D
Dreumel
Guest
Beste Forummensen,
Sinds vorige week zijn ik en een vriend van me trotse bezitters van 2 E-sky King V2 helicopters. Hiermee zijn we heel rustig begonnen. Dus een beetje hoveren en proberen dat ding vlak boven de grond onder controle te houden (MOEILIJK!). Eind vorige week probeerde ik het iets hoger, waarna de wind mijn heli te pakken kreeg (altijd de wind de schuld geven) en mijn heli snel, hardhandig en definitief weer in contact kwam met de grond. Houten rotorbladen overleden en blade shaft krom. Na beetje aankloten die onderdelen vervangen en vandaag weer gaan vliegen. Het gaat al ietsje beter maar het probleem wat ik op dit moment heb is dat ik niet precies snap wat het effect van alle schuifjes op mijn afstandsbediening doen (ik weet wat ze zouden MOETEN doen, maar dit lijken ze niet altijd te doen), en dat ik vandaag weer een vrij erge crash had.... Bladen lijken in orde maar er kwam rook uit de motor en dat kan nooit goed zijn toch? Dus nu heb ik hem weer veilig binnenstaan en heb eigenlijk de volgende vragen:
Ik heb besloten dat ik niet zo nodig meer zelf het wiel uit hoef te vinden, dus heeft er iemand hier in de buurt zin om me een beetje op weg te helpen wat betreft afstelling, en leren vliegen? Ik krijg mijn heli namelijk niet eens netjes aan het hoveren hij heeft constant een afwijking.
Heeft iemand zin om die heli eens een beetje uit te leggen hoe alles zit?
Zit er ook een vliegclub in de buurt hier? Heb al een beetje gezocht maar meeste vliegclubs lijken met vliegtuiden te vliegen en niet met helicopters.
Hopelijk kunnen jullie me een beetje op weg helpen, vind het nog steeds mega leuk maar ben eigenlijk een beetje bang wat er nu allemaal weer kapot is en hoe snel ik weer iets ga slopen
Alvast bedankt,
Groetjes,
Richard
Sinds vorige week zijn ik en een vriend van me trotse bezitters van 2 E-sky King V2 helicopters. Hiermee zijn we heel rustig begonnen. Dus een beetje hoveren en proberen dat ding vlak boven de grond onder controle te houden (MOEILIJK!). Eind vorige week probeerde ik het iets hoger, waarna de wind mijn heli te pakken kreeg (altijd de wind de schuld geven) en mijn heli snel, hardhandig en definitief weer in contact kwam met de grond. Houten rotorbladen overleden en blade shaft krom. Na beetje aankloten die onderdelen vervangen en vandaag weer gaan vliegen. Het gaat al ietsje beter maar het probleem wat ik op dit moment heb is dat ik niet precies snap wat het effect van alle schuifjes op mijn afstandsbediening doen (ik weet wat ze zouden MOETEN doen, maar dit lijken ze niet altijd te doen), en dat ik vandaag weer een vrij erge crash had.... Bladen lijken in orde maar er kwam rook uit de motor en dat kan nooit goed zijn toch? Dus nu heb ik hem weer veilig binnenstaan en heb eigenlijk de volgende vragen:
Ik heb besloten dat ik niet zo nodig meer zelf het wiel uit hoef te vinden, dus heeft er iemand hier in de buurt zin om me een beetje op weg te helpen wat betreft afstelling, en leren vliegen? Ik krijg mijn heli namelijk niet eens netjes aan het hoveren hij heeft constant een afwijking.
Heeft iemand zin om die heli eens een beetje uit te leggen hoe alles zit?
Zit er ook een vliegclub in de buurt hier? Heb al een beetje gezocht maar meeste vliegclubs lijken met vliegtuiden te vliegen en niet met helicopters.
Hopelijk kunnen jullie me een beetje op weg helpen, vind het nog steeds mega leuk maar ben eigenlijk een beetje bang wat er nu allemaal weer kapot is en hoe snel ik weer iets ga slopen

Alvast bedankt,
Groetjes,
Richard