Extreme Flight Vanquish [full review]

Al kost een EF arf het dubbele van een vergelijkbare TMPRO arf (nuja vergelijkbaar, ongeveer het zelfde model, vergelijkbaar zullen ze niet zijn) dan kies ik nog zonder enige twijfel voor Extremeflight, en ik wordt (jammer genoeg :wink:) niet gesponserd.. Maar dit moet eenieder voor zichzelf uitmaken..

@JVDO, als je voor EF vliegt kan je mij heel binnenkort toch wel een yak55 sp profile bezorgen, of niet?? :wink:

Er zijn nog niet zoveel mensen in België en Nederland die ervaring hebben met EF hier is het een relatief nieuw merk... geloof me diegene die er 1 hebben kunnen er niet over zwijgen (zie lespinoy :-) )

1tje bezorgen zal moeilijk zijn... :-) maar als je mij ergens tegenkomt aarzel dan niet om even te vragen of je 1 van de extreme flight modellen mag testen
 
Dan de wielkappen monteren...

Even een houten versterking inlijmen (waar reeds een gleuf in is) die gleuf dus ook uitvijlen in de wielkap zelf en gewoon over de as schuiven waar het wiel opzit. Het is een simpele klus staat heel goed beschreven in de handleiding maar het is enorm moeilijk om er goede foto's van te nemen. Enkele foto's:

De looks zijn perfect, een kist zonder wielkappen is maar niets...
van28.jpg

van29.jpg

van30.jpg
 
Ik moet nog even langs bij bert voor goudstekkers, dus ik kan de regelaar en de motorkap dus nog niet monteren... in hang ik er de bijgesloten belettering al op.

Hier het resultaat:

van31.jpg

van32.jpg

van33.jpg

van34.jpg


that's it for now... de afwerking is voor vrijdag, het vliegen normaal voor zondag!
 
Vandaag nog de pull pull afgewerkt van de rudder en de regelaar erop gezet... Het foto toestel was juist plat als ik hier meer foto's wou van nemen van de regelaar die volgen dus nog ...
Ook nog enkele foto's van het eindresultaat:

van35.jpg

van36.jpg

van37.jpg

van38.jpg

van39.jpg
 
JVDO heeft weer knap werk geleverd,schitterende kist
Ben benieuwd naar je "maiden" vliegverslag Jens,En voor hen die het TMPRO alternatief overwegen
..... niet doen,zonder verdere uitleg..... ga voor de Extremeflight kist 't bespaart je een hoop ellende en miserie geloof me ik weet waar ik over praat
Grtz
Rudi
 
we zullen zien eh Jens of dat morgen vliegt :D
ksal cam meenemen voor de lezers hier ;)
 
Doe hé Sam, want deze jongen heeft ook nog wat geld over om een nieuw toestel te kopen en wil de Vanquish daar nu toch wel juist tussen zitten zeker;)

Stevo
 
Doe hé Sam, want deze jongen heeft ook nog wat geld over om een nieuw toestel te kopen en wil de Vanquish daar nu toch wel juist tussen zitten zeker;)

Stevo

Hehe, ik zal eens zoeken waar mijn camera ligt dat is al van deze zomer geleden :-)

Ook zullen de echte video's maar komen vanaf volgende week, nu test ik hem gewoon even met de batterij van Samuel
 
Laatst bewerkt:
Hehe, ik zal eens zoeken waar mijn camera ligt dat is al van deze zomer geleden :-)

Ook zullen de echte video's maar komen vanaf volgende week, nu test ik hem gewoon even met de batterij van Samuel
pakt da maar mee, die camera's.
Dan heb ik daar iets nuttigs te doen buiten warme choco te drinken :lol:
 
warme choco, gelukkig is er op onze club warme gluhwein.

en waarschijnlijk ook 2 stuks vanquish. beide nu perfekt vliegende kisten.
 
Daarnet was het zover ... de eerste vlucht.
Met dank aan Samuel om zijn FlightPower lipo te gebruiken...

Zelf heb ik de mijne nog niet dus ik kon ook maar 1 vlucht doen.
De batterij was een FP 3S 2500mAh.

