voorbeeldje ooh aah usa marketing

Gerard_nl

Moderator
Moderator team
Forum veteraan
op runryder geven ze een sneak preview naar de nieuwe rave heli RunRyder - The New Rave Electric R/C Helicopter

een trex 450 size met tube drive.

word even als kloon gemerkt tot een snurker opmerkt dat curtis youngblood achter de heli zit en curtis ook zelf in de draad verschijnt.

ineens is de interesse "boven normaal" hehehe.

wat mij trouwens ook doet speculeren dat hij wel eens met een grote heli zal komen ooit.....

Ja,
Hype zijn ze redelijk gevoelig voor in The states,
En nu het geslijm van op eerste hand tegenstanders van de manier van adverteren, na bekendmaking dat Curtis youngblood zijn naam eraan koppelt... bahbah :-?
De prijs is min of meer al bekend..., Gelijk of vergelijkbaar met de T-rex 450V2.
Ben benieuwd wat ie gaat wegen met torque tube, glassfibre canopy en al dat aluminium.

Eric

heb ook zoon soort heli gezien hier in nederland(een kloon ervan) op east-systems.nl. Moet je maar eens kijken hij lijkt er verdacht veel op.

Meen je dat nou... 800 gram voor een 450 size heli!! Das toch VEEL te zwaar om nog enigzins fatsoenlijk te vliegen... een T-rex 450SE weegt bijna 100 gram minder, een plastic versie weegt 200 gram minder.

Njah, ik zou hem dan alleen om die reden al nooit kopen. Meer gewicht (en zeker op die grootte) heeft heel erg grote invloed op de vliegeigenschappen, zeker voor 3D. Snap niet dat CY een heli kan ontwikkelen die zoveel zwaarder is dan de rest van de wereld...

Cheers,

Richard

Staat zelfs nog op de eerste pagina van dat draadje, iets over de 800 gram!

Greetz van Aldert

Even overheen gelezen tussen de ohhh's en ahhh's door denk ik Aldert.. :)
Maar hij is nog lang niet uit, er veranderd vast nog wel het een en ander voordat hij in de winkel ligt.
En dat is iets wat ze dan zeker moeten verbeteren.
Je houd een 450 heli van 800 gram echt wel in de lucht, maar niet zo lang en elegant ;)

Eric

Ach is dit een voorbeeld van USA marketing, of gewoon normaal? Ik bedoel, laten we elkaar geen mietje noemen, stel John Vughs ofzo zou morgen met een heli in dit formaat komen, zouden jullie ook ineens verminderd onpartijdig zijn ;)

Daar is ook niets mis mee en ergens hebben ze geneens ongelijk. Deze mannen heeft men over het algemeen respect voor omdat ze onwijs kunnen vliegen, maar als die hun namen aan rommel gaan verbinden, dan krijgen ze dat echt wel voor de kiezen.

een grote naam achter een product is niet DE reden om het te kopen, of om het de hemel in te prijzen, maar over het algemeen kun je er dan wel vanuit gaan dat het product op z'n minst wel datgene zal doen wat je normaliter van een product in die prijsklasse mag verwachten.

Je ziet exact hetzelfde ook op dit forum gebeuren hoor. Ik noem flightpower als sponsor, ik noem bv. Extreme Flight als sponsor..

een grote naam achter een product is niet DE reden om het te kopen, of om het de hemel in te prijzen, maar over het algemeen kun je er dan wel vanuit gaan dat het product op z'n minst wel datgene zal doen wat je normaliter van een product in die prijsklasse mag verwachten.

hier versheel ik van je in mening, hier wel, in NL zijn de mensen snel wat "op de centjes , en sceptischer" wat meer de kat uit de boom kijkend.

in de usa however gaan ze BLIND achter de namen aan, zowel helies als vliegtuigen.

de trend is erg duidelijk, de hypes rond trexen, mpII uitlaten, extreme flight vliegtuigen.
dat gaat daar meteen volgas mee, kijk maar eens op rc universe, kan je soms best lachen.

