Smit Hunter 1:50
Ja het is echt zo ik heb gekozen voor een sleper met een blauwe schoorsteen met gele schakels de SMIT HUNTER
Eigenlijk onnodig maar het gaat om dit schip
foto van Tugspotters.com
Gebouwd: 1977/78 bij de Arnhemsche Scheepsbouw Mij.
/ van der Giessen de Noord Krimpen a/d Ijssel
Lengte o.a.: 51.775m.
Breedte: 11.75m.
Holte/diepgang: 6.00m.
Geinstalleerd vermogen: 9000ipk/6620kW (2x3000pk bij 600omw.)
Hoofdmotoren: Deutz type SBV 6 M 540
Paaltrek: 80 ton
Snelheid: 16 knoop
Bunkercapaciteit: 820m3/705 ton
1 verstelb. boegschroef: 350ipk/257kW
1dubbeldrums hydraulische lier capaciteit: 1500m.
rond 56mm. Kabel
trekkracht: 75 ton
Houdkracht: 200 ton
29 juni 2003 tijdens dokbeurt bij Niehuis & van den Berg te Pernis is brand uitgebroken in de machinekamer en daarbij is het schip verloren gegaan
Ik heb reeds de tekeningen binnen en ben met de voorbereidingen begonnen.
Dit is het voor nu en hoop snel de eerste foto’s te kunnen plaatsen
Edwin
Ja het is echt zo ik heb gekozen voor een sleper met een blauwe schoorsteen met gele schakels de SMIT HUNTER
Eigenlijk onnodig maar het gaat om dit schip

foto van Tugspotters.com
Gebouwd: 1977/78 bij de Arnhemsche Scheepsbouw Mij.
/ van der Giessen de Noord Krimpen a/d Ijssel
Lengte o.a.: 51.775m.
Breedte: 11.75m.
Holte/diepgang: 6.00m.
Geinstalleerd vermogen: 9000ipk/6620kW (2x3000pk bij 600omw.)
Hoofdmotoren: Deutz type SBV 6 M 540
Paaltrek: 80 ton
Snelheid: 16 knoop
Bunkercapaciteit: 820m3/705 ton
1 verstelb. boegschroef: 350ipk/257kW
1dubbeldrums hydraulische lier capaciteit: 1500m.
rond 56mm. Kabel
trekkracht: 75 ton
Houdkracht: 200 ton
29 juni 2003 tijdens dokbeurt bij Niehuis & van den Berg te Pernis is brand uitgebroken in de machinekamer en daarbij is het schip verloren gegaan
Ik heb reeds de tekeningen binnen en ben met de voorbereidingen begonnen.
Dit is het voor nu en hoop snel de eerste foto’s te kunnen plaatsen
Edwin