het Walkera 4#3 verzameltopic

  • Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
Hoi Danny en Jaap,

Ik ga ook maar eens met de schaar aan de slag om dat kapje wat weg te knippen boven de motor.

Danny, hoe krijg je dat mooi rond geknipt. Het is best een scherpe bocht die je moet knippen met een rechte schaar (of heb jij een kromme?).

Paul
 
Wisten jullie dat er een klein koellichaampje te koop is voor op de hoofdmotor zodat deze niet te heet wordt en een langer levensduur heeft ?
Bij deze shop te koop en het goede nieuws is ook nog dat de verzendkosten altijd maar 5U$ zijn, wereldwijd, hoeveel je ook besteld:

Walkera 4#3 4#3A 4#3B Parts
 
Hoi Yeti,

Zo'n koelvin schijnt wel iets, maar niet heel veel, de levensduur van de hoofdmotor te verlengen (gelezen op engelstalige forums).

Wat ik zelf doe, is max. 3 minuten achter elkaar vliegen en dan de boel een paar minuten laten afkoelen. Dit kan je dus 3 keer doen, daarna je lipo weer laden.

Mijn ervaring (zie elders in dit draadje) is dat je staartmotor eerder de geest geeft dan je hoofdmotor. Dit heeft puur te maken met slijtage van de sleepcontacten (zijn geen echte koolbortstels) en niet met de koeling van dit staartmotortje; het ding wordt nauwelijks mee dan handwarm.

Die hoofdmotor heeft ook sleepcontacten. Ook hier is imo slijtage de grootste boosdoener voor de levensduur van de motor. Echter de hoofdmotor wordt wel veel heter en het gevaar van een te hete motor is, dat de sleepcontacten verbranden, vandaar dat ik max. 3 minuten aan 1 stuk vlieg.

Danny heeft zijn kapje iets weggeknipt voor een betere koeling, ga ik ook doen. Als ik jou was zou ik dat ook doen; de vin kan alleen aan de voorkant van de motor geplaatst worden en zit dan dus volledig onder de kap, waardoor er nauwelijks lucht langs stroomt.

Als je het zo doet, ben ik wel benieuwd naar de gevoelstemperatuur van de motor, met of zonder vin. Mijn motor wordt denk ik zo'n 60 a 70 graden (niet gemeten, maar geschat met mijn vingers) als ik tot 3 min. vlieg en ik denk dat er dan van verbranding van de sleepcontacten nog geen sprake is, dus alleen "normale" slijtage door het draaien van de motor.

Paul
 
Hoi Danny en Jaap,

Tijdje terug hadden wij een hele discussie over het opwarmen van de giro, met mogelijk gevolg dat de boel verloopt en de heli naar links gaat draaien.

Nu lees ik op het electro-heli forum (onze grote broers dus), dat die dure losse giro's ook behoorlijk temperatuurgevoelig zijn en dan ook verlopen.

Overigens loopt bij mij, ondanks die nieuwe tailmotor, aan het eind van de lipolading, de heli toch door de max. trim heen. Ik moet dan verder vliegen met de linkerstick iets naar rechts gedrukt; lastig, maar het went wel.

Paul
 
Hoi,

Is er iemand die oplaadbare penlights gebruikt in zijn zender (walkera 4#3(b)) en deze oplaadt via de laadplug aan de achterkant van de zender???

Naast de laadplug staat de tekst "12V, 50mAh". Nu lijkt mij 50mAh wat weinig met de capacteit van de moderne NiMh-accu's (ikzelf heb 3200 mAh), maar goed daar kan je nog 0,1C van maken met een juiste stekker-adapter.

Maar die spanning van 12V is toch veel te laag om er 8 penlights in serie mee te laden ??? Of zit er electronica in de zender die eea wel mogelijk maakt ???

Paul
 
Laatst bewerkt:
Hoi Hoi hoi ik denk dat dit helicoptertje en alle componenten te klein is om sommige dingen te kunnen bereedeneren.Tuurlijk kun je veel zaken uitsluiten(geen blades geen lift)maar op deze schaal zijn er veel zaken die elkaar en dus ook het vlieggedrag ten gunste/ongunste beinvloeden .Gotere helis hebben de zelfde componenten maar als die problemen hebben kun je die naar mijn idee beter isoleeren en zodoende oplossen .Ik denk dat deze broeders goed vliegen als de ontwerpspecs binnen de normen liggen en na slijtage de vliegprestaties afnemen.Maar goed dat er hulpmiddelen zijn(heatsinks veertjes traningskruisjes van carbon slimme mensen met goede ideen)enz en heeeeel veeel onderdelen los te koop om dit mooie machintje airborne te houden.Want het blijft natuurlijk leuk om een handvol onderdelen in de lucht te zie hangen toch mee eens??????
 
Hoi Styreta,

Nee geen ontlader. Geen balancer, is ook niet relevant want de NiMh's worden in serie geladen en niet parallel.

Paul
 
Hoi Paul nee ik laad mijn accus extern op tis even wat lastiger om ze steeds uit de zender te halen maar ach kleine moeite.Danny HaHa breakdans dingetje daar kun je je uren mee vermaken denk ik.Ach je moet toch wat verzinnen om je servos te testen.Gr jaap
 
Hallo Paul dat motortje is voor de micro-t van team lossi.Dat mega leuke autotje bezit ik ook ik weet zeker dat die geen verwisselbare koolborstels heeft misschien iets meer toeren/min? maar het lijkt mij lood om oud ijzer vergeleken met de standaard motor Gr jaap
 
kreeg hem net binnen toen ik 3 uur de deur uit moest, kon niet wachten tot ik weer thuis was ;)

wat een ongelofelijk klein ding! En wat is hij gevoelig.

Bij mijn 2de crash zat er gelijk al een fikse barst in de canopie >.<

Naja, is in iedergeval het schroom eraf en kan ik met deze nu toch al kapotte canopie goed oefenen.
 
Hoi ik heb vandaag nog even wat exteem spulletjes voor mijn co-comanche gekocht dat airframe v4 stond hier nog stof te vangen.Dat spul is net in nl te koop en ziet er mooi uit.Ben benieuwd hoe het er uit gaat zien en dan kan die ex comanche weer doen waar die voor gemaakt is.hoi styreta lekker dingetje he
 
Laatst bewerkt:
Back
Top