Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Je hebt al besteld zie ik, ik zou nl gewoon vijf cellen van 2700 mAh aan elkaar maken tot een pakket. Gebruik ik zelf al lang tot grote tevredenheid. Gaat ook nog eens een heel stuk langer mee en is goedkoper dan een 1400 mAh humppack.

De vijf cellen past gewoon in het bakje als je aan de binnenkant twee lipjes wat weg knipt.

Maar verder is het een prima setup en een heel leuke auto :D

spullen erop ! gaaaaan !

zo , binnen gekregen , eringemaakt en gaaaan , shit wat goed sturen en vooral REMMEN ,
ik had de rem laten staan zoals uit de doos , maar met de voormalig stuurservo en 6 volt , stoppied ie zichzelf voorover !! en als je nu aan t stuur draait , gaat ie gewoon direct de bocht om ! t is een kicke wagentje , en kan veel voor zn geld , maar die standaard servo's en stroomvoorziening :[ , niet van deze tijd zal ik maar zeggen , doet gewoon afbreuk op zon leuke ragbak

Om het aantrekkelijk te houden voor beginners moeten er ergens concessies gedaan worden ... In dit geval dus op de electronica ...

Is inderdaad zonde ... maar dat is dan over het algemeen het grootste manco bij de RTR auto's ... De electronica die te wensen overlaat ...

hoe belangrijk is het dat de onvangerantenne recht omhoog gaat door t rietje ?
dat rietje breekt natuurlijk vaak , bij mij al 2 keer , waar laten jullie de antenne ??
mvg ferry

Voor het bereik bij een gewone zender is het best wel belangrijk.

Er zijn hele flexibele antennebuisjes te krijgen maar zou zo 1,2,3, niet weten waar.

Rij al meer als 2 jaar 2,4ghz die hebben maar hele korte antenne's ;)

De servo saver van de savage is ongelooflijk slap (de veer). Waardoor bij een sterkere veer het sturen fijner wordt/soepeler. Weet iemand daar een mooi alternatief voor?

RJ

Als ik me niet vergis (de mijne is al een tijdje weg) kan je de spanning van de veer aanpassen. Een stukje de moer opschroeven zou dus moeten helpen;)

Anders kan je eens kijken of er een sterkere veer is , desnoods van een 1/8 die maken gebruik van hetzelfde systeem .....

Inderdaad kun je die verstellen maar die staat al max......
Ik wou inderdaad een andere veer verstellen, weet niet of iemand wat weet?

RJ

vandaag slipte de rotorstarter door , ik kreeg de zuiger niet meer rond , ik leveransier bellen , die zegd ; zal de one way wel vettig zijn , effe loshalen en ontvetten , nou dus gedaan , maar de one way pakte prima [met de hand ] ik heb m weer in mekaar gezet en hij slipte nog wel , maar was te starten.toen de motor warm was , pakte hij 100 % . nu denk ik dat de one way ronddraaid in die 6 kant bus die eromheen zit , heb ik dat goed ? kan dat? wat te doen in mijn geval ? heefd net de 2.5 liter tornado op sinds nieuw . o ja , ik heb nog liters 15 % nitro tornado voor heli staan , kan er zeker niet in ? of wel , heeft 17 % olie en 15% nitro.
mvg ferry

Het doorslippen van de one-way is een bekend probleem. Dit komt inderdaad door vettigheid wat in de one-way komt te zitten. Het zal bijna zeker niet liggen aan de 6kant.

Oplossing is vrij simpel , schoonmaken met rc cleaner of iets dergelijks.

Bij de mijne had ik precies in het midden van de afdekplaat een gaatje geboord wat precies op de as uitkwam. Als hij begon te slippen spoot ik er wat cleaner in en het was opgelost ;)

Na continu problemen gehad te hebben met dat onewaylager (steeds door vettigheid) heb ik de cnc-freestafel maar eens aan het werk gezet om een steviger behuizing te maken;

f_P1010001am_ed75932.jpg

f_P1010010am_b7703be.jpg

Na montage met vloeibare pakking tussen de naden (er kan dus nooit meer vettigheid bij komen) nooit meer problemen gehad. Misschien is het een optie om de naden om van de behuizing af te plakken met aluminiumtape??

Gr.

Erik

De olie die in het one-way lager komt is afkomstig uit het carter , die lekt via het lager in de backplate langzaam in de roto-unit waarna het one-way lager dus vet wordt.

De enigste oplossing is regelmatig schoonmaken of iets proberen met een (dun) rubber ringetje wat je eerst op de as schuift gevolgd door het one-way.

Het ringetje houd dan meestal de ergste olie tegen.

Mooi gefreesd die backplate:p

GPM, heeft mooie alu servo savers, alleen daar zit volgens mij geen veer bij. Denk dat ik gewoon even naar krikke ga en vraag of ze een leuke harde veer hebben, erzit toch een DS1013 op.

RJ

Nieuwe Motor!

ik kreeg gisteren een heel mooi pakketjes van meneer de postbode
er zat een force .32 in :)
ik heb hem vandaag gemonteerd en hij past precies (hij had geen 1mm hoger of breder moeten zijn :P)

ik wil hem gaan inlopen als het tussen de 10 en 15 graden is.
is dit al warm genoeg?
moet ik met het inlopen een plug 3 of al een 4?

Ik zou het zo rond de 13 tot 15 graden gaan doen . 10 graden met een beetje wind maakt het al een stuk kouder namelijk ;)

Ik wacht zelf ook op betere temperaturen zodat ik m'n Sirio in kan gaan lopen.

ik wacht ook al tot het wat beter weer word ook tussen de 12 en 15 graden, de hele tijd net niet, 9 graden af en toe 10 graden en soms een uitschieter van 11 graden, maar ik heb geduld.
'' Geduld is een schone zaak''

Ik ben ook aan het wachten tot ik mij Force .32 kan inrijden voor mijn Savage die zit al meer als twee maanden opgebouwd voor te inrijden.

Er is alleen een nadeel met de Force .32 op de Savage X SS je komt zo moeilijk bij de trekstarter of je moet van die kleine kinderhandjes hebben, weet iemand hier een kostenloze of anders een goedkopen oplossing voor.

Greetz Paul

het stukje slang (rond het touwtje) vervangen door een langer stukje :)
wel een benzineslang nemen deze zijn dikker en sterker

ik heb het al gedaan en werkt perfect! :wink:

Back