Logo 400

ah, leuk leuk ben benieuwd. heeft iemand hem al op zijn verlanglijstje staan? (of ja wie niet eigenlijk) een verslagje hiervan is denk ik zeker welkom.

toevallig ook al een prijs bekend voor de EU markt?

groet,

Roy
 
Ziet er goed uit die 400, het lijkt wel een 500 op dieet, zal ook wel zo zijn ...
Standaard een carbon tail, da's wel netjes.
Genoeg keuze qua overbrengingsverhoudingen 1:7.7 tot 1:15.3 . Het is trouwens geen lichtgewicht met een gewicht vanaf 1750gram.
Ben benieuwd wat ze voor motor adviseren, zal wel weer een plettenberg of kontronik zijn.
Misschien wordt dit net zo'n succesnummer als de logo 10 , alleen wel wat betaalbaarder.
Align heeft er weer een concurrent bij ... ben heel benieuwd naar de prijs.

Je kunt ook kiezen voor de logo 400 inclusief V-stabi af-fabriek.
Een heel slimme manier om V-stabi aan de man te brengen, zal nog wel een lieve duit kosten maar ach, da's een kwestie van tijd.
Ik las ook dat ze een apart programmeerkastje uit brengen, zodat je geen laptop/palmtop nodig hebt om je V-stabi te programmeren.
Ik denk trouwens dat V-stabi systemen over een tijdje standaard zijn , net als dat de gyro's van nu (bijna) standaard heading lock hebben.
 
Laatst bewerkt:
Wow,

Dat is er eentje voor op mijn verlanglijstje ! Ziet er gewoon super uit, benieuwd wat die zal gaan kosten.

Grtz,
Dirk
 
Ziet er goed uit die 400, het lijkt wel een 500 op dieet, zal ook wel zo zijn ...
Standaard een carbon tail, da's wel netjes.
Genoeg keuze qua overbrengingsverhoudingen 1:7.7 tot 1:15.3 . Het is trouwens geen lichtgewicht met een gewicht vanaf 1750gram.
Ben benieuwd wat ze voor motor adviseren, zal wel weer een plettenberg of kontronik zijn.
Misschien wordt dit net zo'n succesnummer als de logo 10 , alleen wel wat betaalbaarder.
Align heeft er weer een concurrent bij ... ben heel benieuwd naar de prijs.

Je kunt ook kiezen voor de logo 400 inclusief V-stabi af-fabriek.
Een heel slimme manier om V-stabi aan de man te brengen, zal nog wel een lieve duit kosten maar ach, da's een kwestie van tijd.
Ik las ook dat ze een apart programmeerkastje uit brengen, zodat je geen laptop/palmtop nodig hebt om je V-stabi te programmeren.
Ik denk trouwens dat V-stabi systemen over een tijdje standaard zijn , net als dat de gyro's van nu (bijna) standaard heading lock hebben.

Hey,

als je wilt kan je in korte tijd over een Logo 400 beschikken. Koop gewoon een Logo 400 kapje, een kortere staart en kortere bladen. Monteer deze aan je Logo 10 en... VOILA... een Logo 400!
M.a.w. De Logo 400 is een ingekorte Logo 10 met andere kap. Erg mooie heli's overigens. Dit verklaard ook het redelijke gewicht t.o.v. de in maat vergelijkbare Zoom 450 Protech e.a.

Greetz van Aldert
 
Hey,

....
M.a.w. De Logo 400 is een ingekorte Logo 10 met andere kap. Erg mooie heli's overigens. Dit verklaard ook het redelijke gewicht t.o.v. de in maat vergelijkbare Zoom 450 Protech e.a.

Greetz van Aldert

Dit kan toch niet waar zijn !!! Ik dacht dat het frame ook kleiner was, dat moet toch haast wel, anders kom je met het zwaaretpunt in de problemen lijkt me ?!

De t-rex 500 weegt trouwens ook zo rond die 1750 gram.
 
Dit kan toch niet waar zijn !!! Ik dacht dat het frame ook kleiner was, dat moet toch haast wel, anders kom je met het zwaaretpunt in de problemen lijkt me ?!

De t-rex 500 weegt trouwens ook zo rond die 1750 gram.