Je kan er inderdaad grotere bladen op zetten...
Een grotere lipo, en een knots van een Scorpion om die bladen rond te slingeren..
Dan weegt ie maar 1100 gram
Zo gaat het toch meestal.. ;)

Jah als hun zeggen 800 gram... bedoelen ze meestal 900 gram, dus als het dan ook maar iets negatiever uitpakt dan issie wel heel erg zwaar.

Ik moet de eerste Raptor 90 van 4,8kg nog tegenkomen, zo ook de eerste T-rex 600 van exact 3 kilo.. om maar een paar voorbeelden te noemen. Ze zijn ALTIJD TE optimistisch.

Ik ben het wel met Gerard eens overigens, Amerikanen lopen ECHT overal blind achteraan... in Nederland doen sommigen dit ook, maar het overgrote deel is toch zeer kritisch met wat ze kopen.

Cheers,

Richard

idd , of gewoon perse het nieuwste moeten hebben puur omdat het nieuw is , nu komt de trex 700 , terwijl het 90 brandstof concept toch eigenlijk aan het doodbloeden was .
als de 700 er straks is , hoor je weer dat het een superconcept is en the way to go .
als align besluit een 650 te maken met een 13 cc , weet ik zeker dat er mensen zijn die zeggen dat ze daar nou al zo lang op zaten te wachten.
mvg ferry

Nou... Ik kom hier ook al mensen tegen die blind iets fantastisch vinden, zie het Trex700 draadje

Maar die kopen hem niet "blind", daarvoor moeten ze eerst review op review lezen en zoeken tot ze een ons wegen naar de goedkoopste winkel... om vervolgens gepakt te worden met invoerrechten :mrgreen:

Amerikanen pre-orderen al voordat het bedacht is, zolang het maar bedacht is door iemand die ze geweldig vinden :wink:
En amerikanen kijken niet op een dollar meer of minder... Ik heb daar meerdere keren iets 2e hands verkocht en dan krijg je ZONDER AFDINGEN direct de vraagprijs, mits dit een eerlijke vraagprijs is natuurlijk.

Cheers,

Richard

Amerika is behoorlijk veel groter he.

In marketingtermen heb je innovators, early adopters, early majority, late majority en laggards. Dat is voor USA en NL gelijk.

Innovators zijn zeg maar mensen die echt altijd het nieuwste van het nieuwste kopen, uitnieuwsgierigheid, geld speelt geen rol. Drijfveer is hierbij innovatie, de techniek. Early adopters vallen ook hieronder, maar behoren niet meer tot de echt allereerste groep die het koopt. Prijs is nog steeds minder van belang, het gaat om het feit dat het nieuwe techniek maar ook al meer om gewoon eerder te zijn dan 'de rest'. De early majority koopt al bewuster, nog steeds nieuwe technieken maar er wordt al meer op de centen gelet en het is geen stijl van leven. De late majority zijn de mensen die het product kopen als het qua prijs het normale niveau bereikt heeft en vaak gebaseerd op het feit dat ze het nodig hebben. De laggards zijn zeg maar de mensen die nu nog hun 1e mobiel gaan kopen ;)

Kenmerk van early adopters is dat ze kopen om de heb, de techniek. Ze hebben er geen problemen mee om (fors) meer te betalen als ze het product maar vroeg hebben. Marketing en hypes hebben hier veel mee te maken.

Die groep heb je zowel in USA als in NL. Absoluut is de USA groep groter, domweg omdat er ietwat meer mensen wonen inde USA. Dit topic gaat er over dat die groep in amerika procentueel ook veel groter zou zijn, dus dat amerkanen 'meer early adopters zijn' dan Nederlanders. Dat betwijfel ik een beetje..

