2012
    Berichten:
    257
    Locatie:
    Modelvliegclub Stadskanaal & Omstreken
  15. Midas

    Midas

    Lid geworden:
    9 jun 2012
    Berichten:
    75
    Locatie:
    Assen
     
  16. Midas

    Midas

    Lid geworden:
    9 jun 2012
    Berichten:
    75
    Locatie:
    Assen
    Heren, bij de bouwbeschrijvingen van vliegtuigen heb ik een heel item aan de bouw van de STUNT gewijd.Ik had hem in de 50-er jaren ook gebouwd omdat het als een fraai kistje oogde. Kunstvlucht was niet nodig. Ik heb er als scholier vele rondjes mee gedraaid.
    En vorig jaar vloog ik er dus weer mee.Ook alleen maar om rondjes te draaien..
     
  17. F2B

    F2B

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    524
    Scherp opgemerkt, zo heel goed kunnen.
     

Deel Deze Pagina