FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zag die kist en dacht meteen: "Ercoupe!" Ik dus zoeken naar plaatjes. IK vermoedde iets militairs en kwam dus op de Ercoupe PQ-13 terecht. Zoeken hiernaar leverde de hele PQ serie op en daar stond ie, de PQ-12.......

Aan zet...
Uhhm... Een makkelijke::D
1_%7E0.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of hij al geweest is:
mo3z.jpg

De bouwer/fabrikant is al wel voorbij gekomen in dit draadtje

@steffe (vliegclub Brasschaat natuurlijk) :wink: , De laatste keer dat ik daar was was hij bijna klaar (vorig jaar ergens)
 
stil

Oei het is stil hier :oops:
Een beetje extra info:
Dit is de kenmerkende vleugel van dit vliegtuig , welke daarna werd gebruikt in een ander vliegtuig dat nog altijd wordt gebouwd (dat moderne turboprop toestel werd ontworpen door twee fabrikanten maar werd uiteindelijk maar door een gebouwd, de andere had het opgegeven vliegtuig gebouwd)

TNM3d.jpg
 
Volgens mij wordt het hier tijd voor wat opheldering?

Een paar extra tips misschien?

Vooruit dan, Mooney M30, later Mooney 301 genoemd (topsnelheid was 301 mph) :D

The M30 was to be powered by a Lycoming TSIO-540 producing 360 horsepower. It would have a top speed of 262 knots, which was equal to 301 mph, and because Mooney was into using speed as a name - it became the Mooney 301.


The M30 was a completely new design for the Mooney engineering department with no similarity to any M20 previously produced. It had high aspect ratio, natural laminar flow wings, and large-span, Fowler type flaps which covered 90 percent of the wings trailing edge. Roll control was to be spoilers augmented by small ailerons on each wing. It would have a service ceiling of 25,000 feet and a cabin pressurized to 5 psig. This would give a 9000-foot cabin altitude at FL250.


Het tweede vliegtuig waar jetprop het over had, moet dan de TBM700 zijn 8)
 
Thanks Jetprop! :D

Heb tijdje gezocht, onderstaande nog niet gevonden hier. Gezien bijna niks hierop lijkt, moet ie wat sneller gevonden zijn dan de vorige :mrgreen:

Komt ie:
weer_zon_rare_vogel.jpg
 
shoot, u bent me net voor :P. eindelijk een die ik wist, kon ik niet meer op de naam komen. nu vind ik m, bent u me voor ;). maar ach, dit moet wel goed zijn :). nu maar hopen dat ik de volgende wel op tijd kan vinden ;)

Groeten,

Ruben
 
Knap en snel gevonden, maar nee, helaas... :)
Ik kan overigens niet ontkennen dat ze wat met elkaar te maken hebben :D

De Horten heeft een spanwijdte van 12m (net als z'n lengte). Het gevraagde toestel net iets meer dan de helft daarvan (afhankelijk van de uitvoering, er zijn er 4 geweest)

Even verder dus nog... :celebrate:
(mooi, binnen tien minuten is wel heeeeeel snel :hammer:)
 
LIPPISCH Li P13
die??
groeten,

Ruben

zie net dat die ook wel erg veel op deze: Segelflugzeug Li DM 1 lijkt...

wat is t verschil dr tussen, zie m aast niet ...:S
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top