Maar het is wel een overenthousiast volkje en in tegenstelling tot de nuchtere hollanders zijn Amerikanen wel gek op mensen die ergens goed in zijn en dat zelf ook vinden. Ze kennen daar niet het maaiveld zoals wij dat hier kennen..

Dat Nederlanders niet veel beter zijn soms, zie je bv. bij de verkoop van CPU's. Het topmodel CPU is altijd onevenredig duur en binnen een paar maanden zal de prijs fors kelderen. Toch zijn er ook in Nederland volkstammen die de duurste en snelste processor kopen, om maar vooral de buurman de ogen uit te kunnen steken..

Laatst bewerkt door een moderator:
terwijl het 90 brandstof concept toch eigenlijk aan het doodbloeden was .

Dat is nou precies hetzelfde als een hype, iemand roept dat, het word gekopieerd net zo lang tot het als waarheid word overgenomen. Overigens lijkt het alsof zoiets op runryder dan op helifreak gebeurt?

Dat is nou precies hetzelfde als een hype, iemand roept dat, het word gekopieerd net zo lang tot het als waarheid word overgenomen. Overigens lijkt het alsof zoiets op runryder dan op helifreak gebeurt?

Check de line-up van de 3D masters eens... 3 jaar terug was het bijna alleen 90ers... nu ook heel heel veel 600 size helicopters!
Dus deze opmerking is niet helemaal uit de lucht komen vallen denk ik...

Cheers,

Richard

eeh laurens , bedoel je dat het 'van mening zijn dat het 90er concept aan het doodbloeden is ' op zich al een 'mode' mening is ?
kan wel zijn , maar niet in mijn geval . ik heb namelijk sinds december 1 en sinds maart 2 90 er brandstoffers , en dan surf je nogal rond voor vannalles en nog wat , en het viel me gewoon op dat alles overal altyd maar over de 600 gaat , of r50 .
90 size heeft gewoon sterk terrein verloren .
daar ging ik gewoon van uit al speurende op rr en helifreak enzo , meer niet .

Er waren toch echt op 3DM een aantal die bij set manouvres hun 90er tevoorschijn haalden, dat zegt wel wat vind ik;-)

Goede marketing van Align heet zoiets;-)

laurens , dat zijn mss wel 2 verschillende dingen.
de mensen die het gewoon in de vingers hebben en mega kunnen vliegen , die hebben wel een mening over spullen , upgrades en merken uit eigen ervaring .
maar het overgrote deel van de mensen zijn daar nog niet en zullen daar ook nooit komen [zoals ik].
toch lees vaak van mensen die nog niet lang vliegen dat byv een gy401 eigenlijk niet voldoet en ze toch echt een 611 nodig hebben . of nog mooier , een kerel die alleen hooverde zei dat zn nieuwe 2.4g set merkbaar sneller was !
het forum staat er vol mee .
dit word toch ook allemaal aangezwengelt en versterkt door hetzelfde ? alleen is dit voor fabrikanten een mooi fenomeen ,dat , ze als ze het goed aanpakken , uit te melken is.

toen ik met heli's begon , zon 3 jaar geleden , kwam ik hier en toen was de algemene opvatting een beetje van; een r50 is leuk , maar een r90 is beter , kan meer , en is gewoon DE heli.
dat was toen de hype , mensen willen volgens mij een hype .
ik heb afgelopen zomer een paar keer met trexrullezzz gevlogen , en was bijna geshocked dat hij met standaard motor ,esc en paddles vloog , omdat ik er zomaar vanuit ging dat je wel flink moest pimpen als je zo goed kan vliegen. gewoonweg omdat ik alle kennis van de hobby uit fora's haalde .
heb dus snel geleerd dat het niets uitmaakt wat er gezegd word , maar alles uitmaakt wie t zegt.
@laurens ; maarre je vliegt toch de r90 ? nu de trex 700 komt en de r90 openlijk zal worden vergruist , wat vind jy dan , is de r90 feitelijk verouderd of kan ie nog gewoon mee denk je ?

mvg ferry

Back