GS XUT Truggy

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door alfaracer, 3 feb 2007.

  1. alfaracer

    alfaracer Guest

    Zijn er hier die al ervaring hebben met de GS XUT ? Ik denk er namelijk over om een Truggy aan te schaffen, en meer precies nog de GS XuT PRO RTR, (hoewel ik liever een kit heb, maar die hebben ze niet).
    En wat voor serieuze motor bevelen jullie aan, of is de originele genoeg?
    Of moet ik naar een ander merkk/model kijken en waarom dan ?

    [​IMG]
     
  2. Truster

    Truster Guest

  3. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
  4. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    ook hier is veel te vinden
     
  5. alfaracer

    alfaracer Guest

    pffff ik weet genoeg 8)
    maar welke motor : Ninja ? welk type dan + uitlaat?
    OS 3.0 ??
    please advise ?
     
  6. potloodslijper

    potloodslijper

    Lid geworden:
    28 aug 2005
    Berichten:
    1.605
    Locatie:
    Antwerpen
    Mss een domme vraag hoor, maar waarom geen HPI Hellfire? In je onderschrift zie ik dat je een HPI-fan bent, dus waarom geen Hellfire? :D
     
  7. alfaracer

    alfaracer Guest

    De Hellfire SS heb ik idd overwogen. Dit is een kit zonder motor en zender of servo's, dat zou me beter passen.
    De GS XUT heeft veel dezelfde onderdelen als de GS CL1 buggy, die ik ook heb; dus dat kan handig zijn.
    GS heeft een erg goede levering van onderdelen, HPI kan nogal s op zich laten wachten (is mijn ervaring)
    De GS XUT levert inmiddels schijnbaar al erg goede resultaten in wedstrijden. Wellicht de Hellfire ook, maar dat weet ik niet.
    Dus daarom neig ik momenteel hier naar de Xut toe...
     
  8. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    XUT pro team kit 8)

    [​IMG]

    [​IMG]

    wagen ziet er gewoon erg mooi uit zeg, en heb over die standaart motor toch goede ervaring gehoord, makkelijk af te stellen en best wat power (natuurlijk niet zoveel als een ninja motor of een andere top motor)
     
  9. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
  10. lennart

    lennart Guest

    ik tweifel nu ook tussen de hellfire en de xut.
    de xut heb ik vandaag gezien, ziet er goed uit.
    maarja, welke beter is dat weet ik niet?
    iemand hier meningen over? Over welke ik beter kan nemen?
    met HPi heb ik al evaring dus zal de hellfire vast wel goed zijn?
    lennart
     
  11. alfaracer

    alfaracer Guest

    Prachtige foto's Bart/Jaap !
    ik vraag me af of die prachtige XUT op foto nr 682 en 683 dezelfde is als foto 695.
    Omdat er bij 682/683 staat "team kit" pro. en de andere met witte wielen zijn wellicht de PRO RTR?
    Maw is er naast de nu uitgekomen XUT PRO RTR, ook zoiets als een TEAM KIT ?

    Onder Team Kit zou ik mij kunnen voorstellen : hoogwaardige materialen (dik alu , betere dempers) en zonder motor, zender of servo's. (Dus zoals de Hellfire SS)
    :|
     
  12. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Foto 695 is d XUT Pro RTR, of te wel het model wat op www.Truggy.nl is getest (zie de link van .:Truster:. )
     
  13. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    Heb de team kit ook nog nergenst te koop zien staan, zal messchien nog uit moeten komen 8O
     
  14. lennart

    lennart Guest

    ziet er allemaal goed uit.
    maar als je hem vergelijkt met de HPI hellfire, is die dan beter of evengoed, de normale Xut bedoel ik?

    lennart
     
  15. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    Ik lees iig veel goede berichten over de Xut (op engelstalige forms dan), maar de Xut is gebaseerd op de Storm CL-1 (zag zelfs een foto van een conversion-kit CL-1 naar XUT) die zich ook al goed bewezen heeft op wedstrijden.
     
  16. Truster

    Truster Guest

    Als ik jou was zou ik toch echt een Xut kopen. Ten eerste heb je dan goede onderdelen levering (die van de hellfire laat nog wel eens wat te wensen over). Ten tweede is de Xut makkelijker in onderhoud, omdat delen in de auto los van elkaar staan en onafhankelijk van elkaar gedemonteerd kunnen worden, de hellfire heeft daarentegen één doorlopende radioplaat van voor naar achter. Als je dan ook maar iets aan de wage moet doen, dan kan al meteen die hele radioplaat eraf voor onderhoud. Ten derde zijn de amerikaanse rijders van www.truggyracers.com ook niet echt te spreken over de hellfire, ze spreken dan ook vaak over de hellcrap.
     
  17. lennart

    lennart Guest

    aha danku,

    maar een review op rcuniverse was juist weer wel positief over de hellfire?
    verschillende meningen :D
    nu zie ik ook de Hotbodies Lightning Stadium Pro-R
    nog eentje om tussen te kiezen.

    lennart
     
  18. Truster

    Truster Guest

    Hot Bodies Pro-R is een leuke auto. Ik heb er zelf ook al mee gereden. En ik ben er wel over te spreken, al laat de techniek nog wat te wensen over vindt ik:
    1. Pennetjes van de CVD assen trillen eruit. Op te lossen door dust-covers die ook over de pen heengaan. Het pennetje kan er dan niet meer uit trillen
    2. 14mm wielmeenemers in plaats van 17mm wat gebruikelijk is. Dit geeft een zwakkere verbinding EN de as waar je je wiel op monteert is ook een stuk dunner en zwakker. Op RC Underground zijn er dan ook al diverse wielassen gebroken.
    3. Waar de hinge pins inzitten (de houder dus) lubbert vrij snel uit waardoor er speling ontstaat. Dit komt doordat de gehele arm van alu is en niet in staat is te buigen onder zware belasting (landing op één wiel bijvoorbeeld). De kracht wordt dan doorgegeven en zal zn werk doen op het zwakste punt.

    Verder is het een prima auto waar je (naar mijn mening) geen spijt van kan krijgen. Hoe de wagen op hoog wedstrijdniveau gaat presteren durf ik je niet met zekerheid te zeggen.
     
  19. lennart

    lennart Guest

    hoe staat het trouwnes met het vermogen van de Xut 4,1 cc tegenover de hellfire?

    lennart
     
  20. alfaracer

    alfaracer Guest

    De XUT Pro RTR heb ik bij Roal in m'n handen gehad. Maar die heeft niet die super mooie shocktowers, zoals die foto hiervoor van de Team Kit .
     

Deel Deze Pagina