ZDZ 60 wil niet starten

ik denk dat hij eerder zichzelf bedoelt met zijn laatste onderschrift.

Op het einde van een tekst zetten we toch altijd onze eigen naam niet ?

Niet echt leuk als je jezelf zo noemt maar als hij het wil .... zegt genoeg over hem zeker ?

Verder is er al meer dan genoeg positief en zeker negatief geschreven over ZDZ, ook door mij. Maar een ding is zeker, een ZDZ mag onderin eerder wat te vet dan te arm staan. Net zoals een DA lopen ze liever wat vetter.

Wat betreft de onsteking, ik denk dat elke fabrikant goed opgeeft welke spanning te gebruiken, het is dan ook zinloos hierin te gaan experimenteren. Mijn ervaring tegenwoordig is het gebruik van een lipo MET stroomregeling op 6 volt, sindsdien geen problemen meer met 3W ontstekingen.

Peter
 
Ik had voor deze motor een 4 cellen 3600mAh pakket en die gaat binnenkort als ontvangeraccu ingezet worden. Voor deze motor zal ik dan een 2 cvellen LIPO aanschaffen, 1600 mAh die ik kan combineren in een van mijn E-zwevers. De ontsteking kan het aan die gaat tot 9V.

Verder reageer ik niet op allelei uitlatingen heen en weer en vraag ik mensen zich in ieder geval in dit draadje zich te beperken tot het uitwisselen van ervaringen. Persoonlijke meldingen heen en weer vind ik weinig zinvol.

Succes allemaal.
Alex
 
Mijn ervaring tegenwoordig is het gebruik van een lipo MET stroomregeling op 6 volt, sindsdien geen problemen meer met 3W ontstekingen.

Peter

Hallo Peter,

Had je voorheen wel problemen met de ontsteking van 3w op Ni-mh/ Ni-Cd?
En zo ja wat voor een soort problemen?

P.S Mischien heb ik er overheen gelezen, maar ik kan het zo niet terug vinden.

Grtz.
 
Wesley niet echt problemen in de zin van een kapotte ontsteking, meer van de welgekende ontlaadeigenschappen van ni-mh. Nu weet ik dat mijn ontsteking altijd klaar is en steeds dezelfde spanning krijgt.

Als ik vandaag een 5 tal vluchten gedaan heb, weet ik zeker dat ik er volgende week opnieuw 5 kan doen zonder eerst te moeten laden.

hetzelfde geld natuurlijk voor de ontvangeraccu, deze zijn op dezelfde manier gevoed.
 
De roterende inlaat heeft niks met het starten te maken. een roterende inlaat zorgt voor dat de inlaat poort percies op het goede moment open gaat. Het moeilijke starten zit hem meestal in de afstelling (van de carb of ontsteking) of de manier van starten. De roterende inlaat zorgt voor een betere, rustigere en sterkere loop. Een membraam sturing is een simple oudere techniek (die zeker ook goed werkt).
 
????

Hoe kun je de accu naar een paar vluchten leeg hebben??? kun je beter een goede accu opzetten. Een ontsteking neemt bij 6000RMP ongeveer 300mA (PER UUR) dat is normaal maximaal een keer 100mA per vlucht... dus met een klein 1200 pakketje moet je toch al goed 4 vlieguren kunnen hebben


Hallo Peter,

Had je voorheen wel problemen met de ontsteking van 3w op Ni-mh/ Ni-Cd?
En zo ja wat voor een soort problemen?

P.S Mischien heb ik er overheen gelezen, maar ik kan het zo niet terug vinden.

Grtz.
 
De roterende inlaat heeft niks met het starten te maken. een roterende inlaat zorgt voor dat de inlaat poort percies op het goede moment open gaat. Het moeilijke starten zit hem meestal in de afstelling (van de carb of ontsteking) of de manier van starten. De roterende inlaat zorgt voor een betere, rustigere en sterkere loop. Een membraam sturing is een simple oudere techniek (die zeker ook goed werkt).

Echt? Ligt het probleem enkel bij de carb? Dus die 50% ZDZ-gebruikers met startproblemen weten allemaal niet hoe een carb af te stellen? Dat maak je mij niet wijs. ZDZ met een walbro start toch ook niet beter dan met een Bing?

Over die ontstekings-accu; 1200 is misschien voldoende, maar wanneer er nog maar 300mah inzit gaat je motor ook al stotteren op hoge toeren. Zelf verscheidene keren meegemaakt. Vooral Nimh pakket, ook in mindere mate met m'n vertrouwde 1700 KR nicd cellen. Ik neem 1700 mah als absolute ondergrens voor de ontstekingsaccu. Lipo's zijn leuk, maar ik wil dan alles gelijktijdig omgebouwd hebben (ontvangeraccu's én ontstekingsaccu)
 
Even als aanvulling op 3W flyer en als antwoord op Bigger Planes: Wat Peter bedoeld is de zelfontlading van een NimH. Als je zo'n pakket laat liggen is het na een week bijna leeg.

Theoretisch kent een NimH pakket een zelfontlading van 1% per dag maar in de praktijk ligt dit zeker hoger. Dit geld zeker voor de pakketten met een lagere kapatiteit.

LIPO kent dit probleem totaal niet.
 
Back
Top