Algemeen Savage Topic

  • Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Ik weet alleen dat er een aantal dingen verbeterd zijn ten opzichte van de Savage .25 en de SS.

Zoals de dubbele schijfrem, differentieel aangepast en volgens mij loopt ook dat ijzeren staafje van de gas/rem servo nu binnen langs de savage i.p.v om de beugel heen. Er zullen vast nog wel een aantal dingen anders zijn in vergelijking met de SS en de .25, maar dan kan ik zo even niet op komen.
 
Hoi

Ik ben een bigscale rijder maar wil toch weer terug naar 1/8.

Heb nu een 26cc FG Marder, rijd heerlijk maar een savage heeft toch wel wat. Vandaar dat ik m te koop/te ruil heb, mischien al gezien bij het te koop gedeelte.

Mijn vraag, hoe zijn de motoren van nu, lastig aftestellen of is dit tegenwoordig wel te doen, en welke onderdelen zul je zsm moeten vervangen voor betere. Bij bigscale kan n kind m nog wel afstellen , maarja heb je ook maar 2 schroefen he. Ik zoek een dikke savage, welke is aan te raden.

Dacht hier in het savage topic weten ze dit wel.

alvast bedankt he.
 
Ja, als een 'dikke' savge wil, koop dan 1 met een 4.6cc (dus de savage xss (bouwen) of savage x 4.6 (rtr)).

Ja, nitro motoren hebben ook maar 2 echte afstelschroeven, waarvan je 1 steeds moet afstellen. De 3 schroef zorgt ervoor dat de cab niet verder dan 1-2mm dicht kan.

RJ
 
Past de allu voorbumper die je bij rc discounter kunt kopen op elke type savage. Is dit zo op de originele manier te bevestigen of moet je aanpassingen doen.
Dit is m

SAV1330F_paars Aluminium voor bumper

vind gewoon zilver kleur mooier,maar kon m nergens vinden.
 
HUMOR!
Ik lig hier echt in een deuk, mijn schoonouders kijken vreemd naar mij op op dit moment!

Nee dan zeg ik weer op zijn beurt,mischien een goed idee om deze NIET te monteren..

Alu buigt waar kunstof (lees: composiet, al dan niet glasvezelversterkt) veert.
Carbon veert, waat alu buigt.
Carbon breekt, waar kunststof veert.
 
ik heb een vraagje , is de savage line up met alle types [x 4.6 ,x rtr 4.1 , x ss enz] een van oud naar nieuwse line up ? of zijn het andere uitvoeringen ed ? als het van goedkoop naar duur is wat is dan top ? ik kijk naar prijzen her en der , maar met verschillende types is t moeilijk vergelijken , ik dacht dat de x 4.6 het nieuwste en topmodel was , is dat zo ?
mvg ferry
 
x 4.6 is de RTR versie van de X SS. Dit zijn de 2 nieuwste/beste uitvoeringen
 
Welke nitro verhouding kan ik het beste gebruiken voor de savage Xss4.6?

16% of 20%? :-)
 
Het is algemeen bekend dat je een motor van 3,5cc of meer moet laten lopen op het liefst 25%. Bij gebruik op 16% zal je onherroepelijk stuiten op problemen met afstellen.

De onzin die vaak geroepen wordt dat je motor daar sneller van slijt is ook niet waar , het probleem is voor de meeste gewoon het prijskaartje wat hangt aan de 25% nitro ....

3,5cc motoren die rechtstreeks uit de fabriek komen zijn voorzien van de juiste compressie verhouding voor het gebruik van 25% , zodra je daar dan 16% mee gaat gebruiken klopt de compressie verhouding niet meer en zal de motor belabberd lopen .....
 
Welke nitro verhouding kan ik het beste gebruiken voor de savage Xss4.6?

16% of 20%? :-)

Ja, dit hangt ook af van de type motor. De ene motor rijdt goed hierop en de ander daarop, maar ik begrijp dat het om de standaard 4.6 van HPI gaat. Dit zijn makkelijke afstelmotoren die de meeste type brandstoffen wel verdragen. Op tornado 20% oil + gaat het in ieder geval prima.
 
Tuurlijk heeft ie dat ;)

Anders is het geen "savage"

Zie ook hier voor de specificaties van de savages klik
 
ok , mn maat heeft er 1 sinds gister [nieuw] , die heeft er geen , of hij schakeld niet over , kwestie van afstellen zoals in de video ?? hoe hard gaan ze dan in de eerste versnelling ? hij ging zeker 45 km ofzo .check en vertel aub [media=youtube]imOOtNODFZU[/media]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top