Bouwverslag - Tigermoth-je uit 3mm depron ~ filmpje

Menno:

Ik begrijp dat het gras weer hoog is? Wie weet!

Enne voor zo'n meeting mag je mij noteren. Heb totaal vijf vliegende moths in voorraad, dus ik kan zorgen voor wat reserve materieel.....

Grt, Dirk

Zeker ! Groeit gestaag door met dit weer hoor :)

Er zit natuurlijk wel enig risico aan dat de boer weer net een dag voor de meeting spontaan besluit om te gaan maaien, maar ach de pret zal er niet minder om zijn denk ik. :mrgreen:

Grtz,
Menno
 
Mijn eerste zelfbouwsel is klaar voor haar maiden :cool:

full


full


Ik ben niet geheel ontevreden met het eindresultaat en nu maar hopen dat het toestelletje enigszins luchtwaardig is. :-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er echt heel puik uit, Touwkop:!:


Maar heb je nu wel een beetje V-stelling gekregen met dat draadje? Is op de foto's niet goed te zien... Kan ie nog wat strakker, dan zou ik het doen, anders ben ik bang dat je echt problemen krijgt met het vliegen.....

En ik zeur wel, maar het lijkt ook of je weinig motordomp hebt, mag wel een paar graden zijn t.o.v. de cockpit-lijn. Weet niet of je er nog makkelijk ringetjes (opengeknipt/gezaagd) tussen krijgt, anders zou ik dat ook nog doen.

Succes in ieder geval!

Dirk
 
Ziet er echt heel puik uit, Touwkop:!:


Maar heb je nu wel een beetje V-stelling gekregen met dat draadje? Is op de foto's niet goed te zien... Kan ie nog wat strakker, dan zou ik het doen, anders ben ik bang dat je echt problemen krijgt met het vliegen.....

En ik zeur wel, maar het lijkt ook of je weinig motordomp hebt, mag wel een paar graden zijn t.o.v. de cockpit-lijn. Weet niet of je er nog makkelijk ringetjes (opengeknipt/gezaagd) tussen krijgt, anders zou ik dat ook nog doen.

Succes in ieder geval!

Dirk

Ik dank u voor het compliment :worship:

Er zit nog wel V-stelling in, maar het was meer.......

Motordomp is voor mij nieuw 8-O. Ik zal hier morgen ook nog eens naar kijken. Anyhow, bedankt voor de tips!!
 
Dirk, bedankt voor de bovenstaande foto. Deze is erg duidelijk! Ik heb de motor nu ook m.b.v. ringetjes een paar graden naar voren gekanteld. Tevens heb ik m.b.v. een extra draad de tuidraden iets strakker getrokken, zodat de V-stelling weer een 5 a 6 graden is.
 
Hallo Ik ben ook begonnen aan de 70cm versie en heb alleen nog een vraag over het landings gestel. Zijn er tips en trucks voor het maken van een licht en toch stevig systeem en hoe is dit het beste aan de romp te bevestigen?
Ik zal eens kijken of ik een plaatje kan toevoegen van mijn creatie.
 
Hallo Ik ben ook begonnen aan de 70cm versie en heb alleen nog een vraag over het landings gestel. Zijn er tips en trucks voor het maken van een licht en toch stevig systeem en hoe is dit het beste aan de romp te bevestigen?
Ik zal eens kijken of ik een plaatje kan toevoegen van mijn creatie.

Ik heb op het oog een houten onderstel er onder geplakt. Bij de eerste beste landing zal deze dan ook vermoedelijk stuk gaan. Maar ja, da's ingecalculeerd. De beste oplossing is een constructie van verenstaal wat schokken kunnen opvangen en dempen.
 
Ik zat te denken....
en toen dacht ik ...
zou je het ontwerp van de TM niet best makkelijk kunnen veranderen tot
een RWD - 8 toch?

je moet alleen de vleugel, het staartvlak en een klein dingetje aan de romp
te veranderen.

het resultaat is dan een iets sneller vliegtuig met iets meer uitdaging erin.
iemand bereid om zoiets te proberen?

