Hallo 4#3B vrienden,
de heli is ontvangen, woensdag besteld en betaald en zaterdag het pakketje ontvangen, ongelooflijk !!!!!
Enfn, het spul uitgepakt en de lipo opgeladen. De originele lipo is van walkera dus ik ben benieuwd hoe lang die meegaat .... het goede is dat de andere 3 bijbestelde lipo's van fullriver zijn, die best goed zijn.
Ondertussen de "heli" even goed bekeken en het is een werkelijk ongelooflijk klein ding, dat merk je pas als je hem zelf in de hand hebt. Op de vele video's en foto's komt dat niet goed naar voren.
Het enige dat ik ontdekte is dat het stangetje waar de canopy mee vastgezet wordt, los in het gaatje zat. Dus een piepklein druppeltje secondenlijm enhet was gefixed.
Ook heb ik wat foto's gemaakt naast de andere heli's en dan zie je pas goed het verschil !
Lipo vol en de boel aangezet, het is even wennen dat je eerst de accu in de heli verbind en dan pas de zender aanzet. Dat is tegenovergesteld aan wat we normaal gewend zijn.
Na enkele seconden wordt de ontvanger en de zender aan elkaar gekoppeld en zie je de servo's,,bzzzt , naar de middenstand springen. Alles stond netjes afgesteld. Niks scheef.
Nou de eerste poging, fladder fladder, pats ! Veel te veel uitslag op de servo's, dus eerst maar eens het draaiknopje op de 4in1naar links gedraaid.
Zo dat gaat al beter, veel overcorrigeren door het pendule-effect. rustig sturen is hier het devies.
En zie daar, hij hangt stabiel in de lucht.
Even landen en de motor voelen, ja hoor, flink warm, dus de bestelde heatsinkjes komen daar binnenkort op.
Hee, het staartblad + tandwiel is iets losgekomen, he dat blijkt zo heen en weer te kunnen schuiven, als dat losschiet tijdens vliegen is er geen staart-controle meer dus dat moet vastgezet worden. Secondenlijm ? mmm .... nee, dan krijg je het nooit meer los. eens kijken, ah ! Een stukje boterhamzak tussen het dunne koolstofstaafje en het tandwiel + staart blaadje , voila, steveig genoeg, die schuift er niet meer af.
Enfin, verder vliegen, oeps, iets te overmoedig, pats ! Oppakken, even bekijken en weer verder vliegen. Zo ging het nog een paar keer totdat ik hem doorkreeg, nu gaat het wel lekker hoor, goed je hebt niet de controle als van een cp heli , maar goed voor zijn grootte is hij erg stabiel.
Dat pendule effect wil ik er wel uit krijgen maar dat komt nog wel, voorlopig eerst maar eens lekker rondfladderen door het huis.
Voor een echte beginner is dit wel een heel lastig ding hoor, dan heb je heel veel geduld nodig anders kun je er beter niet aan beginnen, dan beter een lama.
als je echter al wat ervaring hebt is dit een prima ding om verder mee te leren.
Ik garandeer je dat als je hier goed en gecontroleerd mee kunt rondvliegen door je huis, dat je met elke andere grotere heli kunt vliegen !
Conclusie : prima heli'tje !!
Ik heb net ook even een filmpje gemaakt, dus kijk hier maar eens :
http://www.youtube.com/v/DzT5ot2c0hE