GS XUT Truggy

  • Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Gave filmpjes !

Hier is vandaag ook weer wat gebeurd aan de XUT,

OS V-Spec + speed 2.5 koppeling

dsc02009mx5.jpg


dsc02011ye2.jpg


dsc02014tq8.jpg


dsc02015gd8.jpg
 
Leuk motortje, goede keuze :)

Als tip kan ik je aanraden voordat je verdere hop ups gaat kopen, eerst een goede uitlaad te kopen voor op de V-spec.
Een standaard 1 kamer RTR uitlaad zoals je er nu op hebt, zorgt voor een bak lawaai, hoog brandstof verbruik en geeft bij lange na niet het vermogen wat je uit de V-spec kan halen.
Goede uitlaten voor de V-spec en ook nog betaalbaar en legaal zijn de :

Mielke efra 2011 (duitse ebay)
Mielke efra 2041 (duitse ebay)
ThunderTiger efra 2035 (in amerika goedkoop te vinden)
JP (RScompetition) efra 2032 met lange bocht (iets minder betaalbaar)

Optimaal zijn de OSmax 2050 en 2060 alleen erg prijzig.

Outlaw uitlaten die goed gaan zijn de:

Jammin JP-3 of Jammin JP-1 (JP-1 alleen gebruiken in een truggy)
De meeste 053 uitlaten doen het ook goed als je de V-spec in een truggy gebruikt.
De Dynamite en Sportwerks zijn goedkope alternatieve voor de orginele Novarossi efra 053 (goedkoop te vinden in Amerika)
 
Dat ziet er wel gelikt uit! Veel geïnvesteerd Jochem!
wink.png


Wil ook mijn eigen xut voorzien van vers olie in de diffs. En veren wil ik iets stugger hebben. (of zijn de zwarte veren zwakker dan de blauwe (xut pro) veren?)

Daarnaast twijfel ik nog of ik de standaard bijgeleverde zender hou of overstap op een spektrum set. Wat raad je mij aan?

Heb trouwens ook een vaag probleem met mijn tankdop. Deze sluit niet goed af, of de veer is slap of de O-ring is te dik. In ieder geval moet ik na het tanken de dop na duwen...

Ik wil zelf ook nog veel leren dus ga dit topic zeker in de gaten houden!
 
Thnx paultje ;)

@ Willy,

Zwarte veren zijn stugger, moet daar zelf ook nog mee expirimenteren. Maar vindt de blauwe tot nu toe best lekker gaan.

Zender, ik rij nu zelf met eedn futaba 2pl toch wat meer instelmogelijkheid. Een spectrum is goed.

Tankdop, dit was bij mij ook zo, maar ik had van een ty-wrap een dingetje aan de tankdop gemaakt om hem mekkelijk te kunnen openen. Het uiteinde van de ty-wrap raakte net dat opstaande randje dat heb ik toen een beetje weggeknipt, nu gaat het goed. (moielijk uit te leggen, gewoon even goed kijken of hij nergenst wordt geblokkeerd)

Gr,
Jochem ;)
 
Why een JP-1 alleen gebruiken in een Truggy?
@Jochem wat is precies het voordeel van die 2.5 koppeling?

Had je je buggy trouwens al verkocht (vandaar deze investeringen;)).
Maar het is in ieder geval een mooie bak!

RJ
 
mooie motor man.
Gaat deze veel sneller dan standaard, dat je deze motor hebt gekocht?

lennart
 
jooo,

@ Rienk, Storm is verkocht ja :)

Speed 2.5 koppeling schijnt een zeer goede koppeling te zijn en is veel gebruikt heeft ook carbon schoentjes.

@ Lennart,

Deze motor gekocht omdat ik wedstrijden wil rijden (truggycup) wil dan wel een betrouwbare / snelle / krachtige motor hebben zodat het daar iig niet aan kan ligegen ;) (de GS motor heb ik nog voor reserve)


Motortje zojuist een tankje leeggereden even op straat, kreeg de motor met mijn Conrad startbox niet rond, op de Q-World ging het beter en starte vrijwel meteen :)
Met een zeeeeer rijk mengsel rondjes gedraait (overal olie :lol:) gaat goed motortje verwacht ik veel goeds van !

Morgen weer wat tankjes doen :)


Gr, Jochem
 
Xut pro ombouwen van trekstarter naar rotostarter

Hallo ik ben sinds vorige week in het bezit
van een xut pro.
Mijn vraag is dus, kan de pro omgebouwd worden
naar een rotostarter want een trekstarter is niet
echt mijn ding :-?
 
Hallo ik ben sinds vorige week in het bezit
van een xut pro.
Mijn vraag is dus, kan de pro omgebouwd worden
naar een rotostarter want een trekstarter is niet
echt mijn ding :-?
jaa! dat is mogelijk. GS heeft zelf een "Power Start Unit".
Deze kan je bij je lokale GS dealer bestellen;

GSC-890067D ; GS R25MT Drill starter Engine
Je moet dan ook de achterkant van de motor aanpassen met een speciale backplate. De naam en het nummer ervan weet ik niet...

Alleen weet ik niet zeker of een zo'n rotorstart beter is voor jouw?

Voordat je gaat trekken aan de trekstarter; zorg ervoor dat er brandstof in de carburateur zit: blaas op de drukslang. Als het goed is moet de auto dan in 3/4 rukjes starten...(tenminste bij mij wel)

Andere optie voor het starten van de motor is een startbox. Die is wel wat groter en zwaarder...
 
We zullen morgen maar weer eens kijken
hoe die start.
Ik heb de blaren nog op mijn vingers van vorige week :???:
Ik ben bekend met het afstellen van een nitro
dit is mijn vierde auto.
Maar ik kan dus gewoon een roto starter backplate eropschroeven?
De rotostarter zelf heb ik al van mijn mt2 ;)
 
Dat weet ik, ik bedoel een andere gs backplate erop
en de rotostarter zelf van hpi gebruiken om te starten. :)
 
he mike

Heb nooit een backplate gehad op mijn GS motor, gewoon de trekstarter erop gelaten. Er zijn wel backplates voor moet ik even naar zoeken. Standaart vliegwiel is geen probleem.

zal even zoeken voor die backplate
 
Koppeling naar de knoppen

Vanochtend dacht ik lekker rijden..
maar na de motor gestart te hebben merkte
ik dat hij niet ontkoppeld..
net even uit elkaar gehaald en 2 koppelings schoenen
waren scheef afgesleten.
Het viel mij op dat er op de 3 asjes van het vliegwiel
geen ringetjes waren aangebracht, kan dat de oorzaak zijn
dat het mis is gegaan.
Ik heb de auto nieuw in de winkel gekocht trouwens.
Ook de moer die de veertjes op zijn plaats houd is beschadigd,
ik zoek nu dus een nieuwe koppeling, heeft iemand nog goede
suggestie?
:-?
 
Back
Top