Mpx parkmaster 3D

  • Topicstarter Topicstarter elektroflyer
  • Startdatum Startdatum
Multiplex geeft toch zelf aan wat voor motor en accu geschikt is voor de Parkmaster!? Waarom zou de aanbevolen motor dan te licht zijn?
@elektroflyer
Waarom zou die motor dan te licht zijn?
 
Multiplex geeft toch zelf aan wat voor motor en accu geschikt is voor de Parkmaster!? Waarom zou de aanbevolen motor dan te licht zijn?
@elektroflyer
Waarom zou die motor dan te licht zijn?

Doe ze steeds... marginale motor, is goedkoper, en de potentiële klant telt zijn euro's voordat hij koopt. Is marketingtruuk...:agrue:
 
Die "marginale" motor is normaal gesproken ruim voldoende voor het doel van het model. Wij als verwende modelvliegers willen echter steds meer halen uit een model en hebben daar hebben we steeds meer motorvermogen voor nodig. Wij willen toch met elk model vanuit stilstand (prophangen) vertikaal unlimited omhoog............. Een dynamische vliegstijl zie je vrijwel nergens meer op de clubs.
 
Zou het mogelijk zijn om een fietsbel op de parkmaster te zetten? Het zal misschien niet optimaal zijn, maar een 64 grams fietsbel moet m toch echt wel kunnen laten prophangen, scheelt weer enorm in de kosten.
 
Zou het mogelijk zijn om een fietsbel op de parkmaster te zetten? Het zal misschien niet optimaal zijn, maar een 64 grams fietsbel moet m toch echt wel kunnen laten prophangen, scheelt weer enorm in de kosten.

Een fietsbelletje zal echt niet voldoende zijn op te prophangen, tenzij je een grote duim hebt. :confused: (van veel en lang te bellen... :D)
 
hoezo niet? als zon fietsbel 800 gram trekt, en de parkmaster weegt 500, dan moet dat toch lukken? Mijn funtana woog ook zoiets en die prophing ook met een fietsbel.
 
In theorie misschien wel, in de praktijk zou het best eens andes kunnen zijn.
Het is een combo van motor, prop en nog enkele factoren.
 
Tsja, als je het antwoord niet wilt horen, moet je de vraag niet stellen he :)
 
Ik zag dit kistje op intermodellbau en vond het gelijk een leuk ding. Voelt ook erg solide aan en netjes afgewerkt.

Het is vrij snel te bouwen, ik heb een keer een easystar gekocht en die is gelijksoortig.
Alleen is dit kistje best wel duur voor een stukje epp, maar ja, da's nu eenmaal zo.

Qua motorisering vraag ik me ook af of de opgegeven set wel voldoende power geeft, bij een andere 3D kist van hun blijkt dat ook op het randje te zijn, net als met hun grote EDF kist, dat houdt ook niet over.

Ik zou wel de set-up willen weten van martin muller uit dit filmpje : http://airtoimedia.nl/web/upload/JurgenHeilig/ParkMaster2008.wmv

Die heeft wel zat power dus dan zit het goed ...

Het is een ideal kistje voor in de vakantie. Is de vluegel trouwens afneembaar ?
 
ah, kijk, toch iemand op het forum die hem koopt. Wat voor motorisering komt erin en wat voor lipo ?

Ik ga hem als volgt uitvoeren:
Motor Rolf Strecker 228.10 14 Pol 2S
Regelaar YGE 30 Amp
Accu 3 cellen A123 1100 mAh
servo's 4 keer hitec HS-65 MG
Ik ga voor A123 cellen omdat je dan continu kan vliegen. De ene accu aan de lader en met de andere vliegen.......Ik weet het ze zijn iets zwaarder als lipo's maar voor de rest alleen maar voordelen.

Mvg,
 
Hey Daniel,

Leuk dat je er ook een hebt aangeschaft. Ik ben nog aan het wachten op de levering:(
Ga je er ook een "bouwverslag" van maken op je site?

