vliegtuigen opbergen

dag slimme jongens allemaal,
heb mij vandaag een mooie gesloten aanhangwagen gekocht.
nu ben ik wat op zoek naar een handig opbergsysteem voor die vliegers
daar een beetje deftig in op te bergen
ik weet niet of jullie een beetje kunnen helpen met wat bouwtips de maten van
de aanhangwagen zijn ongeveer 2.5 meter lang 2m hoog en 1.5m breed

hopelijk een paar mooie ideen van jullie

groeten tsoepie
 
Gaan de toestellen permanent in de aanhanger? Dat zou ik je afraden ivm vocht en kou...

Grt.
 
Aanhangers zijn momenteel erg gewild !
Het gros verwijnt naar Polen, afgeladen, en niet met vliegtuigen.
 
In de FMT heeft laatst een artikel gestaan over het opbergen van grote vliegtuigen in de auto MBV een ribbensysteem, misschien dat je daar iets uit kan halen?

Groeten Harm
 
Evert B hier op het forum, heeft een erg mooie stelling in zijn Mercedes Sprinter dit zelfde is te maken in een aanhanger lijkt mij
Het bestaat uit twee verticalen steunen (een voor en een achter) met links en rechts beugels voor rompen en vleugels de beugels zijn verplaatsbaar in hoogte en te wissellen . De twee verticale palen zijn zelfs kompleet uit neembaar.
 
Tja hier heb ik ook een idee gepikt.:p

Skyraider_Trailer_10.jpg


Skyraider_Trailer_01.jpg


Skyraider_Trailer_05.jpg



Han.
 
ja het is toch de bedoeling dat ze daar altijd gaan blijven instaan

en over het inbreken maak ik mij geen zorgen zou bij ons hier op de oprit staan en bij mijn schoonouders ook op de parking en er is daar ook altijd iemand thuis
het is een volledig gesloten in metaal met deftige sloten op


dat van evert b zou ik dat hier makkelijk kunnen vinden op het forum
 
Gaaf model he :-D

Wat een man, wat een model, wat een geluid en wat een vlieger die Phil Clark :thumbsup:

Maar om hem uit de wagen te halen heb je bijna een heftruck nodig. :rolling:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben ook in het bezit van een gesloten aanhanger van ongeveer dezelfde afmetingen.

Ik heb de beschikbare hoogte verdeeld in 3 etagges.
Ik heb per etage houten legplanken gemaakt die vlot in en uit schuiven. De legplanken bestaan uit langsliggers en dwarsliggers. Over de dwarsliggers is isolatiemateriaal bevestigd(die ze ook gebruiken ter isolatie verwarmingsbuizen).

-Bovenste etage is ongeveer 40cm hoog en daar liggen de vleugels op.
-Middenste etage dient om vliegtuigrompen onder te brengen waarvan de wielen op de vleugels zitten
-Onderste etage dient om vliegtuigrompen te plaatsen waarvan de wielen wel aan de romp hangen.

Aan de zijkanten zijn opbergvakken gemaakt alsook plaats om materiaalkoffer en zenderkoffer te vervoeren.

Op de onderste etage zijn ook een 8tal autobatterijen geplaatst die zorgen dat ik ten allen tijde 12V beschikbaar heb ook mogelijkheid om 24V te maken zodat ik ook grotere toestellen kan starten(Desnoods start ik een traktor met die batterijen :p). Een ingebouwde druppellader zorgt ervoor dat tijdens de week deze batterijen "vol" blijven.
Brandstofvoorraad is ook voorzien aan de tegengestelde zijde van de autobatterijen.
Er zit ook een 220V circuit in(aan te sluiten via verlengdraad op het net) zodat ik ook nog eens beschik over de nodige verdeeldozen en een 13,8V 30A voeding.

Op de achterklep(de mijne is met klep en niet met 2 achterdeuren) zit een "startplatform" gemonteerd powerpanel, brandstofpomp en dergelijke. Het startplatform is in hoogte verstelbaar zodat ik altijd op manshoogte mijn vliegtuigen kan starten.

Nu ik met helivliegen begonnen ben moet ik het startplatform nog iets aanpassen zodat ik de heli kan vastzetten tijdens het starten, vliegtuigen kunnen niet weg doordat ik de wielen kan blokkeren op het platform.

Enfin, er is ook over nagedacht :D.
 
Laatst bewerkt:
het ziet er mij heel maar heel heel goed uit

mss als je jou willen kan je eens een paar fotos posten
zodat (als ik mag natuurlijk) een ideetje kan lenen van jou

zat jullie club vroeger niet ergens tegen koolkerke?

ik vlieg in zomergem tussen gent en maldegem


vriendelijke groeten
 
Laatst bewerkt:
Ik zal zaterdag enkel foto's nemen in detail vanuit verschillende oogpunten zodat je het beter kan zien.

Van mij mag je zelfs alle ideeën pikken die ik erin gestopt heb. Het geheel voldoet voor mij heel goed.

Wij zaten inderdaad vroeger nabij koolkerke te Damme. Door allerhande gezeik zijn we moeten verhuizen.

Een goede tip: Zorg dat uw aanhanger zo goed al perfect in balans is. Zo hoef je u geen breuk te sleuren als je hem moet verplaatsen. Om dit te bekomen heb ik lang zitten puzzelen waar ik mijn gewichtverdeling zou stoppen. Nu dit alles gedaan is verplaats ik de aanhanger met zeer kleine inspanning. Hij moet eigenlijk een paar sec kunnen balanceren als je de dissel loslaat.

Oja, er is ook nog een uitklapbare zenderhouder gemonteerd aan de zijkant. Hoewel sommigen clubgenoten dit ook als toog gebruiken :D
 
Hoi,

Ik kar met een Vespacar naar het veld,( jajaja speciaal voor de hobby).
Ik heb een "Van" model dus met een dichte huif. Ik heb een omgekeerde "T" van hout gemaakt, aan de horizontale poot 2 wielen gemonteerd en aan de verticale elementsystemen (Praxis, Gamma ed),de leggers kunnen op elke gewenste hoogte geplaatst worden met wat pijpisolatie om de leggers en goede elastieken hou ik de romp op zijn plaats. En op het veld rol/rijd ik de boel zo naar buiten en 's middags/'s avonds ben ik ook zo weer weg.

Mvg Robin
 
Back
Top