Joeri, hoe lang is de header bij jouw set-up? Denk dat die te lang is, en uw pijp dus niet doet waarvoor ze gemaakt is.
Bij DA adviseerden ze me 10.5" => ~27cm dus. Terwijl KS nog 7 cm korter voorschreef
En "peaky" zoals de amerikanen dat uitdrukken, is ze niet.
Het toerenbereik zit vrij goed verdeeld over de stick.
Kom dus maar af naar Diepenbeek, zal h'm es laten schreeuwen ;-)
Heb enkel de overgang bijgeregeld. Die was op de grond goed, maar rotslecht in de lucht.
In de midrange hikken en sputteren dat het niet meer mooi was!
Een typisch DA kenmerk, zoals bekend. Low needle toegedraaid dus.
De high needle ben ik niet aangeweest, fabrieksinstellingen zijn toch altijd aan de rijke kant or tell me something i don't know. En moest dit de piek zijn, is het voor mij al lang goed.
Meer dan vermogen genoeg.
Het is de bedoeling dat de 23x8 (die staat bij de aanbevelingen als "break-in" prop) erop blijft en in de handleiding staat dat roderen moet gebeuren met een toerental hoger dan 6500tr/min en tijdens het roderen niet langer dan 10sec op vol gas vliegen. Wat natuurlijk vanzelfsprekend is.
Nu, over roderen zijn ook al vele woorden vuilgemaakt.
Persoonlijk hou ik me liefst bij de richtlijnen van de fabrikant.
De 1060 past idd vrij krap in de tunnel maar het lukt, probeer de header in ieder geval zo te solderen, dat ze h'm zo kort mogelijk uitkomt tegen de motorbox. en zoals Jens zegt strapjes met siliconeslang werken perfect!
Als ik deze week tijd heb post ik enkele foto's.