Nieuwe helivlieger in Den Bosch

  • Topicstarter Topicstarter Dreumel
  • Startdatum Startdatum
D

Dreumel

Guest
Beste Forummensen,

Sinds vorige week zijn ik en een vriend van me trotse bezitters van 2 E-sky King V2 helicopters. Hiermee zijn we heel rustig begonnen. Dus een beetje hoveren en proberen dat ding vlak boven de grond onder controle te houden (MOEILIJK!). Eind vorige week probeerde ik het iets hoger, waarna de wind mijn heli te pakken kreeg (altijd de wind de schuld geven) en mijn heli snel, hardhandig en definitief weer in contact kwam met de grond. Houten rotorbladen overleden en blade shaft krom. Na beetje aankloten die onderdelen vervangen en vandaag weer gaan vliegen. Het gaat al ietsje beter maar het probleem wat ik op dit moment heb is dat ik niet precies snap wat het effect van alle schuifjes op mijn afstandsbediening doen (ik weet wat ze zouden MOETEN doen, maar dit lijken ze niet altijd te doen), en dat ik vandaag weer een vrij erge crash had.... Bladen lijken in orde maar er kwam rook uit de motor en dat kan nooit goed zijn toch? Dus nu heb ik hem weer veilig binnenstaan en heb eigenlijk de volgende vragen:

Ik heb besloten dat ik niet zo nodig meer zelf het wiel uit hoef te vinden, dus heeft er iemand hier in de buurt zin om me een beetje op weg te helpen wat betreft afstelling, en leren vliegen? Ik krijg mijn heli namelijk niet eens netjes aan het hoveren hij heeft constant een afwijking.
Heeft iemand zin om die heli eens een beetje uit te leggen hoe alles zit?
Zit er ook een vliegclub in de buurt hier? Heb al een beetje gezocht maar meeste vliegclubs lijken met vliegtuiden te vliegen en niet met helicopters.

Hopelijk kunnen jullie me een beetje op weg helpen, vind het nog steeds mega leuk maar ben eigenlijk een beetje bang wat er nu allemaal weer kapot is en hoe snel ik weer iets ga slopen :)

Alvast bedankt,

Groetjes,

Richard
 
*&%$#@ Richard, wat jammer, en die motor is ook overleden als er rook uitkwam. Een geblokkeerde motor trekt namelijk erg veel stroom.

Juist die schuifjes (trim) zorgen ervoor de hij niet steeds één kant op wil gaan, daarmee verschuif je de nulpunten van de knuppels een beetje.

Je kunt al oefenen op de pc met een simulator:
Modelbouw-software - Modelbouwforum.nl

Altijd gedacht dat onze persberichten ook in Dreumel aankwamen (Waalkanter, Gelderlander) Cumulus in Winssen:
Radio Model Vlieg Club Cumulus, Winssen (Gld)

Zaltbommel:
Modelvliegclub The Flying Dutchman

Betuwse Modelvliegclub, einde Prins Willem Alexander brug rechtsaf
Betuwse Modelvlieg Club

Je kunt ook naar mij in Druten komen, hoewel ik geen ervaring heb met afstellen van elektroheli's en het alweer 15 jaar geleden is dat ik zelf heb gevlogen. Dus ... vliegend uittrimmen kan ik hem niet voor je, lijkt me niet verstandig, maar ik kan je wel op weg helpen met de 'schuifjes' en allerlei algemene afstelkennis. Dat kan nog wel zonder nieuwe motor.

Verder twee leerzame sites:
Ha-eM Helifun
Learn to fly rc helicopters
 
Laatst bewerkt:
Beide HEEEL erg bedankt :) kan ik tenminste echt iets mee, hoopte eigenlijk tegen beter weten in dat mijn motor het overleeft zou hebben maar dat wordt dus nieuwe bestellen :( Wat betreft berichten aankomen in Dreumel, woon in Dbosch, Dreumel=achternaam :)
 
Ik zou meteen een brushless kopen. Anders blijf je aan het vervangen. En die te koop zijn voor de king v2 hebben veel meer power.
 
Beide HEEEL erg bedankt :) kan ik tenminste echt iets mee, hoopte eigenlijk tegen beter weten in dat mijn motor het overleeft zou hebben ...
Zou kunnen, reken er niet op. Als het nog werkt, dan marginaal, dan zal hij er binnenkort mee stoppen, uiteraard tijdens het vliegen. Het kan ook nog zou zijn dat de magneten te heet zijn geworden, die verliezen dan hun magnetisme, voorgoed. (Of je moet je huis verkopen en magnetiserings apparaat daarvoor kopen :))
Door lagere magnetisme wil de motor sneller gaan lopen, trekt meer stroom, wordt warmer, minder magnetisme, sneller lopen enz.enz.
 
Kan ik niet zo'n Yomanda typje inhuren met een Biostabiel ofzo? Ff mijn magnetisme weer rechtrekken?

