het Walkera 4#3 verzameltopic

• Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
Ooops wat een mooie canopys styreta die MD500 springt er wel uit en die bell 222 is ook mooi zeg.Wel moet je zelf de landingsskits maken begreep ik.

yup, heb wat stock landingskids bij besteld. Hopelijk kan ik daarmee wat maken.

Maar ik krijg mijn walkera haast niet meer van de grond af. Net bij het opstijgen lukt het nog de heli met roer naar rechts stabiel te houden, maar als ik hoogte probeer te krijgen en de rotor dus meer toeren draait houd de staart het niet meer bij en draai ik naar links.

gelijk maar wat staartmotors besteld dus

Hoi styreta even wat anders als je je dauphin body op je comanche airframe wil zetten moet je even een andere batterijhouder bestellen dacht ik ivbm de bevestiging.Bij de comanche is dat anders daar zitten die wieltjes onder.Yep wbt je laatste post die tailmotors kun je beter per gros bestellen .Maar check ook even of je rotor vrij kan bewegen even blaazen en kijken of die lekker uitloopt.Ik heb als borging een stukje draadisolatie van 1mm over het asje gedaan zodat de rotor en al zijn onderdelen er niet van af schieten(kan je weer een uur de vloer checken Gr jaap

Laatst bewerkt:
Hallo 4#3B vrienden,
de heli is ontvangen, woensdag besteld en betaald en zaterdag het pakketje ontvangen, ongelooflijk !!!!!

Enfn, het spul uitgepakt en de lipo opgeladen. De originele lipo is van walkera dus ik ben benieuwd hoe lang die meegaat .... het goede is dat de andere 3 bijbestelde lipo's van fullriver zijn, die best goed zijn.
Ondertussen de "heli" even goed bekeken en het is een werkelijk ongelooflijk klein ding, dat merk je pas als je hem zelf in de hand hebt. Op de vele video's en foto's komt dat niet goed naar voren.
Het enige dat ik ontdekte is dat het stangetje waar de canopy mee vastgezet wordt, los in het gaatje zat. Dus een piepklein druppeltje secondenlijm enhet was gefixed.
Ook heb ik wat foto's gemaakt naast de andere heli's en dan zie je pas goed het verschil !

Lipo vol en de boel aangezet, het is even wennen dat je eerst de accu in de heli verbind en dan pas de zender aanzet. Dat is tegenovergesteld aan wat we normaal gewend zijn.
Na enkele seconden wordt de ontvanger en de zender aan elkaar gekoppeld en zie je de servo's,,bzzzt , naar de middenstand springen. Alles stond netjes afgesteld. Niks scheef.
Nou de eerste poging, fladder fladder, pats ! Veel te veel uitslag op de servo's, dus eerst maar eens het draaiknopje op de 4in1naar links gedraaid.
Zo dat gaat al beter, veel overcorrigeren door het pendule-effect. rustig sturen is hier het devies.
En zie daar, hij hangt stabiel in de lucht.
Even landen en de motor voelen, ja hoor, flink warm, dus de bestelde heatsinkjes komen daar binnenkort op.
Hee, het staartblad + tandwiel is iets losgekomen, he dat blijkt zo heen en weer te kunnen schuiven, als dat losschiet tijdens vliegen is er geen staart-controle meer dus dat moet vastgezet worden. Secondenlijm ? mmm .... nee, dan krijg je het nooit meer los. eens kijken, ah ! Een stukje boterhamzak tussen het dunne koolstofstaafje en het tandwiel + staart blaadje , voila, steveig genoeg, die schuift er niet meer af.
Enfin, verder vliegen, oeps, iets te overmoedig, pats ! Oppakken, even bekijken en weer verder vliegen. Zo ging het nog een paar keer totdat ik hem doorkreeg, nu gaat het wel lekker hoor, goed je hebt niet de controle als van een cp heli , maar goed voor zijn grootte is hij erg stabiel.
Dat pendule effect wil ik er wel uit krijgen maar dat komt nog wel, voorlopig eerst maar eens lekker rondfladderen door het huis.

