Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

  • Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
666.jpg


Lekker druk hier btw ;)
 
Wel raar want eigenlijk is het vandaag 8-8-8. 8O Snowman heeft zeker nattigheid thuis. ;) Zou het dan toch gelukt zijn op 08-08-08. :? :thumbsup:

Ik ben druk aan het herverbouwen geweest en heb mijzelf in kunnen houden niet een bakkie te gaan doen bij die te gezellige winkel in Heemskerk. Dus vandaag een hoop geld bespaard. :yes: ;)

Verder zojuist de hele bespanning van het defecte stukje vleugel gehaald. Ik heb een nette beschrijving gevonden hoe Oracover op te brengen en na wat experimenteren op een los stukje was het eenvoudiger om even de complete witte bespanning weg te halen (rood op de vleugelpunt zit er nog wel goed op) en onder en boven gewoon helemaal opnieuw te doen. Ik ben een ervaring rijker en ik moet zeggen dat het eigenlijk leuk is om te doen. 8)

En ik heb 8 spijkers klaarliggen om een Sub-C naar 2/3A adapter voor de individuele celadapter van de Ultra Duo Plus 50 te maken. :D
 
Morgenmiddag nog vliegen Sleur, ik wel :p het wordt morgen de mooiste dag v/d week :yes:

P.S. Ik heb nu grotere wielen onder de Calmato ;)
 
Zo daar zijn we dan weer. Heb net mijn avondmaal achter de kiezen (tweede al geloof ik). Rijden was eem succes. Hier en daar een buitje klopte wel. Overwegend zonnig en de baan droogde vrij snel weer. De fg heeft z'n eerste racedag achter de rug. Is wel even wennen. Groot en log. Veel verbeterpunten dus. De corally moet een paar tandjes meer hebben. Op de pinion wel te verstaan. :D Zachtere foambandjes zouden ook geen slecht effect hebben. Binnenkort maar even gaan halen. :rolleyes:

De auto van Bym ging als de brandweer, zekers toen de dag wat vorderde en Bym wat meer aan de auto gewend was. Snoeksel heeft het begrip driften met de savage even uitgelegd. Maw topmiddag mensen. Thanks.:thumbsup:
 
Morgenmiddag nog vliegen Sleur, ik wel :p het wordt morgen de mooiste dag v/d week :yes:

P.S. Ik heb nu grotere wielen onder de Calmato ;)

klopt morgen is het prima weer , maar dan gaan we toch niet alleen maar fladderen :nooo:, dan gaan ook de baja's/nitro's mee:cool:

zijn er nog liefhebbers voor morgen avond :confused:
 
Morgenmiddag nog vliegen Sleur, ik wel :p het wordt morgen de mooiste dag v/d week :yes:

P.S. Ik heb nu grotere wielen onder de Calmato ;)
Yep, met de kleine Monsun dan hè!? ;) Donderdag op aanwijzing van Ronald een rand laten zitten op de vleugel maar bij nader inzien leek het mij eenvoudiger en netter "gewoon" even de vleugel opnieuw te bespannen. Zo gezegd, zo gedigidigidaan. 8O

Even de vleugel ontdaan van zijn velletje, op de vleugeltop na.
monsun-920mm_repair080808_1.jpg


Zoals de superduidelijke handleiding aangaf, eerst de onderkant geplakt (met een oude strijkbout :?).
monsun-920mm_repair080808_2.jpg


Daarna de bovenkant geplakt (en wat kleine hoekjes en hier en daar het middenstuk).
monsun-920mm_repair080808_3.jpg


Vervolgens de temperatuur opgevoerd en de Oracover egaal laten krimpen totdat deze mooi strak op de spanten stond. 8) Los van wat hobbeltjes t.g.v. het geplakte balsahout is er geen enkel verschil te zien. :thumbsup:
monsun-920mm_repair080808_4.jpg


En weer volledig in eer hersteld. :bday: Alleen de zwarte stickers bij de romp zitten niet meer op de vleugel(s).
monsun-920mm_repair080808_5.jpg


