Vliegtuigen en helis in verschillende modussen vliegen is daarom denk ik ook geen groot probleem.
Sterker nog ik ben op aanraden van een vriend van me die Mode 1 vliegtuigen vliegt mode 2 Heli gaan vliegen (vanaf 0)
Hij had zelf ook op advies van een helivlieger in zijn club op de sim beide modes geprobeerd.
En inderdaad verschilt heli vliegen zodanig veel van vleugelvliegen dat het goed te doen is.
Mode 2 vliegt inderdaad fijner voor een heli (persoonlijke voorkeur ja), vliegtuig kan ik geen uitspraak over doen na 21 jaar zo te vliegen en zou ook niet handig zijn om te switchen ivm lesgeven enzo.
Dus ik heb inderdaad 2 zenders.
Echte vliegtuigen vlieg ik trouwens hoogte/rolroer met rechts in zweefvliegtuigen en gas rechts hoogte/rolroer links in motorvliegtuigen (wel weer een tijdje geleden)
Voor veel motorvliegers (1 op 1) is het geen probleem te switchen afhankelijk van aan welke kant je zit.
vliegtuigen waar je achter elkaar zit (of alleen)hebben het gas eigenlijk altijd links en als je naast elkaar kunt zitten in het midden (lekker praktisch).
Om in het kort deze hele discussie samen te vatten komt het er dus op neer dat een echte standaard niet bestaat en iedereen maar moet doen wat het beste bevalt of waar je van afhankelijk bent door ontwerp of door de (club)instructeurs.
Kun je trouwens aan de kabel lessen met 2 verschillende modes voor instructeur en leerling ?
Dan kan iedereen echt zijn voorkeursmode gebruiken.