Mikado heeft ooit eens de Logo 10 Easy verkocht. Dit was een Logo 10 met kortere staart en ook iets van 450mm bladen. Dit was één van mijn eerste "echte" grotere heli's, en de voorkeur voor de Mikado's is met deze heli begonnen.
In die tijd waren er nog geen Lipo's, met 10 cellen NiCads en houten bladen woog deze heli ook ongeveer 2 kilo.
Met dit idee en deze maat is het eigenlijk destijd nooit iets geworden. Nu is er beslist meer kans van slagen.
Je kocht hem destijds voor 199 (en ik weet eigenlijk niet of het nou Euro's was of zelfs nog guldens, de 199 weet ik wel zeker!) Er zaten dan zelfs nog bladen (hout) bij de set in.

Vergis je niet in die maat, ze vliegen fantastisch stabiel en zijn toch leuke "kleintjes"!
Foto:
afb19669.jpg


Greetz van Aldert
 
hallo allemaal

de prijzen voor de logo 400 zijn bekent, hij is alleen nog niet leverbaar

kit: €199
kit met hacker motor en regelaar: €332
ARF kit: €285
ARF kit met hacker motor en regelaar: €427
meer info zie Der Himmlische Höllein - Der himmlische Höllein

ik denk dat dit een sterke concurent voor de trex 500 word vooral met deze prijzenen hij zou 50 gram lichter moeten zijn, nou moet ik wel zeggen dat bij deze winkel de prijs van de logo 500 een tijdje geleden ong 20 euro omhoog is gegaan en waarom is me een ratsel.

In de catalogus staat wel dat er ook een versie met een vstabi komt maar die staat nog niet op deze site, ik ben ook wel benieuwt naar de prijs daarvan...

het valt me wel op dat de hooftas in een hoek van ongeveer 80 of 85 graden staat tov de grond (het landingsgestel iig), volgens mij is dat bij de meeste heli's anders of is het hier alleen wat duidelijker te zien?

Groeten Tom
 
ik denk dat dit een sterke concurent voor de trex 500 word vooral met deze prijzen en hij zou 50 gram lichter moeten zijn, nou moet ik wel zeggen dat bij deze winkel de prijs van de logo 500 een tijdje geleden ong 20 euro omhoog is gegaan en waarom is me een ratsel.
Het leuke is dat als je een hele set bijeen klickt in je winkelmandje, dus bladen, servo's, regelaar,etc.
Dan kom je vaak op bijna dezelfde prijs uit bij iedere (Duitse) leverancier.
En meestal is het verschil kleiner dan meerdere keren verzendkosten :)
Die jongens zijn echt niet gek...
Dus ze schipperen hier en daar wat met de prijzen.
als je losse onderdelen nodig hebt i.p.v. een complete heli, dan heeft shoppen zeker zin, anders zou ik gewoon kijken naar betrouwbaarheid, snelheid en service, en altijd een losse aanvraag doen per mail i.p.v. je mandje te vullen met een complete heli :).

Eric
 
Laatst bewerkt:
om precies(er) te zijn: de Logo 400 is inderdaad gebaseerd op het frame van de Logo 10, maar dan wel met een nieuwe kunststoffen akkuvoorbouw (voor het aanpassen van het zwaartepunt bij gebruik van verschillende formaten akku's), andere skids en een andere vinset, een aluminium bladhouderas, kunststof lagers in het scharnierpunt van de paddelas en natuurlijk een nieuwe canopy.
Zoals het nu lijkt zal deze omstreeks mei/juni leverbaar zijn.

Ik heb destijds ook met de Logo 10 Easy gevlogen. Die deed het prima....lekker volgzaam en stabiel.
Ik verwacht dus ook dat de Logo 400 ook weer prima zal vliegen.
De prijs is in ieder geval prima, zo rond de Euro 200,00.

vr.gr.

Joyce
 
Laatst bewerkt door een moderator:
600

4-6 s lipo.
Zoals het nu lijkt, wordt het hoofdtandwiel hetzelfde als van de Logo 10, dus 200 tanden.
Dat betekent dus dat je soortgelijke motoren kunt gebruiken als ik de Logo 10. Daarin gebruik ik de Orbit 20-10 met 1130 rpm/min/volt met een 21-23 tands motortandwiel.

vr.gr.

Joyce
 
Back
Top