Voor een echte beginner is dit wel een heel lastig ding hoor, dan heb je heel veel geduld nodig anders kun je er beter niet aan beginnen, dan beter een lama.
als je echter al wat ervaring hebt is dit een prima ding om verder mee te leren.
Ik garandeer je dat als je hier goed en gecontroleerd mee kunt rondvliegen door je huis, dat je met elke andere grotere heli kunt vliegen !
Conclusie : prima heli'tje !!

Ik heb net ook even een filmpje gemaakt, dus kijk hier maar eens : http://www.youtube.com/v/DzT5ot2c0hE

115048a80bb69b555.jpg

115048a80bb6c93a7.jpg

115048a80bb703002.jpg

115048a80bea2a4a9.jpg

115048a80bea6a848.jpg

115048a80bea98ad8.jpg

115048a80c263ee5b.jpg

115048a80c260f848.jpg

115048a80c4ee985d.jpg

115048a80c4f30b90.jpg

115048a80c4f739dd.jpg

115048a80c697ce28.jpg

115048a80c69a990b.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Waauw Yeti geweldig mooi verslag man erg goed te horen (van een man met ervaring met groote helis)dat dit toch wel the right stuff is ivg met de big boys.Mooi spul he. Erg leuk die fotos de vergelijking met die grote helis is grappig.Ik zei toch gras maaien anders zie je hem niet HaHa.veel plezier Gr jaap

Laatst bewerkt:
Heren,

Heb vanmiddag de zender maar eens opengemaakt, draagbeugel kan je idd netjes loskrijgen zonder schade.

De 12V laadplug is direct verbonden met de accu-aansluiting, zit geen electronica tussen. Ik snap dus niet dat Walkera die plug erop gezet heeft, want 8 NiMh's in serie laden met 12V, dat gaat echt niet lukken. Trouwens hoe houd je de laadstroom constant op die manier, dat gaat ook niet lukken met een simpele stekkeradapter.

En Yeti,

Gefeliciteerd met je heli-tje. Knap gevlogen in dat filmpje, maar ja, je hebt dan ook wel de nodige ervaring met die andere speeltjes op de foto's.

Paul

Laatst bewerkt:
Hoi paul en de anderen,
ja, vlieg-ervaring is wel handig om dit beestje tam te krijgen, het blijft klein en licht dus erg rap sturen moet je.
Enfin, de motor bleek dus erg warm/heet te worden met de canpy erop dus er moesten koelopeningen in de canopy gemaakt worden, net als bij andere heli's.
Ik besloot dit maar in de vorm van iets herkenbaars te doen, ziet er wel wat grappiger uit, vond ik ....

Hier is de Walkera Barracuda !

Het mooiste is dat het prima werkt, als ik m'n vinger op de motor houd na het vliegen dan kan ik hem erop houden. Voorheen was dat niet het geval.
Dus : 2 heatsinks erop + koel-openingen is de manier om de motor koeler te houden.

115048a8885b6bb10.jpg

115048a8885b9d01f.jpg

115048a8885bcd9c8.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Het enige dat ik ontdekte is dat het stangetje waar de canopy mee vastgezet wordt, los in het gaatje zat. Dus een piepklein druppeltje secondenlijm en het was gefixed.
Ook heb ik wat foto's gemaakt naast de andere heli's en dan zie je pas goed het verschil !

Hoi Yeti, leuk dat je er al goed mee overweg kunt! Wat betreft het stangetje, daar hebben wij het enkele pagina's eerder ook al over gehad. Zie post's 205 en 206. Ik denk nog steeds dat het beter is om m los te houden ivm opvangen/absobtie van impact. Zolang hij alleen axiale play heeft natuurlijk.
En idd, genoeg foto's om voor iedereen te zien wat het verschil is. Als er maar geen kopers op gaan bieden, haha.

