Help een newbie aan een leuke hobby.

  • Topicstarter Topicstarter Beko
  • Startdatum Startdatum
Zo vanavond bij Frandaman geweest en ff naar mijn heli's gekeken de hm 004 was een kwestie van afstellen en nu krijg ik hem aardig omhoog zonder dat die naar links keilt.
De 22e konden we niet uitkomen volgens Frandaman had die te weinig pitch.

Frandaman nogmaals bedankt voor de hulp en de tijd voor mij :thumbsup:

Gr.Beko
 
Geen dank....

Balen dat ik die 22E niet aan de praat kreeg. Geen ervaring met fixed pitch heli's. Hopelijk iemand anders in de buurt van Deventer die je verder kan helpen.

Anders gewoon een Honeybee King kopen....die haal ik blindelings uit elkaar ;)
Dat klapperen wat je zag is trouwens een ballink die bij mijn laatste schijnbaar wat afgesleten is. Die schiet nu dus steeds uit de pushlink. Ook voor mij dus weer knutselwerk aan de winkel !! :puppydogeyes:
 
Hahaha wil wel een honeybee king kopen als ik deze 2 kan verkopen ;) 3 op een rij als beginner is wel een beetje teveel van het goede.

Maargoed net nog ff in huis geprobeerd met de hm004 het gaat al een stuk beter hopelijk is het morgen droog en kan ik ff buiten oefenen heb ik ook geen vrouw die de ruimte nog kleiner maakt met kussens :mad:

Maargoed we stay in touch als ik kan hoveren komt er een filmpje ;)

Gr.Beko

PS:gelukkig is het de balink en het houd je weer van de straat :rolleyes:
 
Dus we hebben er een nieuwe heli dockter bij???
Prima gedaan jongens en die 22e.
Ook ik ken de 22e niet maar weet van de FP picolo V2 dat je daar de bladhoek met shims (kleine kunstof ringetjes die goed bekeken niet vlak zijn maar 1 zijdig schuin) kunt instellen. Ook de gewichten op de flybar hebben hier invloed op.

Verder een opmerking over die ballinks..
Ik heb daar met de king ook al een beetje last van en zie dat bij de Belt-CP alle ballinks met van metaal zijn en meestal wel op de king zullen passen...
Misschien een upgrade mogenlijkheid..
Des gewenst kunnen we ze zaak wel eens opmeten ter vergelijk...

Benno
 
Helemaal gelijk heren. Het is een collective pitch.
En daar ligt ook het probleem. Op de een of andere manier heeft de zender nauwelijks invloed op de bladhoek. Onderin staan de servo's te binden als een nieuwe en ik kan met de verstelbare pushrods wel meer of minder pitch genereren, maar omdat de zender de bladen nauwelijks versteld komt hij of niet van de grond, of hij zou alleen maar omhoog gaan.
 
of hij zou alleen maar omhoog gaan.

Dat lijkt me mogelijk in "non 3d" modes, alleen in 3d/autorotaties is negative pitch echt van belang.

Heb je de pitch geprobeert te veranderen in 3d modes? (met de motor niet aangesloten of zonder pinion natuurlijk)
 
Ik neem aan dat zo'n 22 een meegeleverde zender heeft. En dat je dus niet de mogelijkheid hebt om de CCPM mixing bij te sturen. Bij een computerzender zou ik zeggen dat je de mix van de pitch gewoon hoger moet zetten en dan de servo's moet limiteren om die binding te vermijden. Maar met zo'n RTF-zender lijkt het me moeilijk om aan die instellingen te prutsen.
 
Dat lijkt me mogelijk in "non 3d" modes, alleen in 3d/autorotaties is negative pitch echt van belang.