Eigenlijk was dit een klusje van niets. In 20 minuten was de vleugel volledig gerepareerd en alles weer vliegklaar. En ik begrijp nu ook gelijk wat er zo leuk is aan spantenbouw en zelf bespannen. Je ziet gewoon het resultaat in je handen tevoorschijn komen (wel oppassen voor die hete strijkbout :? ;)).
 
klopt morgen is het prima weer , maar dan gaan we toch niet alleen maar fladderen :nooo:, dan gaan ook de baja's/nitro's mee:cool:

zijn er nog liefhebbers voor morgen avond :confused:
Helaas ik ga morgen lekker een weekje weg kan er niet bij zijn volgende week beter

De auto van Bym ging als de brandweer, zekers toen de dag wat vorderde en Bym wat meer aan de auto gewend was. Snoeksel heeft het begrip driften met de savage even uitgelegd. Maw topmiddag mensen. Thanks.:thumbsup:
Het ging wel aardig al is de Savage toch wat log.Had wat problemen met de stuurinrichting er liet steeds een stuurstangetje los dus dat was erg tricky.Beetje geouwehoerd een en ander gerepareerd en toen een natte baan op dat kan ik iedereen met een Savage aanraden moeten er wel on-road bandjes op zitten maar dan word het echt fun.Al met al een heerlijke dag en zeker voor herhaling vatbaar :thumbsup::thumbsup::yes::yes:Kon BYM en SIME niet echt bij houden ze lopen iets harder,heb nog flink wat te oefenen maar dat komt wel.Hans de eigenaar vond evengoed dat de Savage een hele hoop grip had in de regen, was wel aardig wat glibber werk maar toch aardig op de baan te houden
 
Laatst bewerkt:
Ziet er weer goed uit Sleur :yes: Hoe laat ben je op het veld morgen?

klopt morgen is het prima weer , maar dan gaan we toch niet alleen maar fladderen :nooo:, dan gaan ook de baja's/nitro's mee:cool:

zijn er nog liefhebbers voor morgen avond :confused:

Baja's zijn niet toegestaan in Heemskerk :wink:
 
het leukst lijkt me om een keer geheel een kist te bouwen, vroegah al wel is gedaan, met van die zweefers, die uit eindelijk te zwaar bleken, maar hopen op heerlijk weer, en mensen die me begleide, met het vliege zodat ik snel me brevet heb:D

Delta Bravo over. uit.
 
Ziet er weer goed uit Sleur :yes: Hoe laat ben je op het veld morgen?
Geen idee, als ik thuis alles zat ben. :? Het is de gebruikelijke zaterdag: Boodschappen doen, elektriek aanleggen in een slaapkamertje, muurtje stuccen, ondervloer leggen, plafond sausen, met de kids naar de kermis etc. etc. Dus voor 15:00 uur zal het zeker niet worden. Misschien dat het wel 's avonds wordt. :?
 
ziet er goed uit sleurgabber ;)

hier nog ff de vlucht v/d monsum , en uiteraard ook de iets mindere landing :lol:

En nog wat kiekjes van de mach ; big brother was watching you :cool:

verder vanavond mijn 1ste training gehad onder begeleiding van een coach
eerst word je helemaal doorgemeten ,dan nog een conditie test , en het resultaat :oops:.... viel wel mee hoor , beetje teveel vet ,beetje te weinig conditie , dus was het geen slecht idee om daar aan te werken ;)

verder heb ik nu zo'n elektronische sleutel ( zie foto ) ,waar mijn gesteldheid in is verwerkt ,en het bijbehorende trainings schema wat ik moet volgen , dus ik log in ,en de computer stuurt mij dan door allerlei apparaten /loopbanden ,fietsen /kracht training enz heen .
in elk apparaat steek je dan ook die key ,en weet wie je bent en hoe lang je die oefening moet doen , bevalt mij best .
ps;fiets en loopband trainers zijn uitgerust met lcd ,dus alle kanalen tot je beschikking :cool:

kortom sjieke boel ,en ik heb er zin an ,voorlopig 2 keer per week heen .