Dit lijkt me echt een goed kistje om de indoor skills wat op peil te houden.

Groeten,

Jeroen
 
Ik ga hem als volgt uitvoeren:
Motor Rolf Strecker 228.10 14 Pol 2S
Regelaar YGE 30 Amp
Accu 3 cellen A123 1100 mAh
servo's 4 keer hitec HS-65 MG
Ik ga voor A123 cellen omdat je dan continu kan vliegen. De ene accu aan de lader en met de andere vliegen.......Ik weet het ze zijn iets zwaarder als lipo's maar voor de rest alleen maar voordelen.

Mvg,

A123 1100mAh weegt iets van 40gram meen ik. Als je met 3S gaat vliegen kom je op 120gram.
Men adviseert 3s lipo 1000mAh en die weegt ca. 90gram.

De vleugelbelasting wordt wat hoger , daardoor zul je de "langzaam-vlieg-eigenschappen" verslechteren ...

Mijn ervaring is dat met mijn shocky met3s lipo het ook al aan de zware kant is en dat merk je snel vind ik zelf, hij wilt gewoon minder goed langzaam vliegen. Volgens mij moet je zo'n kistje zo licht als mogelijk houden.
Ben heel benieuwd naar je bevindingen. succes
 
Sowieso kun je met lipo's op ook op die manier vliegen, 1 erin 1 aan de lader. Daar hoef je geen A123 voor te kopen.
 
Sowieso kun je met lipo's op ook op die manier vliegen, 1 erin 1 aan de lader. Daar hoef je geen A123 voor te kopen.

klopt, maar dan holt de levensduur van de lipo's achteruit .... A123 schijnt hier veel beter tegen te kunnen op de lange termijn, dus ja, het is waar je voor kiest.

Ik vlieg persoonlijk nooit 10x achter elkaar om maar even iets te noemen. Ik heb liever 3 lichte lipo's waarmee ik wel 3x achter elkaar kan vliegen en dan weer even met iets anders moet vliegen.
Maar goed, ieder zijn ding.
 
Dat achteruithollen is, zeker bij deze capaciteiten lipo's, echt een onzinverhaaltje hoor.

Ik heb hier bv. een 3s shockflyer-lipootje liggen van 350mAh waar inmiddels al 100 cycles opzitten en die geeft nog steeds exact dezelfde capaciteit als toen ie nieuw was (iets meer zelfs).. en ik vlieg ermee en dan gaat ie warm van het vliegen aan de lader op 2c en zodra ie klaar is ga ik weer vliegen.

Dezelfde ervaring heb ik ook met meerdere 3s 2200 mAh pakketten.
 
Ik heb hier bv. een 3s shockflyer-lipootje liggen van 350mAh waar inmiddels al 100 cycles opzitten en die geeft nog steeds exact dezelfde capaciteit als toen ie nieuw was (iets meer zelfs)..

De capaciteit blijft dan wel hetzelfde, maar kan zo'n wat ouder pakketje ook even hoge stromen aan als toen hij nieuw was? Mijne ervaring is van niet namelijk.....

Anyway; die A123 cellen zouden niet mijn persoonlijke voorkeur hebben, zeker niet als je weet dat de gemiddelde vlieger met 2 (lipo) pakketten al een leuke middag kunnen vliegen, met tussentijds laden.

Grt.
 
De lipo's die ik heb met Kokam cellen, blijven het goed doen, ook qua stromen. Ik heb ook 2 'jakkie-takkie' pakketten en die zijn wel iets minder geworden.

tegen de 40~50 gram is op een toestelletje van 550 gram vliegklaar gewoon veel, dat is 10% van het vliegklare gewicht, wat je teveel moet meeslepen omdat je de verkeerde accu's gebruikt.. Ja verkeerde, want de fabrikant adviseert lipo's, geen A123.

Ieder z'n meug natuurlijk ;)
 
Back
Top