Heb je de pitch geprobeert te veranderen in 3d modes? (met de motor niet aangesloten of zonder pinion natuurlijk)

Nee joh....ik heb weinig kaas gegeten van de walkera spullen. IK had Beko gewoon hulp aangeboden, maar hier kon ik hem gewoon echt niet verder helpen. Lijkt me toch dat als je de throttle stick van boven naar beneden beweegt, dat de blade npitch toch behoorlijk zichtbaar verandert ?
Ik zie bij zijn heli echt nauwelijks beweging. Alleen draaien aan de PIT knop gaf een zichtbare verandering van de pitch.
 
Zo woensdagavond even bij de Deventer Luchtvaartclub geweest.
Hier werd veel aan vliegtuig vliegen gedaan en het zelf maken van dit leuks.
Enkele heli vliegers waren er lid eentje was speciaal voor mij opgeroepen om naar mijn 22e te kijken.
Deze meneer gaf gelijk aan dat mijn controller voor vliegtuigen was en dat hij omgebouwd moest worden.
Voorheen zat mijn stick voor de rotorsnelheid rechts ik heb hem gisteren omgebouwd en hij zit nu zoals het hoort links.
Ook heeft hij mij het eea uitgelegd over afstellingen die ik moet doen om de pitch weer goed te krijgen.
Volgens hem komt het omdat de armpjes vanaf de swashplate ingedraaid zijn en dus te kort zijn.
Het wachten is op de flybar connector holder die ik heb besteld hierna gaan we ons helitje eens goed afstellen met de sticks in het midden en dan eens kijken of hij van de grond wil komen.

Gr.Beko
 
Zo woensdagavond even bij de Deventer Luchtvaartclub geweest.
Hier werd veel aan vliegtuig vliegen gedaan en het zelf maken van dit leuks.
Enkele heli vliegers waren er lid eentje was speciaal voor mij opgeroepen om naar mijn 22e te kijken.
Deze meneer gaf gelijk aan dat mijn controller voor vliegtuigen was en dat hij omgebouwd moest worden.
Voorheen zat mijn stick voor de rotorsnelheid rechts ik heb hem gisteren omgebouwd en hij zit nu zoals het hoort links.
Ook heeft hij mij het eea uitgelegd over afstellingen die ik moet doen om de pitch weer goed te krijgen.
Volgens hem komt het omdat de armpjes vanaf de swashplate ingedraaid zijn en dus te kort zijn.
Het wachten is op de flybar connector holder die ik heb besteld hierna gaan we ons helitje eens goed afstellen met de sticks in het midden en dan eens kijken of hij van de grond wil komen.

Gr.Beko

Hoezo de throttle stick links waar hij hoort???? Hij bedoelt waar hij hem zelf heeft (en trouwens de grootste helft van nederland...) Ik heb hem gewoon rechts omdat ik dat zo gewend ben...
Misschien dat hij dan meteen kan uitleggen wat het verschil tussen een vlieg ESC en een heli ESC is...
Ik ga er van uit dat hij niet meteen een governerment regeling op de 22e wil hebben..
Een soft start is ook wel beter maar bij een kleine heli nog beslist niet noodzakelijk. Verder is het een goed zaak dat je hulp hebt en samen komen jullie er beslist uit...
En misschien is het wel beter dat je dit niet leest omdat de beste sturlui altijd aan de wal staan...

Benno
 
In jouw geval zeker, eigenwijze druiloor ;)

Beko, fijn om te horen dat iemand je verder kon helpen dan ik dat kon.
Nog een beetje aan de hover geweest met de #04 ?
 
Benno,

Na het ombouwen bedacht ik mij ook dat het voor mij makkelijker zijn met de throttle links aangezien mijn andere heli ook zo word bestuurd en mijn controller voor de sim ook.

Frandaman
Nee nog geen tijd gehad en het weer heeft dit ook niet echt toegelaten in huis wil nog niet hiervoor zou ik meer/beter moeten kunnen opstijgen ivm te weinig ruimte.
Ik heb ongeveer de helft van wat jij aan ruimte boven hebt om te oefenen in huis.

Misschien zometeen nog even buiten hoewel het wel wat waait hopen dat de schutting genoeg lage wind tegen houd.

Gr.Beko
 
Back
Top