Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

  • Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
siggy ,wil jij nog naar ht ?

ken je dat liedje van hazes "ik ben weer blijven hangen in de kroeg ":rolleyes:
Dus laat het bier maar thuis :)
moet ook floor nog naar bed brengen
dus kan pas rond 20;00 u
staat wel een lekker briesje :zon:

ps; speedmodels ff gemaild , ik hoor het wel ;)

wat een scalpel gedoe :-?, in welke maand begint het bitterballen gebeuren ?
 
Laatst bewerkt:
hoezo pieter-b heeft nog geen scalpel ?

mischien wil ik er wel geen 1 ?
Misschien kun je er één leasen bij RC Speedworld. 8O Er staat er nog één ARtR in de vitrine. :? :lol: ;)


Ik heb vandaag eens gekeken naar de baanbreedte bij RC Speedworld, maar veel meer dan 1,20 meter gemiddeld zal het niet zijn. Alleen de grote bocht en het stukje bij de garagedeur is wat breder. Dus met die 0,90 meter van die RCP Tracks moet toch wel te doen zijn. :? Gladoor had al ontdekt dat één van zijn leveranciers die dingen zou moeten kunnen leveren. Dus als de mede-directieleden terug zijn van vakantie gooi ik het in de groep om op zaterdagavond/zondagmiddag indoor te rijden bij ons op kantoor. :roll: :cool:

*gaat vanavond een plan de campagne maken*
 
Siggy doet vanavond helemaal niets meer,ik ben ammenokkie :hammer: ;)
Zojuist gegeten,en voel al langzaam het lampje uitgaan.

Hier nog één :(

Dan nog een opmerking voor wat betreft de ACH,

Gisteren sprak ik wat mensen (logisch) bij de ACH, zij en het bestuur willen nog eens duidelijk benadrukken dat het vliegen zonder brevet niet is toegestaan op het veld en wordt onder geen beding toegestaan. Voor het gastvliegen moet je dus ook in het bezit zijn van een brevet. Vliegen zonder brevet wordt alleen toegestaan indien je begeleid wordt door een instructeur of een ervaren vlieger die zijn brevet heeft. De begeleiding door een ervaren vlieger ben ik/is de club niet helemaal zeker van. De regels zijn er niet voor niets, als er iets gebeurd dan kan de gemeente zomaar op de stoep staan o.i.d. Dat willen wij (part-time)HT-ers niet op ons geweten hebben lijkt mij.

Er is officieel nog geen uitspraak gedaan door het bestuur en laten we dat zo houden.
Dus gewoon als je nog geen lid bent lid worden en je brevet halen of als je wel lid bent zonder brevet, voortaan alleen vliegen met een bevoegd persoon naast je. Om misverstanden te voorkomen, ik mag dus nog geen mensen begeleiden.

Kortom dit wilde ik even kwijt, ik heb lang nagedacht of ik dit zo openlijk wou plaatsen op het forum maar uiteindelijk gaat het belang en de veiligheid van de club voor. Nu kunnen ook andere ACH-(bestuurs)leden die dit draadje volgen zien dat wij er ook iets doen.

Tot slot, vat dit bericht niet al te persoonlijk op, ik geef alleen maar het bericht door die ik gisteren gehoord/besproken heb op de club. Ook is het geschreven tekst dus dat kan ook op verschillende manieren geïnterpreteerd worden, daar zijn we al wat vaker mee in het schip gegaan ;) We bespreken het de volgende keer wel denk ik :yes:
 
Laatst bewerkt:
Siggy doet vanavond helemaal niets meer,ik ben ammenokkie :hammer: ;)
Zojuist gegeten,en voel al langzaam het lampje uitgaan.

idem ,lampje = halve kracht :roll:

2 dagen achter elkaar ge sport + werken = :puppydogeyes:, al begint mijn borst partij al wat minder op die van mijn vrouw te lijken :cool: :rolling:

had wel ff zin om de funliner te testen .... morgen weer een dag
 
Dan nog een opmerking.....
---<<< knip-knip >>>---
.....de volgende keer wel denk ik :yes:
Helemaal mee eens. ;) Maar een ieder met gezond verstand beseft dat het zo hoort.

