het Walkera 4#3 verzameltopic

  • Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
Ja,.......

Jullie hebben eigenlijk wel gelijk, gewoon doorvliegen en als ie "op" is een nieuwe kopen of die CP-versie.

Paul
 
Hoi MaartenR presies ik had er ook al wat over gelezen maar deze bird is nog niet te koop.Er zijn nog wat dingetjes die nog even nader bekeken moesten worden begreep ik.
 
Laatst bewerkt:
Meh... 3d is voor buiten en met zon kleine heli vind ik buiten al niet zo top. Heb ik liever 400-600 heli denk ik.

Maar wel humor, misschien leuk voor ooit
 
Ik heb de DF52 ook, das tussen de 4#3 en een 400 heli in. Vliegt prima, zeker nu ik hem met brushless vlieg, maar het blijft erg venijnig hoor. Relatief zwaar, erg veel toeren en agressief.. En ook weer staartproblemen. De ep100 heeft belt-aandrijving en die heb ik op filmpjes al wel echt zien raggen. Maar kleiner wil je gewoon niet volgens mij. Je bent hem gewoon te snel kwijt.
Hoe klein ze ook zijn, het lijkt alsof die helietjes wel even snel accelereren als de grotere, waarschijnlijk zelfs sneller door de massatraagheid (massalichtheid :D ).

Ik heb zitten denken om de 4#3B brushless te maken idd. maarja, heb al wel een 2 grams motortje voor de staart.
Mijn idee was om een 5 to 7 grams buitenlopertje als hoofdmotor en een 2 grams als staartmotor te gebruiken. 2x 1S 3amp regelaartjes en een mzk penta ontvangertje en dan op 1S300 ofzo. extreem lichte setup. Maarja, probleem wat ik daarmee zie is dat de kleiner gyro's minimaal iets van 5 of 6 volt nodig hebben. En die haal je niet met 1 cell.... :(.
Anders zoals ze op rcgroups ook wel doen met grotere regelaartjes en dan op 2 cellen...
Maarja, wat je af en toe op rcgroups ziet vind ik vaak te ver gaan.
Met de DF52 waren er lui bij die er echt vette motoren op gingen zetten.. werd ie te zwaar, dan dus grotere accu, bladen, staart, enz....
uiteindelijk zaten ze bijna aan een 400 heli, maar dan met een zwak chassis...

Probleem is ook dat de 4#3 gewoon nog te goed vliegt om aan te passen...
 
Ik heb mijn 4#3 brushless gemaakt, omdat het het nogal zat werd constant motoren te moeten wisselen.

Hiervoor heb ik met behulp van rcforum wat onderdelen besteld.
- regelaar van ebay (is ook meteen de enige plaaats waar je hem tegenkomt
- losi 10250 hoofdmotor
- "thesteve" brushless converter (Zie rc groups)

Op rcgroups zijn er genoeg die zo rondvliegen, alleen bij mij is er iets niet geheel goed gegaan denk ik
De staart vertoond nogal kuren. Zoals niet langzaam genoeg (!) willen draaien om recht te blijven, spontaan 180 graden draaien etc.

De conversie die ik heb gedaan is dus niet zo geslaagd, maar mischien dat dit aan mijn soldeerkunsten op het 3 in 1 bord heeft gelegen.
Ik ga hem dus weer terugbouwen. Maar het is mogelijk, en als het werkt zal hij zeker beter gaan vliegen..:cool:
 
Hoi Student,

Maar dan heb je de staartmotor dus nog stock. Maar die gaat toch ook maar heel kort mee (korter dan de hoofdmotor).

Paul
 
Ik denk ook dat brushless overkill is voor dit machientje.Wel een mooi project en respect voor de mensen die dat hebben gedaan.Maar hij vliegt al zo leuk fabriek af ik zie het nut er niet van in.Heb ook het idee dat hoe meer je er aan veranderd hoe minder die vliegt.Maar goed dat brengt deze hobby met zich mee veranderen/verbeteren/er uit halen wat er in zit/en niet te vergeten lekker bezig zijn Gr
 
Hmm, TBE is er toch niet uit :(

Heb hem gelijk maar uitelkaar gehaald, even alle onderdeeltjes nalopen.
- Mijn bladegrip zit speling in omdat een van de schroefdraden stuk is, een van de 2 schroefjes die de grip aanelkaar houd vliegt er dus uit tijdens het vliegen, heeft me al 2 schroefjes gekost.
- Een van de 2 schroefpunten in de flybarholder is gescheurd. Het aandraaien van de grijze schroef duwt nu het zwarte plastic uitelkaar.
- Het valt me nu pas op dat mijn servos "zingen"... als ik mijn batterij aan de heli plug hoor ik een fluittoon. Nou ik alles een voor een heb losgekoppeld van de Rx merk ik dat beide servos dit doen. Is dit normaal?




Nog even wat gegoogled etc en kwam dit tegen;
Walkera 4#3

Zat even te kijken naar die langere Flybar + weights en die shaftcollar + neck, maar dat komt op 18 dollar neer maar de verzondkosten zijn 29 dollar!
 
