Ik kan mijn Much*More ook in CTX laten laden maar dan moet ik nog altijd zelf de stroom invoeren en die hoef je dus helemaal niet zo hoog in te voeren. Is nergens voor nodig lijkt me... Wordt ook in geen enkel laad-profiel online aangegeven trouwens...
Joost.
Misschien niet bij Much More, maar ik heb wel zoiets in het verleden voorbij zien komen bij de concurrent, dat wist ik mij nog te herinneren, zie de pdf files van de waarschijnlijk nu voor jullie gedateerde accu’s.
Advantage - Team Orion
In Duitsland herwikkelen ze de motoren (collega buggy rijder heeft het gezien bij de Orion/GM/.. motoren), gewoon evenveel wikkelingen als voorheen maar beter en zo konden ze er stukken van 20cm uit halen.
Dit zou je dus ook kunnen doen met een standaard 9.5 motor en het is in principe niet verkeerd want je blijft hetzelfde aantal wikkelingen houden.
Daar gaan we al.....
Dit zijn dus de dingen die je tegen komt bij nieuwe technieken die nog niet uitontwikkeld zijn. Precies waar ik voor probeer te waarschuwen.
Ik denk dat de reglementen al een geruime tijd klaar zijn voor de onderstaande regel:
Alle veranderingen/mutaties/modificaties aan een gereglementeerd onderdeel van het wedstrijdrijden die de “intentie heeft tot”; het ondermijnen van een gelijkwaardige strijd voor iedere deelnemer, zal in het vervolg worden gehonoreerd met een sanctie/diskwalificatie.
Om maar even het voorbeeld aan te halen van Cooper… wat betreft de motor met 19 wikkelingen waarbij iemand de draadlengte, (dus de totale weerstand van de motor) omlaag probeert te brengen om zodoende een snellere motor te creëren en hiermee de intentie heeft zichzelf een voordeel te verschaffen toz de andere deelnemers, zou je met deze regel makkelijk kunnen bestraffen, ondanks hij aan het 19t motor reglement voldoet [in principe mag het zolang het natuurlijk geen standaard “hand-out” 19t motor is].
Een ander voorbeeld uit het verleden met de speciaal gereglementeerde banden, waarbij iedere deelnemer maximaal maar aantal setjes aangeleverd kreeg voor het hele seizoen (kosten besparende maatregel). Hierbij volgde een levendige handel in setjes verkregen van “gelegenheidsrijders” die zich (al dan niet op afspraak met een toprijder) voor 1 enkele wedstrijd lieten inschrijven en daarna hun banden doorverkochten of aanleverde aan deze persoon in kwestie. Zodoende kon men nu toch iedere wedstrijd met “verse banden” aanvangen en zich een voordeel toe eigenen tazv andere deelnemers!
Groot voordeel van deze “nieuwe regel” is dat van “bovenaf” tussentijds, (gedurende het hele seizoen) het reglement aanscherpt kan worden (doormiddel van de ongeschreven regel) zonder aantasting van het reglement op de exacte tekst, dat specifiek is vastgelegen in het begin van het wedstrijd seizoen (voor als er nog zaken onverhoopt over het hoofd gezien mochten zijn).
Nu zijn het de rijders die de regels vrij kunnen interpreteren onder het huidige bestel, en de regelgever gebonden is aan de letterlijke tekst, met de nieuwe regel is het de wedstrijdleiding die terstond een beslissing kan nemen om iets te verbieden, zonder dat het voorgelegen hoeft te worden in bv een Nomac vergadering Wanneer niet iedereen (overige deelnemers) diezelfde modificatie kan toepassen alvorens aanvang van de heat, dan mag deze rijder er simpel weg, er niet mee van start gaan!!
Hopelijk kun je hiermee “die rijders-groep” ondervangen welke zich
extra goed voorbereidt op het komend wedstrijd seizoen, om hiermee een overwinning “zeker te stellen”. Als je dan ook nog allerlei politieke tegenstand tazv het diskwalificeren/bestraffen van grote namen uit de weg weet te ruimen, dan moet het goed komen.
Wanneer je een technisch iemand [in dit geval Jan van de Steeg] aantrekt om allerlei misstanden te gaan lokaliseren, en deze honoreert met het daadwerkelijk sancties opleggen aan “iedereen” zonder politiek voorbehoudt, dan raakt hij tenminste ook niet gefrustreerd, en zal je misschien nog lang plezier van zijn kennis kunnen hebben. Zelfs het allerbeste reglement deugt niet zolang je het niet ten uitvoer brengt of kan brengen, of maar ten delen aan een bepaalde groep rijders.