Hoi,
Ik begin dit draadje maar omdat ik overal losse opmerkingen tegenkom maar nergens een kompleet verhaal..
Hoofd vraag...
Waar zit welk kanaal oftewel
links of rechts gas geven..
Staart gas links of rechts.
Ik denk dat het makkelijkste vliegt als je aan 1 zijde de staart en hoofd rotor bestuurd en de roll en aanvals hoek aan de andere kant.
Zo kun je altijd met 1 hand vliegen en de andere hand tijdelijk vrij maken.
Ik zie dat echter bijna alle zenders komen met links hoofdrotor gas en rechts staart (of anders om) en de aanval hoek bij de staart en de roll bij het gas.
WAAROM????
Dezelfde diskussie over normaal vliegen.
Waarom zit het richting roer altijd aan de gas hendel en het hoogte roer aan de andere kant.
als je airelons hebt gaat het richtings roer ineens naar de andere kant.
Vooral elektro planes moet je starten/werpen met een vrije hand dus...
Dus ik zou de hoogte en richting altijd aan de andere hand willen...
Ik begin dit draadje maar omdat ik overal losse opmerkingen tegenkom maar nergens een kompleet verhaal..
Hoofd vraag...
Waar zit welk kanaal oftewel
links of rechts gas geven..
Staart gas links of rechts.
Ik denk dat het makkelijkste vliegt als je aan 1 zijde de staart en hoofd rotor bestuurd en de roll en aanvals hoek aan de andere kant.
Zo kun je altijd met 1 hand vliegen en de andere hand tijdelijk vrij maken.
Ik zie dat echter bijna alle zenders komen met links hoofdrotor gas en rechts staart (of anders om) en de aanval hoek bij de staart en de roll bij het gas.
WAAROM????
Dezelfde diskussie over normaal vliegen.
Waarom zit het richting roer altijd aan de gas hendel en het hoogte roer aan de andere kant.
als je airelons hebt gaat het richtings roer ineens naar de andere kant.
Vooral elektro planes moet je starten/werpen met een vrije hand dus...
Dus ik zou de hoogte en richting altijd aan de andere hand willen...