Hoi Styreta,

Ik denk dat het wel normaal is. Een paar pagina's geleden heb ik wat uitgelegd over het fluiten van de hoofdmotor. Ook de servo's worden aangestuurd dmv blokpulsen, in een bepaalde frequentie; dat is wat je hoort.

Ja die site met MIA-upgrades had ik ook al gevonden; ik vind die bodies van Darth veel mooier.

En Jaap, ik was alleen effe benieuwd hoe het die Student is vergaan met brushless..... niet zo goed dus, want hij gaat hem terugbouwen. Overigens vliegt Junglemaxx (heeft dit draadje ooit gestart) al maanden brushless, hij heeft meegedaan aan dat project op RCgroups. Mogelijk kan hij zijn bevindingen hier eens melden.

Paul
 
@Paul56

Het toeval wil dat de staartmotoren bij mij een hele lange tijd meegaan..
En om doe te vervangen hoef ik niet alles uit elkaar te halen, dus is in principe heel snel te doen.

EN mijn bevindingen met brushless zijn idd niet echt best.
ALS het vliegt, gaat het geweldig, maar na een paar tellen gaat de staart weer vreemd doen..
Maar waarschijnlijk is mijn methode gewoon niet in orde geweest, of mijn 3-1 bord was gewoon niet 100% in orde.
 
Ik denk ook dat brushless overkill is voor dit machientje.Wel een mooi project en respect voor de mensen die dat hebben gedaan.Maar hij vliegt al zo leuk fabriek af ik zie het nut er niet van in.Heb ook het idee dat hoe meer je er aan veranderd hoe minder die vliegt.Maar goed dat brengt deze hobby met zich mee veranderen/verbeteren/er uit halen wat er in zit/en niet te vergeten lekker bezig zijn Gr

Het is wel tegen mijn principe (zie onderschrift ...) maar voor dit kleine heli'tje vind ik brushless overkill, dit ding vliegt voor mij vooralsnog prima met de huidige motortjes ...
 
Ja, ik denk dat jullie wel gelijk hebben, maar ik baal een beetje van de levensduur van die standaard motoren. Brushless is een (dure) optie, maar zoals Student al aangeeft, ook niet ideaal. Het betreft dan ook nog eens alleen de hoofdmotor, terwijl er hier toch best veel piloten zijn (waaronder ikzelf) waarbij de staartmotor als eerste de geest geeft.

Het zou mooi zijn als we wat betere borstelmotoren konden vinden en die mogen dan best wat duurder zijn, maar die wel een stuk langer meegaan. Ik ben best bereid om 15 euro te betalen voor een motor waarvan je de koolborstels kan vervangen. Het probleem bij die stockmotoren zijn die haardunne sleepcontactjes die verbranden of doorslijten.

Heb al veel gezocht op internet, maar nog niks bruikbaars kunnen vinden.

Iemand een idee hierover???

Paul
 
Die originele motoren kosten een paar dollar.
Ik vlieg zo af en toe eens met de heli en heb er nu zo'n 15 a 20 vluchten op zitten, nog niet veel dus.
Ik denk dat als je echt veel wilt vliegen je beter af bent met een wat grotere heli , een 450size. Dat kost veel meer maar daar krijg je dan ook veel meer voor terug.
 
Hoi Yeti ik ben ook geen vluchtvreter hoor kalm aan dus.Maar ben maateloos geintresseerd in deze vliegmachines
.Ik geloof ook dat zon grotere heli meer inzicht geeft.Soms denk ik ook wel eens met deze heli Vlieg ik of jij.450 size xxl 900 size ???????????wat betekent dat rotordiameter??klasse.vertel vertel ik betaal bij????
 
Laatst bewerkt:
Even off topic... Andere heli's, ander topicje starten. Misschien een idee?

Gisteren hele middag met mn pa zitten spelen met de heli's. Beide een stuk of vijf accu's gevlogen en leuk in de tuin met lichte wind gerommeld. Het is een leuke oefening met lichte wind. Hij valt weg, draait snel z'n eigen kant op, stijgt. Beetje onvoorspelbaar maar met een beetje ruimte zag ik er de lol wel van in. Om eerlijk te zijn, hij donderd wel eens in de heg maar da's een mooie zachte crash en een geweldige noodoplossing na een te harde bocht, haha. Ik heb helaas bij een harde knal mijn staartje goed beschadingd. Precies 7mm ingekort en vlieg nog steeds met de eerste motortjes en de draai om z'n as is welliswaar hinderlijk, maar dan pas na een 5-6minuten.
De heli van pa had al even last van harde tikjes op de staart waardoor hij ineens 180gr om z'n as wilde tollen. Heckmotortje vervangen en het was weer ok.

Ik volg je hoor, Paul. In geval van n goede oplossing naar brushless wil ik ook wel mee... ;-)
 
Laatst bewerkt:
Back
Top