Niet ter verdediging van mijzelf maar desalwelteplus is het crashen t.g.v. een technische tekortkoming die niet voorzien was en ook niet in de pre-flight check is geconstateerd (ik heb nog flink aan de prop getrokken, misschien beter niet kunnen doen :?) iets wat elke vlieger kan overkomen. Als de prop niet losgeschoten was, had ik heust wel verder gevlogen. :? Ik parkeerde hem ook niet voor mijn plezier in de grond. En als er een ervaren piloot/trainer bij was, had die ook weinig kunnen betekenen. :cry:

Toch is het trainingsvliegen voor mij wel een kip-ei probleem. 's Avonds weet ik dat ik beter niet kan gaan vliegen omdat ik dan een drukke dag erop heb zitten. Zaterdag is een huishoudelijke dag en zondag een sociale dag. Blijft er weinig over dan een verloren uurtje op zaterdag- of zondagochtend. :? Gaan we ook in de groep gooien. :D

Toch verstandig om het hier te melden dat "wildvliegen" niet gewaardeerd wordt. :yes: ;)


-edit-
Oh ja, de Pico Raven is voorzien van accu (2S1P 480mAh 15C) en AR6100e ontvanger. Met een 2S kun je net niet prop-hangen, hij zakt langzaam naar beneden. Oorspronkelijk hoort er een 3S in, maar eerst maar eens gewoon "level" gaan vliegen met dat ding.
 
Laatst bewerkt:
dan ga ik voorlopig nog "wildvliegen " op ht
de laatste keer was het geen probleem dat ik mijn piepschuim losliet onder toeziend oog van ervaren vliegers met besturende projectielen ;)

dus die vlieger van 1,25 E per keer gaat dus niet op ?

ik merk dat ik steeds minder tijd en fut heb voor de rc hobbie en het gezinsgebeuren steeds meer aan me trekt .
misschien word ik volgend seizoen wel lid v/d ach,ik zie wel ..
maar ik zal mijn piepschuim niet meer op de ach vertonen zonder brevet ,dus kan nog ff duren ,geen tijd voor :nooo:

verder niets te melden :)
 
Ik moet nog ff tijd zien te vinden een pasfoto te laten maken, invulformulier van de ACH en een maandag toegezonden boekje van mijn verzekeringsmaatschappij genaamd "Algemene Voorwaarden" zit in mijn tas.
Kom er steeds alleen net ff niet aan toe :p

Ik heb een EZ* en een Twister, maar beide zijn in mijn optiek geen kisten waar ik mijn brevet mee kan gaan halen, en ben dus zoekende naar een rolroer trainer ...
Is er op de club niet iemand die z'n brandstof rolroertrainer voor weinig kwijt wil ofzo, vaak hoor je nog wel eens dat soort dingen....

Betreft die indoor baan Sleur, da's helemaal leuk en aardig, maar ik stel wel voor dat je zondag je scalpel je auto meegeeft aan een van de andere leden, anders zit je doordeweeks de hele week te oefenen op je privebaan :p :rolling:
 
We moeten het de volgende keer maar bespreken op de club.
Voor zover ik het begreep wordt het vliegen zonder brevet niet meer gedoogd, alleen onder begeleiding.

Morgenavond en ik weer op de club :D Even wat Flight-sim software installeren :thumbsup: Geen tijd voor pils dus :rolleyes:
 
Ik heb een EZ* en een Twister, maar beide zijn in mijn optiek geen kisten waar ik mijn brevet mee kan gaan halen, en ben dus zoekende naar een rolroer trainer ...
Is er op de club niet iemand die z'n brandstof rolroertrainer voor weinig kwijt wil ofzo, vaak hoor je nog wel eens dat soort dingen....
Er is sprake van een piepschuim brevet omdat er meer vliegers zijn/komen met piepschuim toestellen (categorie Easy Star/Wing Dragon en Twin Star/Funliner/Voyager). De Twister zou ik zeker niet in die categorie scharen gezien de snelheid en vaardigheden voor het besturen daarvan. :D

De grens tussen brandstof en de grotere elektro kisten vervaagt met de komst van flinke brushless motoren en LiPo's. Dat wordt openlijk erkent. ;)


Betreft die indoor baan Sleur, da's helemaal leuk en aardig, maar ik stel wel voor dat je zondag je scalpel je auto meegeeft aan een van de andere leden, anders zit je doordeweeks de hele week te oefenen op je privebaan :p :rolling:
Als ik zoveel tijd over had, zocht ik geen mensen. :? Vanmiddag even anderhalf uur uitgeleefd in Heemskerk ter ontspanning. De hele dag schermpje turen, glasvezels prikken, muisklikken en in 110dB van 20 stalen ventilatoren is ook niet zaligmakend. :? ;)