10th%20Place%20Andrew%20Bowman%20-%20RWD8%20Owl%20%28RC%20International%20Open%20Scale%29.jpg
 
Hallo Ik ben ook begonnen aan de 70cm versie en heb alleen nog een vraag over het landings gestel. Zijn er tips en trucks voor het maken van een licht en toch stevig systeem en hoe is dit het beste aan de romp te bevestigen?
Ik zal eens kijken of ik een plaatje kan toevoegen van mijn creatie.

Hoi, als je de tekening volgt kan je een onderstel solderen. Vervolgens kan je dit bevestigen aan twee balsa latjes die je in de bodem van het toestel lijmt. Maar zoals altijd zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden, dus een andere creatieve oplossing zal ook voldoen.

Mijn eerste toestellen heb ik zonder onderstel gebouwd, ten eerste omdat ik ermee in een weiland naast mijn huis vlieg. Ten tweede omdat er in het begin ook wel een toestel crasht ... :oops:

Ik zat te denken....
en toen dacht ik ...
zou je het ontwerp van de TM niet best makkelijk kunnen veranderen tot
een RWD - 8 toch?

je moet alleen de vleugel, het staartvlak en een klein dingetje aan de romp
te veranderen.

het resultaat is dan een iets sneller vliegtuig met iets meer uitdaging erin.
iemand bereid om zoiets te proberen?

Hee Skyhigh, jij vraagt het toch ... dan vind ik dat jij het voortouw maar eens moet nemen :mrgreen: Leuk toestel, moet idd wel te doen zijn. Van een dubbeldekke rnaar een parasoldekker.

We zien de foto's wel tegemoet he :)

Grtz,
Menno
 
ik zal eerst eventjes depron moeten opsnorren :D
maar ik ga morgen beginnen met papieren modelletjes :D

Odin

Ok leuk, misschien is het handig als je een nieuw bouwverslagje (met foto's natuurlijk :) ) start. Je kan dan altijd hier even een linkje vermelden.

Blijft zowel jouw verslag als dit een beetje overzichtelijk ...

Mocht je starten, ik neem aan abootje :mrgreen:

Grtz,
Menno
 
Bedankt voor de reacties. Ik zal eens kijken hoe ik het ga maken maar proberen zonder onderstel is natuurlijk ook een goede optie aangezien het mijn eerste poging word om te vleigen met een echt vliegtuigje.

Over dat andere ontwerp misschien kan je boven en onderlijn van de romp om draaien en dan is het volgens mij redelijk zoals op de foto.
Ik blijf het wel volgen.
 
Vanavond mijn maiden gehad en zoals verwacht na een paar tellen al in 2 stukken geëindigd. E.e.a. is geplakt en morgen gaan we gewoon nog een keer proberen.
 
Ok leuk, misschien is het handig als je een nieuw bouwverslagje (met foto's natuurlijk :) ) start. Je kan dan altijd hier even een linkje vermelden.

Blijft zowel jouw verslag als dit een beetje overzichtelijk ...

Mocht je starten, ik neem aan abootje :mrgreen:

Grtz,
Menno

Dat word leuk :D
 
wat is er gebeurd?

alleen een slechte landing?


Zwaartepunt was verre van perfect en daardoor ging ie linea recta naar beneden. De accu heb ik nu verder naar achter geplaatst en ligt nu helemaal op de onderste vleugel. Het zwaartepunt lijkt nu goed te zijn.

Vanmiddag weer een testvlucht gemaakt en zo waar ze bleef even in de lucht, maar een rukwindje tijdens het stijgen met volgas veroorzaakte (of lag het aan de piloot?) een ongewilde looping en toen..... boem..... in de boom. Vleugel weer doormidden maar is ook alweer gerepareerd. :) Zodra het hier droog is gaat ie weer de lucht in.
 
Hoi Touwkop,

de aanhouder wint :)

Even tussen jou en mij: er zijn er wel meer gesneuveld, maar de meesten durven dat hier op het forum niet te melden :rolling:Niet verder vertellen hoor !

Als je weer gaat bouwen, maak er dan gelijk twee. Dirk heeft ook altijd een voorraadje Moth's, hoewel hij bijna nooit iets kapot schijnt te vliegen ...

Grtz,
Menno
 
Back
Top