Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Iemand enig idee waarom de Grepow cel waar Corally nu gebruik van maakt niet op de lijst voor komt? Lijkt me dat Corally hier wel enig belang bij heeft. Opd e PKracing site staat zelfs dat dit een van de weinige cellen zu zijn die gebruikt mogen worden (voordat de lijst van de efra uit kwam).
Ben blij dat ik de Orion EU gekocht heb. Jammer van de 8 accu packs van vorig jaar die ik nu niet meer mag gebruiken.
Leon.
Wellicht hadden de electro rijders in Noorwegen deze wedstrijdleider nu de hemel in geprezen voor zijn adequate optreden als hij hier een verbod had ingesteld met een laadstroombeperking op alle cellen, of op zijn minst de plofcellen waar men van bovenaf nog steeds weigert om ze met naam te noemen, of een officiële waarschuwing op deze cellen uit te vaardigen! Safety First, hmm??
Bij het in het leven roepen van een gereglementeerde motor wordt er ook altijd gekeken of bij deze “heet van de fabriek” onderling veel toeren of vermogen verschil voorkomt, anders is hij niet geschikt. Stel dat het toerental 30.000rpm gemiddeld is bij een x-tal Watt en er rijdt er 1 rond die er 35.000rpm en tigtal Watt meer er uit heeft weten te persen door uch, uch, hoe heet dat ook alweer, o ja, “efficiëntie optimalisering”, strikt legaal en/of niet te traceren modificaties, valt dit ook onder de regel van “onsportief gedrag”, want dat maakt inderdaad dan mijn regel overbodig!
laadstroom is niet het probleem bij ploffende cellen. Het probleem is het instabiele karakter van de huidige cellen, waardoor het te vaak voorkomt dat niet alle cellen leeg zijn voordat men gaat laden. Ook niet als ze naar 0,9 volt leeg getrokken worden en daarom wordt nu ook 0 volt geadviseerd voordat men gaat laden.
voor welke cellen geld dit en wie adviseren dit? Het was toch juist heel schadelijk als je een IB4200 onder de 0,9 volt liet komen? :O
Volgens Oscar Jansen moet je de IB4200's voor het laden tot 0 volt leeghalen/gelijktrekken en dan gelijk gaan laden...
Hehe.. dat is vast een truc van Mister Team Orion om de cellen van de concurrent naar hun grootje te helpen... Waarom zouden ze helemaal tot 0 volt leeg moeten?
waardoor het te vaak voorkomt dat niet alle cellen leeg zijn voordat men gaat laden. Ook niet als ze naar 0,9 volt leeg getrokken worden en daarom wordt nu ook 0 volt geadviseerd voordat men gaat laden.
Het probleem is het instabiele karakter van de huidige cellen, waardoor het te vaak voorkomt dat niet alle cellen leeg zijn voordat men gaat laden. Ook niet als ze naar 0,9 volt leeg getrokken worden en daarom wordt nu ook 0 volt geadviseerd voordat men gaat laden..
Volgens Oscar Jansen moet je de IB4200's voor het laden tot 0 volt leeghalen/gelijktrekken en dan gelijk gaan laden...
De ontlaaddiepte van een cell heeft niet alleen te maken met de spanning waarop deze afslaat/stopt [cut-off], maar is een combinatie van ontlaadstroom en de spanning waarop hij stopt. Het is dus logisch, als beide ontladers ingesteld staan op bijvoorbeeld 0,9Volt, dat je bij de Lightning meer energie moet toevoeren om hem weer vol te krijgen. Dit komt omdat deze pas afslaat bij 0,9Volt met een belasting 0,1Amp, in plaats van bij een belasting van 5Amp [of 30Amp]. Hoe groter de belastingstroom hoe eerder deze zijn afslagspanning ziet. Feitelijk is het zo hoe groter de belastingstroom des te lager mag je ook de afslagspanning instellen zonder dat de cell te diep ontladen zal worden.
Bij een eenvoudige ontlaad-tray, loopt er bij de afslagspanning [Robitronic ongv. 0,73Volt per cell] bijna geen stroom meer, dus worden de cellen een stuk dieper ontladen dan bij de Lightning, omdat deze stopt als er nog een stroom loopt van 0,1Amp bij 0,7Volt per cell, al zou je dat ingesteld hebben. Een Zero-cut-off ontlader zou dus pas bij een spanning van 0Volt, en bijna geen stroom, pas stoppen, en deze wordt ook in de handel aangeraden, terwijl men op dezelfde pagina een dure ontlader aanprijst omdat deze veilig zou wezen voor je 4200IB, omdat deze niet zo diep ontlaad, hier ben ik het spoor een beetje bijster, U ook?
Ontladen met een ontlaad-tray was “dodelijk” volgens de marketingstrategen, er moest een duur apparaat komen die u daar tegen zou beschermen, volgens diezelfden strategen moet u nu weer gaan investeren in “deadshorten” (kortsluiten tot 0 Volt en voor hoe lange tijd?). Ik wordt hier erg moe van, dus ga ik mezelf maar even quoten, terwijl U even zelf nadenkt!
voortschrijdend inzicht..........We willen de allernieuwste technieken gebruiken, omdat het misschien wel iets harder gaat. Daar hangt een prijskaartje aan. In dit geval het prijskaartje van de ontdekkingsreis door de technische mogelijkheden.
1 ding wil ik eerst eventjes kwijt.
Fantastisch gasten dit soort discussies, hou ik echt van..............Volgens mij (en nu zeg ik dit uit mijn hoofd) bestaat er in het algemeen wedstrijdregelement al een regel die er voor zorgt dat de wedstrijdleiding het recht heeft om iemand die onsportief gedrag vertoont, te diskwalificeren.
Nu is het niet echt moeilijk om deze regel dus in dit geval te hanteren......
Kunnen marketingmanagers of wie hun woord uitdragen ook gediskwalificeerd worden![]()
laadstroom is niet het probleem bij ploffende cellen. Het probleem is het instabiele karakter van de huidige cellen, waardoor het te vaak voorkomt dat niet alle cellen leeg zijn voordat men gaat laden. Ook niet als ze naar 0,9 volt leeg getrokken worden en daarom wordt nu ook 0 volt geadviseerd voordat men gaat laden. 2e probleem zijn de overdrukventielen die niet altijd werken, vooral bij cellen die al 'gegroeid' zijn. Laadstroom is alleen een factor die het probleem vergroot, maar niet het probleem zelf!!.
voortschrijdend inzicht
We willen de allernieuwste technieken gebruiken,omdat het misschien wel iets harder gaat. Daar hangt een prijskaartje aan. In dit geval het prijskaartje van de ontdekkingsreis door de technische mogelijkheden.
Phoe, vroeger...trok ik mijn nicad stickpacks helemaal leeg met een autolampje (27Watt) voordat ik begon met laden.
Als ik het goed begrijp kan ik dit beter ook gaan doen met m'n ib4200?
Je leert iedere dag wat.