De baan zal pas worden neergelegd vóór de aanvang van de race op de racedag zelf. De directie zal het niet waarderen als de baan de hele week blijft liggen. :nooo: Ook niet echt representatief als er hotepetoten van klanten komen. :oops: :lol: Het helicopteren met de Lama's is ook al niet meer toegestaan voor 17:30 uur. :cry: :fuckyou2:
 
We moeten het de volgende keer maar bespreken op de club.
Voor zover ik het begreep wordt het vliegen zonder brevet niet meer gedoogd, alleen onder begeleiding.

Morgenavond en ik weer op de club :D Even wat Flight-sim software installeren :thumbsup: Geen tijd voor pils dus :rolleyes:
Yep, tijd voor een strookje asfalt op HT. :lol: Misschien kom ik ook morgenavond wel even.

Maar ik denk dat die boer geklaagd heeft dat je over zijn hoofd heen scheerde (op 20 meter hoogte). :lol: ;)
 
Yep, tijd voor een strookje asfalt op HT. :lol: Misschien kom ik ook morgenavond wel even.

Maar ik denk dat die boer geklaagd heeft dat je over zijn hoofd heen scheerde (op 20 meter hoogte). :lol: ;)

:D Misschien valt het allemaal wel mee en is het een storm in een glas water ;)
 
Met een electrokist kan je een brevet halen zodat je zelfstandig mag vliegen. Dit brevet geldt dan alleen voor electrokisten. Ga je later vliegen met een model met brandstofmotor dan is daar een apart brevet voor.

@junkie: die 1,25 euro per keer hoef je niet te betalen. Deze (oude) regel is ooit bedacht voor gastvliegers die vakantie in de buurt hebben en gebruik willen maken van het veld. In de praktijk wordt deze regel niet toegepast omdat we de laatste jaren geen gastvliegers hebben die in een korte tijd veel vliegen. Als je vaker wilt komen vliegen kan je gewoon lid worden.

groeten van Erik
 
Laatst bewerkt:
Als ik zoveel tijd over had, zocht ik geen mensen. :? Vanmiddag even anderhalf uur uitgeleefd in Heemskerk ter ontspanning. De hele dag schermpje turen, glasvezels prikken, muisklikken en in 110dB van 20 stalen ventilatoren is ook niet zaligmakend. :? ;)

De baan zal pas worden neergelegd vóór de aanvang van de race op de racedag zelf. De directie zal het niet waarderen als de baan de hele week blijft liggen. :nooo: Ook niet echt representatief als er hotepetoten van klanten komen. :oops: :lol: Het helicopteren met de Lama's is ook al niet meer toegestaan voor 17:30 uur. :cry: :fuckyou2:

Daar schrijf je zowaar een contradictie :p.

Vast wel eens bij AIE binnengeweest, DAAR heb je pas herrie :p


Ik kan verder nog een boel neer typen maar doen we wel ff offline-handson :p

Hee maar opbouwen en afbreken is dan idd wel slim ja, net als verplicht handdoeken op de montage tafels bv .....
 
Met een electrokist kan je een brevet halen zodat je zelfstandig mag vliegen. Dit brevet geldt dan alleen voor electrokisten. Ga je later vliegen met een model met brandstofmotor dan is daar een apart brevet voor.

Volgens mij geldt dit alleen voor de EPP modellen.
 
Mwah, ik denk dat mijn grote Monsun met Compact 480 en 4S LiPo niet onderdoet voor dezelfde versie met 8,5cc brandstofmotor. Hier hebben we het al eens over gehad met een aantal leden gehad. ;)

Dat klopt ook wel. Het brevetsysteem is net aangepast en moet misschien later nog eens uitgebreid worden. (Als er de laatste jaren bij de A.C.H. met electromodellen gevlogen werd, dan was dat met lichte electromodellen en dan ook nog door ervaren vliegers). Bij twijfel gewoon even aan een instructeur vragen.

groeten van Erik
 
Mij lijkt het het handigst gewoon met een brandstof kist je brevet te halen, dan hoef je daar niet apart weer voor te "leren" :p


En je bent vrijer in model en aandrijf methode :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top