Lipo vol en de boel aangezet, het is even wennen dat je eerst de accu in de heli verbind en dan pas de zender aanzet. Dat is tegenovergesteld aan wat we normaal gewend zijn.

Sorry, maar waarom eerst de heli/ontvanger aan? In het boekje wat ook op je foto staat is omschreven hoe Walkera het adviseerd... Pag.3 punt 5. Dit betekend dat de TX altijd het langste AAN staat, toch? Ook bij TX features op pag 4 staat er dat als eerst de TX aanzetten, dan de battery to receiver... :-(

Haha, de Barracuda! Goed gevonden, Yeti!
Ikzelf heb na een crash ietwat aan de bovenzijde weggesneden zodat de motor iets vrijkomt en dat hielp ook wel iets. Dit is redelijk rigoureus, hehe. Als het maar werkt, toch?
Ik ben benieuwd hoe je koellichaampje het gaat doen!

Ik was bang om het stangetje te verliezen, die vind je niet zo snel terug, en anders is dat misschien mijn zoontje van 1,5 die hem dan in z'n mond stopt ! Ik moet er niet aan denken, dus vandaar.

En in het boekje ... ehhhhh .... "slik" ... die had ik nog niet gelezen ..... :-( maar je hebt helemaal gelijk , bedankt.
Blijkbaar werkt het allebei, het heeft met binding van de zender en ontvanger te maken. Ik dacht het ergens op een forum gelezen te hebben.

Ja joh, zo'n kleine mag dat zeker niet vinden! in dat opzicht heb je zeker gelijk! Tja,binding is binding waarschijnlijk hoor, als hij maar goed pared en de stand van de trim meeneemt...

ha ha ha! en ik kon al fietsen ;-)
Nou, bryan vond het wel prachtig zolang de heli niet boven z'n hoofd hing, dan begon hij te huilen.
Typisch trouwens dat hij hier minder bang voor is dan een mini-z , daar moet hij helemaal niks van hebben als dat langs z'n beentjes raast ...

Hallo,

Ik houd het maar kort:
Dit kleine dingetje ziet er fantastisch uit!! Vooral de 4#3B.

Ervaring heb ik wel met heli's, dus ik denk dat dit niet een te groot probleem moet worden voor mij om te vliegen. En anders is het niet erg, want de onderdelen zijn helemaal niet duur.

Ik vraag me alleen af wat de makkelijkste manier is om er 1 te verkrijgen. Zijn ze al een beetje in Nederland te koop, of moet het echt van uit het buitenland?
Zou iemand mij misschien kunnen helpen met hoe ik het beste aan een 4#3b kan komen? Het liefst ook zo goedkoop als mogelijk, want ik ben nog een (arme) student. :P

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes!!

Het liefst ook zo goedkoop als mogelijk, want ik ben nog een (arme) student. :P

Tja, als student wordt het niet zo moeilijk natuurlijk. Gewoon een stapavondje inleveren en je hebt een heli. De week daarop een rondje eerder overslaan en naar huis glippen en je onderdelen komen de week daarop door je brievenbus. Haha. Bij ons waren er enkele erg goed in, rondjes overslaan. Die hadden ook heel snel hun auto'tje voor de deur.

Zonder gekheid. Hieronder staan enkele zaken waar je zonder meer iets kunt bestellen. Zelf heb ik in HK bij Walkera besteld. Zover ik weet kan dit het goodkoopste zijn.

Walkera Helicopters

RCVliegshop

RC4me

In geval dat de douane je pakketje tegen het licht gaat houden betekend het dat je 6% invoerrechten betaald en 19% belasting. Ik kan er iets naast zitten maar er wordt met twee maten gemeten daar op Schiphol... Zij maken natuurlijk geen onderscheid of je student bent of niet...
In jou geval van weinig centen, lekker in NL kopen bij één van de zaken waar ook die onderdeeltjes niet duur zijn. Je loopt geen risiko en weet vooraf wat je betaald. Anders gewoon even doorsparen...arme studenten hebben meer tijd om te studeren! ;-)

Succes met je keuze,

FF

Back