Ok i get the point, nieuwe motor kopen :)

@reaction10: Ik heb ook al zitten kijken naar alle mooie upgrade spulletjes voor de king, oa die brushless motor, maar ik kan nog niet eens vliegen, dus ben veel te bang dat ik daar relatief veel geld aan uitgeef en hem dan weer om zeep help binnen 2 weken :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die dingen krijg je niet snel kapot. Heb er zelf geen ervaring mee, En speciaal voor skidz IK HEB ER ZELF GEEEN ERVARING MEE;):p, Maar als ikd at zo volg op al die topics die erover gaan hebben sommige al 4 crashes gehad en niks vertelt over de motor. En een motortje die er al op zat zal niet heel veel goedkoper zijn, Het enige is dat je dan een regelaar moet kopen.
 
reaction10 zei:
En speciaal voor skidz IK HEB ER ZELF GEEEN ERVARING MEE
Goed zo, bronvermelding ;)

Brushless kitje = - Brushless motor/controller combo E-Sky King 37,95 euro
Werkt overigens alleen als de ontvanger kanaal 3 los aanbied, dus als je een 4-in- 1 hebt zonder externe throttle moet je het PPM signaal ergens in je 4-in-1 aftappen en aan je ESC aanbieden, of separates gaan. Of je stopt er een pwm-naar-ppm printje in, kost ook weer iets van een tientje...

Borstelmotor 3 euro?

Groetjes,

Ton.
 
Hey Dreumel , 1 ding kan ik je vertellen over de staart bediening ( ik heb zelf ook een esky king V2 gehad) die moest ik tijdens het vliegen altijd naar rechts gedrukt houden anders ging ie draaien.
En koop een brushless motor want die bijgeleverde motor is waardeloos.
Voor de rest is heli vliegen 80% afstellen. In Duiven zit een online handelaar die zelf ook Esky vliegt. Ik meen rc flyfun heet ie geloof ik


Suc6
 
Hoi. Heb een Honey bee king2 en ja je zult nog eerst een aantal dingen moeten veranderen wil je echt met dat ding leuk aan de gang kunt...
Ik raad je aan eerst maar eens een avondje de draadjes op dit forum door te lezen.
vooral eerste-fotos-en-ervaringen-met-de-e-sky-hb-king-ii-2 is een goede..
Daar kun je ook altijd je info krijgen en non profit....

Ik heb vooral in de eerste 2 weken veel verbouwingen door gevoerd.
die brusless is noodzaak (neem een 3800 of een 3900 met bijbehorende ESC en een 10 tands tandwiel) mijn ESC brande binnen 3 uur hobieen door en de motor was toen al slecht.
Verder de zender onder handen genomen.
1. batterij klep vast schoeven (anders lazeren de batterijen er uit als je lekker aan het hoveren bent en geloof me dat wordt een chrash die de lang zult heugen.)
2. 3d switch links boven los solderen anders gaat de de king er gegarandeerd een keer vandoor als je de zender weglegd voordat je de accu los neemt. En die switch heb je het eerste jaar toch niet nodig.

de staart servo 3mm verplaatsen. enz....

suc6
Benno
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind de king prima te vliegen hoor.
Het enige wat ik er aan veranderd hebt is de Servo's 4 x Towerpro
motor 3600 KV met 18 A regelaar en een li-po van 1300 mAH 20 C

Vlieg ik 7,5 minuten meer rond.






Gr
Robert
 
Hey Dreumel , 1 ding kan ik je vertellen over de staart bediening ( ik heb zelf ook een esky king V2 gehad) die moest ik tijdens het vliegen altijd naar rechts gedrukt houden anders ging ie draaien...
Dan was/is hij niet goed getrimd. Ik ken deze heli niet, ik ken geen enkele moderne heli, maar dit moet recht te trekken zijn door het stangetje naar de staarrotorbladverstelling een andere lengte te geven door in- of uitdraaien van de links.
 
Bedankt!

Bedankt allemaal voor alle hulp en linkjes, voor ik verder ga ga ik eerst eens alle linkjes doorlezen en kijken hoever ik kom
 
Gaat beter

Hey heren,

Bedankt voor alle hulp, verslaving is weer beetje toegeslagen na het dipje door de vele crashes. Ook gesprek gehad met Jan-Willem van modelvliegclub en daar zijn we ook een hoop mee vooruit gekomen. Die avond meteen spulletjes besteld en die komen vandaag binnen zodat we morgen kunnen gaan sleutelen. Bij modelvliegclub zitten ook 2 mensen met dezelfde heli dus ook dat zou handig moeten zijn.

Kort samengevat: we hebben er weer helemaal zin in! Bedankt voor alle hulp, heb inmiddels alle threads gelezen Ron! En ik hou jullie op de hoogte hoe het gaat.

Groetjes,

Richard
 
Hoi Richard,

Ik kom uit Nuland das vlak bij, maar ik vlieg ook nog maar een half jaartje...
Ik heb heel veel geleerd door schade en schande... veel te lezen en uit te proberen.

gr Paul
 
Back
Top