zo en nu de kiekjes en de movies :D

lijkt wel opsporing verzocht :lol:

IMG_1636.jpg


IMG_1621.jpg


IMG_1616.jpg


IMG_1611.jpg


IMG_1603.jpg




het mooie fladderen ;)


de landing
 
ziet er goed uit sleurgabber ;)

hier nog ff de vlucht v/d monsum , en uiteraard ook de iets mindere landing :lol:

En nog wat kiekjes van de mach ; big brother was watching you :cool:

verder vanavond mijn 1ste training gehad onder begeleiding van een coach
eerst word je helemaal doorgemeten ,dan nog een conditie test , en het resultaat :oops:.... viel wel mee hoor , beetje teveel vet ,beetje te weinig conditie , dus was het geen slecht idee om daar aan te werken ;)

verder heb ik nu zo'n elektronische sleutel ( zie foto ) ,waar mijn gesteldheid in is verwerkt ,en het bijbehorende trainings schema wat ik moet volgen , dus ik log in ,en de computer stuurt mij dan door allerlei apparaten /loopbanden ,fietsen /kracht training enz heen .
in elk apparaat steek je dan ook die key ,en weet wie je bent en hoe lang je die oefening moet doen , bevalt mij best .
ps;fiets en loopband trainers zijn uitgerust met lcd ,dus alle kanalen tot je beschikking :cool:

kortom sjieke boel ,en ik heb er zin an ,voorlopig 2 keer per week heen .

zo en nu de kiekjes en de movies :D

lijkt wel opsporing verzocht :lol:



de landing


probeer vooral de crosstrainer;) goede trainer, waarbij je zoal al je spieren gebruikt,;) deed niks anders.
 
@bym

ik heb de stuurstangen gecontroleerd en het scheeld wel behoorlijk. Echter ik ben er nog niet. Ik denk dat er iets in de servo niet deugd. Mogelijk dat de servo in een richting niet aan z'n max uitslag komt. Tevens heb ik alle instellingen op de zender gecontroleerd. Ook niets mis mee. Ik denk dat ik de rest maar op de stuurstangen zelf moet gaan corrigeren. Eens kijken hoe dat werkt. Verder is de servo van de voorremmen verbrand.:onweer: Waarschijnlijk sluiting door waterdamp in de deksel. Er moet een druppeltje op de printplaat zijn gevallen oid. Misschien een tip: Schroef de servo ff open. Kan je een servo schelen...:rolleyes:

Ik ga m'n nest opzoeken. Mzzl:sleepy:
 
Mooie manier van screenshots maken Junkie :p Misschien ook wel iets voor mij een sportschool, kan ik eindelijk die bierbuik van me wegwerken :D zo'n sleutel lijkt me namelijk ook wel wat :cool:

@ Sleur: dat vliegt ff zenuwachtig :o ik denk dat een groter toestel wat beter reageert, als je dit onder de knie hebt kun je ook wel met de grotere Monsu overweg :D

Ik ben morgen rond 13.00 uur op het veld, de avond zit ik al volgepland :( Nu maar hopen dat Piet waar maakt wat hij zegt :zon: :zon: :zon:

Ook heb ik nu officieel het brevet behaald, hij lag bij de post :yes:
 
Verder is de servo van de voorremmen verbrand.:onweer: Waarschijnlijk sluiting door waterdamp in de deksel. Er moet een druppeltje op de printplaat zijn gevallen oid. Misschien een tip: Schroef de servo ff open. Kan je een servo schelen...:rolleyes:

Ik ga m'n nest opzoeken. Mzzl:sleepy:

