Amerika is behoorlijk veel groter he.
In marketingtermen heb je innovators, early adopters, early majority, late majority en laggards. Dat is voor USA en NL gelijk.
Innovators zijn zeg maar mensen die echt altijd het nieuwste van het nieuwste kopen, uitnieuwsgierigheid, geld speelt geen rol. Drijfveer is hierbij innovatie, de techniek. Early adopters vallen ook hieronder, maar behoren niet meer tot de echt allereerste groep die het koopt. Prijs is nog steeds minder van belang, het gaat om het feit dat het nieuwe techniek maar ook al meer om gewoon eerder te zijn dan 'de rest'. De early majority koopt al bewuster, nog steeds nieuwe technieken maar er wordt al meer op de centen gelet en het is geen stijl van leven. De late majority zijn de mensen die het product kopen als het qua prijs het normale niveau bereikt heeft en vaak gebaseerd op het feit dat ze het nodig hebben. De laggards zijn zeg maar de mensen die nu nog hun 1e mobiel gaan kopen
Kenmerk van early adopters is dat ze kopen om de heb, de techniek. Ze hebben er geen problemen mee om (fors) meer te betalen als ze het product maar vroeg hebben. Marketing en hypes hebben hier veel mee te maken.
Die groep heb je zowel in USA als in NL. Absoluut is de USA groep groter, domweg omdat er ietwat meer mensen wonen inde USA. Dit topic gaat er over dat die groep in amerika procentueel ook veel groter zou zijn, dus dat amerkanen 'meer early adopters zijn' dan Nederlanders. Dat betwijfel ik een beetje..
Maar het is wel een overenthousiast volkje en in tegenstelling tot de nuchtere hollanders zijn Amerikanen wel gek op mensen die ergens goed in zijn en dat zelf ook vinden. Ze kennen daar niet het maaiveld zoals wij dat hier kennen..
Dat Nederlanders niet veel beter zijn soms, zie je bv. bij de verkoop van CPU's. Het topmodel CPU is altijd onevenredig duur en binnen een paar maanden zal de prijs fors kelderen. Toch zijn er ook in Nederland volkstammen die de duurste en snelste processor kopen, om maar vooral de buurman de ogen uit te kunnen steken..