Ik heb vanavond gevlogen met een 8X4.3 slow fly prop en met een volle accu bleek de stroom 5.5A te zijn tegen 3A met een 6X3 klapprop.
De trekkracht is dan ongeveer 270 gram wat voldoende bleek om onbeperkt verticaal te gaan.
Dan wordt je zwevertje snel kleiner en dus de motor maar stil gezet en naar beneden zweven.
De glij hoek bleek wel iets slechter door de grote stilstaande prop maar dat valt niet tegen.
Vlak bij de grond weer gas geven en moeite loos onder een hoek van bijna 90 graden gaat hij weer als een speer omhoog.
De bedoeling was om te vergelijken of je langer kunt vliegen met klapprop of met SF prop maar na 20minuten moest ik vluchten voor de regen dus dat test ik later nog wel uit.
De trekkracht is dan ongeveer 270 gram wat voldoende bleek om onbeperkt verticaal te gaan.
Dan wordt je zwevertje snel kleiner en dus de motor maar stil gezet en naar beneden zweven.
De glij hoek bleek wel iets slechter door de grote stilstaande prop maar dat valt niet tegen.
Vlak bij de grond weer gas geven en moeite loos onder een hoek van bijna 90 graden gaat hij weer als een speer omhoog.
De bedoeling was om te vergelijken of je langer kunt vliegen met klapprop of met SF prop maar na 20minuten moest ik vluchten voor de regen dus dat test ik later nog wel uit.
