het Walkera 4#3 verzameltopic

• Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
heb net mijn helietje verhuist naar mijn nieuwe kamer. Eens nieuwe blaadjes erop gooien en kijken wat ie doet, anders misschien ook eens het veertje testen :)

Hoi mooi al deze uiteenzettingen er zit dus enorm veel in deze materie.Het is dus niet zo vanzelfspreekend dat we onze helitjes de lucht in gooien en er mee ronddwarrelen er gebeurd erg veel rondom die blades leuk spul.Je zie bij de grotere modellen vaak een stabiliteitsvlak op de tailboom zou dat op dit helitje ook invloed hebben?

Ja, goed idee Jaap,

Ga ik van het weekend eens mee aan de slag. Gewoon eerst maar eens een zelfklevende sticker in de vorm van een stabiliteitsvlak knippen en op de tailboom vastzetten. Eens kijken hoe dat vliegt.

Zijn er trouwens al mensen die over brushless nadenken ???

Paul

nope.... heb wel net een 2de 4#3b-tje besteld en een lading onderdelen :P

Kan ik daar die airwolf rompjes opzetten en secuur houden. En met die andere buiten vliegen en me iets minder zorgen maken. Was maar 68 euri bij Miracle Mart.

Hoi Styreta,

Was het niet goedkoper geweest om een 2e 4#3 uit onderdelen op te bouwen, want je hebt een aantal zaken niet nodig (zender, lipo-lader, canopee, skid), of kwam je dan toch boven de 68 euro???

Paul

ruim

Of dusdanig dichtbij dat ik dan net zo goed een reserve zender erbij kan nemen.

zal het voor de lol is even in "het winkelwagentje" samen stellen

Haha, een paar dingen niet in stock dus kon ik niet toevoegen, maar zo uit me hoofd oprekenen kosten de lossen onderdeeltjes minus de skid en canopie zon 125 euro, maar een nieuwe heli + batterij, lader en zender ( canopie en skid) is 68,-

Bij miracle mart iig :P

Hier, servo 15 euri per stuk en de ontvanger is 25
Weet dat het elders goedkoper te krijgen is maar je ziet iig waarom ik een nieuwe heb gekocht en niets samengesteld

Ok Paul ik ga er ook eens mee aan de slag.Ik hoop dat die wat rustiger in de staart word en wat minder verloopt om zijn as. bij die gekke piccozjes had het zeker invloed.Wbt sporthal HaHa ik ben niet zo sportief dus heb in die hoek geen connecties.Gr jaap

Hoi Jaap,

Hoeft niet per se een gymzaal te zijn. Kan ook iets van een zaaltje van een buurthuis of zo... iets waar je met een man of tien een beetje in kan vliegen, 15 bij 25 meter of zo?

Jaap, denk jij al na over brushless???

Paul

ja Paul brushless wat ik er over gelezen heb klinkt geweldig maar kosten en kennis om het in deze heli te bouwen gaat mij te ver.Ik blijf bij de standaard motortjes kosten/baten lijken mij goed

Och, die kunnen ook prima zonder winglets vliegen, is een keer een topic over geweest.

Klopt, heb ook nooit gezegd dat het niet zo is.
Ik zei dat alle dingen die je aan boeing 737 ziet een belangrijk doel heeft, de winglets hebben dat wel degelijk ;)

Maar goed,

Het vliegen met de heli gaat lekker.. ik vlieg al veel beter dan ik ooit met mijn Hummingbird gedaan heb :). Rondjes vliegen buiten gaat al aardig, binnen durf ik dag nog niet aan :D, vooral nose in. Heerlijk dat ie zo licht is, hij heeft al verscheidene crashes overleeft die de grotere heli's niet zonder schade zouden doorstaan :p

Jaap,

Er is heel veel te vinden op RCgroups mbt brushless voor de 4#3. Dus die kennis kunnen we daar vandaan halen.

Vwb de kosten, voor 60 euro heb je hem brushless (hoofd- en tail-motor), dus na 13 motorwissels (stock-motoren) heb je je geld eruit.....

Die brushless motoren gaan je leven lang mee (we zijn al wat ouder he en vanaf je 70-ste vlieg je niet meer denk ik) en het is wel een leuk projectje om te doen. Ik denk wel dat je hiermee het verloop van de staart-trim kwijt bent.

Ben er zelf ook nog niet uit of ik dit ga doen, maar met wat medestanders ben ik wel snel "om" denk ik.

en Styreta, dit heeft toch niets te maken met je zender ???????

Paul

Paul tis natuurlijk wel erg mooi ben ik geheel met je eens .Kosten ach ja zit ik ook niet mee.Maar als je dan je aandrijving slijtagevrij hebt zijn er weer andere onderdelen die gaan opspelen tandwielen rotorhead zal ook slijten enz.Ik blijf zo lekker vliegen en kleine dingetjes uitwissellen en bij totall loss koop ik een verse.Misschien hebben ze tegen die tijd alweer een betere versie 4#3b2 ofzo

Back