K
knaller
Guest
godsamme , dat is niet zo mooi he ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
In theorie maakt het niet uit, op voorwaarde dat je zorgt dat de draden dik genoeg zijn zodat er nauwlijks verliezen optreden.Wat is beter: tussen de regelaar en brushles motor het draad verlengen of tussen de accu en regelaar?
ik hoor namelijk verschillende geluiden
Volgens mij maakt het niks uit, zolang je maar dezelfde diameter aanhoudt ...
Wat kostte jouw brushless motortje trouwens Fritsie?
In theorie maakt het niet uit, op voorwaarde dat je zorgt dat de draden dik genoeg zijn zodat er nauwlijks verliezen optreden.
In de praktijk is het verlengen van de draden van de ESC naar de accu verstandiger. De eerste reden is dat je een draad minder nodig hebt. 8O :lol: en ten tweede lopen flinke stromen (tot meer dan 35A) door de kabels naar de motor die weer pulseren op 1,5kHz-32kHz (afhankelijk van je regelaar en het aantal polen in de motor). Die pulsen bij hoge stromen zouden in theorie storing kunnen veroorzaken, zeker als de draden dicht langs de antennedraad lopen.
Bovenop, koelt het ook gelijk lekker.Ok maar waar plaats je de regelaar dan?
boven op vind ik niet zo fraai
hij zou in het compartiment onder vleugel kunnen maar moet je er in de praktijk nog bij wezen, want dat word lastig dan
Bovenop, koelt het ook gelijk lekker.Ik heb de romp iets uitgesneden zodat de regelaar verzonken in de romp ligt met het koelvlak naar boven.
8-O vorige week woensdag een dx6i besteld en betaald uit engeland en nu al binnen oftwel 4 werkdagen![]()
Het koelvlak is niets meer dan een dun aluminium plaatje op de vermogenstransistoren van de regelaar. Die kant is herkenbaar aan het geheel platte vlak (in het geval je aan beide kanten stickers hebt). Eén kant van de regelaar zitten allemaal componenten van verschillende afmetingen, de andere kant een aantal rijen met dezelfde "blokjes" die gekoeld moeten worden.Wat is het koelvlak gedeelte? en ben je daarna met de draden naar binnen gegaan?
@ sleur klopt het dat je een schakelaar met 3 draden nodig hebt om de ontvanger en de zender te binden?
Tsja, da's aanmerkelijk sneller dan een keertje extra heen-en-weer sturen naar Hong Kong.We gaan het meemaken8-O vorige week woensdag een dx6i besteld en betaald uit engeland en nu al binnen oftwel 4 werkdagen![]()
![]()
Het koelvlak is niets meer dan een dun aluminium plaatje op de vermogenstransistoren van de regelaar. Die kant is herkenbaar aan het geheel platte vlak (in het geval je aan beide kanten stickers hebt). Eén kant van de regelaar zitten allemaal componenten van verschillende afmetingen, de andere kant een aantal rijen met dezelfde "blokjes" die gekoeld moeten worden.
Nee, de schakelaar is maar twee draden, je schakelt alleen de + en -, niet de servopulsdraad. :? Om te binden maakt het niet uit waar je de toevoer doet, elk kanaal op de ontvanger heeft namelijk de + en - doorgelust. Als je een regelaar hebt, komt de spanning vanaf de regelaar (als je gecombineerd hebt met een zogenaamde BEC). In dat geval mag je niet eens een extra voedingssteker aansluiten want dan gaat het zeker mis. Dus gewoon de regelaar aansluiten, spanning op de regelaar en je ontvanger det het.
Je Bind-steker komt op de BAT-aansluiting en vormt een draadbrug tussen de - en de pulsdraad (buitenste twee van de 3-polige servosteker). Steek het draadbrugje in de ontvanger en sluit je accu aan op de regelaar, het Bind-lampje van de ontvanger gaat nu knipperen. Bind je zender met het juiste model en klaar. Haal de spanning van de ontvanger, verwijder het draadbrugje en zet de antvanger weer aan. Controleer of alles nu goed werkt.
Tsja, da's aanmerkelijk sneller dan een keertje extra heen-en-weer sturen naar Hong Kong.![]()
![]()
Wat Burp zegt. Gewoon een normale accupack erop zetten. Zelfs als de regelaar in failsafe springt, zouden de servo's het moeten blijven doen. Kun je gelijk je failsafe van de regelaar testen.Maakt niets uit. Spanning is spanning, de regelaar weet niet of het van een LiPo komt of van een Nixx.
Ik ben wel benieuwd naar hoeveel Kv jouw motortje is dan?Ik ben vandaag even wezen buurten bij 2brothers. Heb daar een extra EZ kit gekocht, wat onderdelen voor de rolroeren, wat koolstof staven, brushless motor, regelaar (Robbe Roxxy BL-control 940-6) en wat ander klein materiaal.
Wat Burp zegt. Gewoon een normale accupack erop zetten. Zelfs als de regelaar in failsafe springt, zouden de servo's het moeten blijven doen. Kun je gelijk je failsafe van de regelaar testen.
Ik ben wel benieuwd naar hoeveel Kv jouw motortje is dan?
Ik heb de hoofdontvanger (nu nog) op het grote schuine stuk achter het cockpitdekseltje en de tweede ontvanger zit dwars geplakt in het eerste compartiment van de romp (onder de vleugels). In het compartiment daarachter zit bij mijn gewone EZ de regelaar.sleur waar heb jij je ontvanger geplaatst en hoe?
in de ruimte achter de lipo ruimte?
djeez , jij moet nodig op cursussleur waar heb jij je ontvanger geplaatst en hoe?
in de ruimte achter de lipo ruimte?
Ik heb de hoofdontvanger (nu nog) op het grote schuine stuk achter het cockpitdekseltje en de tweede ontvanger zit dwars geplakt in het eerste compartiment van de romp (onder de vleugels). In het compartiment daarachter zit bij mijn gewone EZ de regelaar.
In mijn af te bouwen brushless EZ, komt de hoofdontvanger waarschijnlijk onder dat schuine stuk (wordt dus weer flink snijden). Maar dat wordt sowieso een ander iets want in het eerste compartiment komt een uitsparing voor de camera en of ik in de tweede de reglaar doe (brushless) weet ik nog niet. Ik denk dat de regelaar ook gewoon bovenop komt, net voor de motor. :?
-edit-
Had nog wat foto's...
![]()
Maar zo had ik het eerst...
![]()