Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

  • Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ground control, we've got engine troubles, requesting tow-away.[-OVER-]




(moet nog steeds servo's afstellen met de MX-12, maar ff op HT doen dan)





Hoe waar dit bleek :sad:



Wel een virus naar mij vernoemd :rolling:


En een EZ* kit heb ik in bezit, even wachten tot de juiste motor besteld is, dan ga ik ook weer de lucht in.
Mocht ik naar HT gaan zondag, kom ik lekker rondjes rijden.
 
Inmiddels heb ik gisteren biij gladoor ook een EZ* opgepikt. Of het deze week nog vliegen wordt betwijfel ik. morgen verjaardag van vrouw, is 40 geworden. Dus BBQ bij mij thuis met bier enz :D

Zondag nog wat tennisdingen en daarna misschien even naar HT. EZ zit nog in de doos maar volgende week wordt het vliegen. wel nog een regelaar scoren....
 
Net even nieuwe propjes en een romp besteld voor de WingDragon ;) Dat waren de kosten ook weer niet.
Niets zo veranderlijk als mij, voorlopig blijft ik met de WD vliegen maar de EZ kan ook elk moment mijn eigendom worden :yes:
 
Net even nieuwe propjes en een romp besteld voor de WingDragon ;) Dat waren de kosten ook weer niet.
Niets zo veranderlijk als mij, voorlopig blijft ik met de WD vliegen maar de EZ kan ook elk moment mijn eigendom worden :yes:



Peter heeft nog een paar doosjes staan :p

Was het nog gelukt bij Kabel langs te gaan trouwens?
 
@BYM:

de tekening van de schutting is weer terecht...:oops:

...lag gewoon in het laadje waar op staat: "Nog uit te voeren projecten"
het A-4tje was dubbel gevouwen en daardoor eigenlijk iets minder herkenbaar.:???:
;)
 
Peter heeft nog een paar doosjes staan :p

Was het nog gelukt bij Kabel langs te gaan trouwens?

Volgens Bart is de kitversie uitverkocht :(


Ik heb nog geen tijd gehad om langs kabel te gaan :nooo: veel te druk en op zaterdag zijn ze gesloten.... maar het komt goed :yes:
 
andere dingen zijn niet leuk ,vliegen wel :cool:
ik ga vanavond naar ht ,siggery ook ,kevertje ook ,en wellicht nog meer :D
heb 4 accu's leeg te vliegen ,word weer hard werken ;)
wind is matig dus prima
zie maar

ben er rond 20 uur of eerder :p

goedemorgen allemaal
Zou gisteren naar ht toekomen, maar het is allemaal ff anders gelopen.:(
Vandaag zeker, als het weer het toelaat.:confused:
Ga zometeen ff de retro uitbalanceren en dan moet het maar.;)
 
FokkerdeFok, EZ heeft al een beetje stof verzameld maar nog geen zender, hopelijk komt de Westerwateringse bezorgn***r vandaag wel langs met m`n pakketje :bday: het motortje is al wel ingelopen en aller is getest op juiste werking (met behulp van de DX3.0) dus eigenlijk ben ik er al een paar dagen helemal klaar voor :rolleyes::(
 
Zooooo, Sleur is weer in het land der levenden na een boerenbruiloft in de kroeg. 8O :proost: Dat heeft toch wel voordelen als je de kroeg als trouwzal gebruikt. Scheelt veel lopen en flauwekul. :yes: Die boeren zijn zo gek nog niet. Jammer dat ze zo ver weg wonen (of niet :lol:).

Vanavond weer fladderen. Alle accu's zijn geladen. Ik zal de Bajaarde ook even aan de tiet hangen en aftanken. Kan ik daar ook weer eens een stukje mee knallen. :yes:


FokkerdeFok, EZ heeft al een beetje stof verzameld maar nog geen zender, hopelijk komt de Westerwateringse bezorgn***r vandaag wel langs met m`n pakketje :bday: het motortje is al wel ingelopen en aller is getest op juiste werking (met behulp van de DX3.0) dus eigenlijk ben ik er al een paar dagen helemal klaar voor :rolleyes::(
Je kunt toch gewoon met de DX3.0 vliegen? ;) 8O
- Stuurwiel=richtingsroer
- Gas/rem=hoogteroer
- Kanaal 3 in 3P-mode=gas
 
Volgens Bart is de kitversie uitverkocht :(


Ik heb nog geen tijd gehad om langs kabel te gaan :nooo: veel te druk en op zaterdag zijn ze gesloten.... maar het komt goed :yes:
We kunnen van de RTF nog altijd een RR maken.
Helaas zijn de Fox kitjes niet binnen gekomen tevens als de losse vleugels etc.
Wel heb ik tiny servo,s binnen en motoren,regelaars etc.

greetz,

Peter.
 