En het was echt super! Beter dan dat ik zelf verwacht had moet ik eigelijk toegeven...
De handleiding was ik vergeten bij mijn moeder maar ik heb het zwaartepunt en uitslagen wat naar eigen goesting gezet voor de eerste vlucht. Het zwaartepunt rond de vleugelbuis lijkt goed. Misschien mag het nog iets naar voor dat moet ik nog wat testen.
Mijn uitslagen stonden redelijk goed, het mag misschien nog iets minder op de low rates.

Direct voel je dat dit een kist is die voor F3A ontworpen is, heel mooie vlieglijn etc
Ook rollen doet hij heel mooi, maar zoals ik eerder al merkte heb ik nogal de neiging om met electro vliegtuigen iets te traag te gaan vliegen, dan moet je veel rudder geven en laat hij zijn staart nogal zakken. Dus er mag gerust wat gas gegeven worden. Waarschijnlijk heb ik die neiging omdat bij de electro's die ik al heb gevlogen de meeste power toch op de 2de helft van de stick zit.

Zoals hier al eerder vermeld vliegt deze kist toch heel wat beter 3D als je zou denken...
Inverted harrier zijn super stabiel, maar zoals de meeste vliegtuigen is de positieve harrier iets minder... maar toch nog goed te doen. Voor rolling harriers had ik iets te veel expo en te weinig uitslag op de hoogte en rudder, daarom was het moeilijk om hem in het laatste deel van bv een rolling looping de kist weer horizontaal te krijgen, met wat verandering in de zender moet dit zeker goedkomen.

De power zit lekker met de 3s, de pull out uit hover is goed maar niet fenomenaal. Ik denk om echt F3A te gaan vliegen de extra power van een 4s waarschijnlijk goed meegenomen zal zijn. Natuurlijk moet je dan een prop steken met een kleinere diameter wat het 3D vliegen misschien niet ten gunste zal komen.

Ik ben zeker tevreden met deze kist en zie er naar uit er wat meer mee te kunnen testen!!!

We hebben een beetje video matriaal met een fototoestel en mijn camera opgenomen.
De video van het fototoestel van samuel probeer ik vandaag nog online te krijgen, dat op de camera zal nog wat moeten wachten want de poort die ik ervoor nodig heb is kapot.

Waarschijlijk kan ik volgende week testen met 4s en dan zal ook het echte video matriaal komen...
 
Hoi JVDO
ik heb de Yak 54-E gebouwd.

3 x de Hitec hs-65HB op rol en richting.
Op hoogte de HS 65 MG.
Motor torque 2814T/820.
Regelaar Airboss 45.
Graupner lipo 3s 2100.
Prop 13X6,5
Ontvanger Graupner cms 14
Ik heb er nog niet mee gevlogen.
Maar nu is mijn vraag
Heb je nog wat aan de regelaar verandert.
Groeten Wim
 
Laatst bewerkt:
Hoi JVDO
ik heb de Yak 54-E gebouwd.
3 x de Hitec hs-65HB op rol en richting.
Op hoogte de HS 65 MG.
Motor torque 2814T/820.
Regelaar Airboss 45.
Graupner lipo 3s 2100.
Prop 13X6,5
Ontvanger Graupner cms 14
Ik heb er nog niet mee gevlogen.
Maar nu is mijn vraag
Heb je nog wat aan de regelaar verandert.
Groeten Wim

Hi dat is op de lipo, ontvanger en prop na dezelfde set up als ik heb op deze vanquish...
Ik zou misschien voor de prop overschakelen naar de 14*7 apc ik heb vandaag ook met deze prop gevlogen en deze is super, 13 * 6.5 is denk ik iets te klein.

Aan de regelaar heb ik niet verandert...Wat bedoel je?
Gewoon zorgen dat deze genoeg koeling heeft, voor de rest heb ik deze tot nu toe op de std instellingen laten staan.
 
Hoi
Nee, er is verder niets bijzonders.
Maar was gewoon even een vraagje Over de regelaar.
Ik heb hem nog niet gevlogen maar ik kan natuurlijk alvast die 14x7
Bestellen.
Weet je misschien ook hoe veel amp die trekt met die prop.
Met 13x6 33AMP.
Maar als ik dit zo lees van jou.
Ben ik wel heel benieuwd hoe die vliegt.
Dus dat zal wel niet zo lang meer duren.
Ik hou je op de hoogte hoe mijn bevindingen zijn
Groeten Wim
 
Laatst bewerkt:
Back
Top