Toevallig een Multiplex Rhino? Deze zijn wat gevoelig voor overspanning :(
 
ziet er goed uit sleurgabber ;)

hier nog ff de vlucht v/d monsum , en uiteraard ook de iets mindere landing :lol:
Hehe, mooie filmpjes van een geslaagde ontmaagding. De rolroeren stonden veel te hyperdepieper. Na deze op 60% uitslag gezet te hebben en 40% mix van het richtingsroer met de rolroeren ging het een stuk stabieler. :yes:

De looping tijdens de tweede vlucht, met een lam vleugeltje, liep bijna minder goed af dan de eerste crash. Tijdens de duik vouwde het vleugeltje redelijk omhoog en werd het een hele rare roll waar ik een paar meter boven de grond weer uit kwam. :oops: Conclusie: Bij schade niet meer vliegen. :nooo: Maar daarvoor zitten we op HT, bij de ACH had ik dat ook echt niet gedaan.


*gaat knutselen aan de cel-adapter voor 2/3A cellen*
 
Toevallig een Multiplex Rhino? Deze zijn wat gevoelig voor overspanning :(

Neu, gelukkig niet. :puppydogeyes: Ik heb er wel een voltlimmiter op zitten. Deze staat op 5 volt. Dat moet goed gaan. De verbrande servo is een hitec HS-945 MG. Ik heb er nu een 645 MG opgezet. Die had ik liggen. Iets minder sterk maar ik denk niet dat het een probleem zal worden.:cool:
 
@ Sleur: dat vliegt ff zenuwachtig :o ik denk dat een groter toestel wat beter reageert, als je dit onder de knie hebt kun je ook wel met de grotere Monsu overweg :D

Ik ben morgen rond 13.00 uur op het veld, de avond zit ik al volgepland :( Nu maar hopen dat Piet waar maakt wat hij zegt :zon: :zon: :zon:

Ook heb ik nu officieel het brevet behaald, hij lag bij de post :yes:
Zoals gezegd train ik liever met zo'n wiebeldingetje. Uiteraard meer voor mijn gemoedsrust dan dat het wat uit zou maken. Ik boor liever 100 euro dan 800 euro de grond in ten gevolge van een stuurfout. ;)

De tweede en derde vluvht gingen veel beter, zelfs met een lam vleugeltje. Maar toen was alles correct getrimd. Dat ik zo laag uit kwam, had te maken met een te lage snelheid waardoor ik in een stall raakte en de bocht wel erg rap naar beneden ging. :oops: En dat naar links i.p.v. naar rechts en zwaar ovetrokken was duidelijk een paniek reactie. :roll:

Ik ga nu ook de Dual Rates op de rolroeren programmeren. Voor gewoon vliegen 60% van de maximale uitslag, bij stunten en gek doen de volle 100% (eigenlijk 100% om 135%). Gewoon met een simpel schakelaartje op de zender.
 
Mooie manier van screenshots maken Junkie :p Misschien ook wel iets voor mij een sportschool, kan ik eindelijk die bierbuik van me wegwerken :D zo'n sleutel lijkt me namelijk ook wel wat :cool:

@ Sleur: dat vliegt ff zenuwachtig :o ik denk dat een groter toestel wat beter reageert, als je dit onder de knie hebt kun je ook wel met de grotere Monsu overweg :D

Ik ben morgen rond 13.00 uur op het veld, de avond zit ik al volgepland :( Nu maar hopen dat Piet waar maakt wat hij zegt :zon: :zon: :zon:

Ook heb ik nu officieel het brevet behaald, hij lag bij de post :yes:


je bent van harte welkom op de club { fitness club dan } evenals bym ;) of anderen , is weer eens wat anders dan vliegers en auto's :lol:
Ik heb niet de goedkoopste club uitgekozen ( 59 E per maand :) ) halfjaar abonnement, word iets goedkoper per jaar .
maar dan heb je ook beschikking over alle andere lessen , sauna, zonnebank ( heb ik zelf al ,maar goed ) ,en is het er zeer modern en schoon.
je kan altijd een proefles nemen ( gratis ) ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top