Laatst bewerkt:
ik heb het nieuwe motortje vervangen ,en heb nu een graupner slowprop gemonteerd met adaptor ,dus dat zit goed vast.
de prop is groter maar heb het gevoel dat hij niet sneller is,dus moet nog een paar extra prop's halen ,kan nooit kwaad ;)
gladoor ; heb jij diverse prop's voor de eazy ? ,ander moet ik ff naar quartel.
Wat voor motoren heb je eigenlijk ,de standaard 400 of 480 ,of ook brushless ?

vanavond ff naar ht ,maar hopen dat het niet regent :-(
 
ik heb het nieuwe motortje vervangen ,en heb nu een graupner slowprop gemonteerd met adaptor ,dus dat zit goed vast.
de prop is groter maar heb het gevoel dat hij niet sneller is,dus moet nog een paar extra prop's halen ,kan nooit kwaad ;)
gladoor ; heb jij diverse prop's voor de eazy ? ,ander moet ik ff naar quartel.
Wat voor motoren heb je eigenlijk ,de standaard 400 of 480 ,of ook brushless ?

vanavond ff naar ht ,maar hopen dat het niet regent :-(
Nee op dit moment alleen de standaard motor brushless komen er aan en ook geen ander props nog deze zijn ook onderweg.
 
ik heb het nieuwe motortje vervangen ,en heb nu een graupner slowprop gemonteerd met adaptor ,dus dat zit goed vast.
de prop is groter maar heb het gevoel dat hij niet sneller is,dus moet nog een paar extra prop's halen ,kan nooit kwaad ;)
gladoor ; heb jij diverse prop's voor de eazy ? ,ander moet ik ff naar quartel.
Wat voor motoren heb je eigenlijk ,de standaard 400 of 480 ,of ook brushless ?

vanavond ff naar ht ,maar hopen dat het niet regent :-(
Een 480-size motor loopt niets sneller dan een 400-size motor. Alleen levert een 480 meer vermogen (hoger koppel). En als je een 400-size motor neemt, let er dan op dat je de 6 Volt versie neemt en niet de 7,2 Volt want die laatste loopt minder snel dan de eerste. :? De gewone Permax 400 motor loopt prima, is snel (17.000rpm) en kan ook overweg met 3S LiPo's/9-cellen.

Als je een brushless neemt, moet je rekening houden met het feit dat je een zogenaamde binnenloper neemt (roterend deel in de motor, een buitenloper draait de buitenkant maar heeft meer kracht!) en dat je tenminste de 18.000rpm haalt. Dus bij zo'n 7 tot 10 Volt zul je tenminste 2800kV tot 1800kV moeten hebben. :cool:

Dus bij de aanschaf van een andere motor, brushless of gewoon, moet je goed opletten wat de nominale spanning en het toerental (of toeren per Volt (=kV)) is. En er op letten dat de motor het vermogen kan leveren voor de gekozen propellor. Als je prop teveel vraagt van je motor (te grote spoed) dan zal de motor niet optimaal presteren, veel stroom vreten en uiteindelijk oververhit raken en verbranden. :evil: En je regelaar moet het aankunnen...
 
Zo, net terug uit 't Zand , met twee savages en één mt :cool: en een berg onderdelen :D

Die Staytuned woont wel erg mooi hoor , met eigen crossbaan naast het huis , hij heeft gewoon twee baja's , één voor zichzelf en één voor de visite 8-O want dat is veel gezelliger :lol:
 
Net even bij Speedworld geweest :thumbsup: De RTF was niet om te bouwen naar een Kit dus helaas. Peter had daarom een zeer creatieve oplossing bedacht :D Peter & BYM bedankt.
Morgen dus even de EZ*-Kit ophalen op Hoogtij (of ga je vanavond al BYM?)

Kobus gefeliciteerd :yes:
 
Zo, net ff mijn dope gehaald bij quartel ,dus 2 gunther prop's en nog wat andere type's om te testen ,nieuwe tube uhu.

sleur ; ik had daar een mooi brushless binnenloper motor in mijn handen ,deze was echter voor een klant :???: loopt 30.000 toeren :cool: kost 40 euries
regelaar kost zo'n 40 E ( vanaf dus )
maar dat komt allemaal wel ,eerst is met de gunther prop vliegen met 9 cellen

Ik had ook de funliner in mijn handen ,ook erg gaaf en van het zelfde materiaal als de ez .uitgevoerd met 2 480 motoren ,maar op het filmpje uitgevoerd met bruchless motoren .
is 1 maatje groter dan de ez .is een kit uitvoering dus nog nodig een regelaar en zender welke ik nog over heb van de ez :p
Maar goed dat ik met de motor was ;)

Funliner Video
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top