het Walkera 4#3 verzameltopic

• Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
Zoals ik eerder al schreef. Hij is een eindje ingekort en het werkt gewoon goed met een ingekorte staart. Die gyro regelt het toerental kennelijk goed genoeg. Hier heb ik ook n laminaatvloertje. Kijk wel uit met superlijm dat je je snoertje niet vastlijmt. Ik smeerde het eerst even in met wat handcreme...had niks anders voor handen(créme)... ghe ghe.
Ook heb ik daar waar precies het schroefje aandrukt een één centimeter afgeknipte speld erbij in het buisje gestoken. Wel een keertje met wat cellotape beschermd zodat hij niet meteen mn snoertje doorsnijdt. Succes!

Danny

Danny,

Ik snap het niet helemaal, maar dat kan aan mij liggen.

Zoals ik het begrijp heb je een afgeknipte speld (het gedeelte zonder de speldekop dan, denk ik), samen met de tailboom (in dezelfde richting liggend) in het hoofdframe en/of de tailmotorhouder gestoken.

Een speld is toch zo'n beetje 1/2 mm dik schat ik, past dat dan nog zonder je mainframe of je tailmotorhouder te beschadigen (lees splijten, scheuren)??? En dan ook nog secondenlijm erbij gedaan??? En die cellotape, waar doe je dat precies omheen???

Als het niet klopt wat ik hier schrijf, kun je dan wellicht een foto'tje maken?

Paul

Laatst bewerkt:
Nee Paul, het stukje naald zit samen mét het snoertje IN het carbonbuisje! Dus het buisje gaat net als anders in de houder van het frame en die van de heckrotor. Ik heb inderdaad eerst voorzichting de binnen én buitenzijde van het gespleten carbon gelijmd met dunne secondenlijm. Ook aan de binnenzijde maar wel heel dun. Wordt snel te dik voor het snoertje en de naald. Wel moest ik de buitenzijde lichtjes afschuren om weer ntjes te laten passen. Toen de de naald (met een laagje cellotape) tesamen met het snoertje terug in het buisje gevoerd. Ik heb het naaldje aan de bovenzijde in het buisje gedaan zodat het schroefje daar meer houvast heeft. En dit zowel aan de kant van het frame alswel de heckrotor... Je zou het niet zeggen maar ik maak niet overal foto's van ;-)

Hoi Lafox,

Gaat het hooveren al wat beter????

Paul

Nou niet echt, wat een zenuwachtig heli'tje is dit zeg,
Ik ben een beginnende helivlieger en ben de lama V4 gewend, dit is gewoon opstijgen en hij hoovert bijna uit zichzelf.

Ik krijg het nog niet voor elkaar om hem goed af te stellen.
Maar goed, geduld hebben, ik zal het vast wel een keertje leren.

Nou niet echt, wat een zenuwachtig heli'tje is dit zeg,
Ik ben een beginnende helivlieger en ben de lama V4 gewend, dit is gewoon opstijgen en hij hoovert bijna uit zichzelf.

Ik krijg het nog niet voor elkaar om hem goed af te stellen.
Maar goed, geduld hebben, ik zal het vast wel een keertje leren.

probleem is:
de lama V4 hoverd niet bijna uit zichzelf,
maar de lama V4 hoverd uit zichzelf...
Die is per definitie autostabiel. de 4#3 niet. met goed afstellen kan je hem een tijd stil laten hangen zonder iets te hoeven doen, maar het is in principe meer te vergelijken met het balanceren van een stokje op je vinger.

simpele helitrainer is een ronde plaat die je kan kantelen met 2 servo's. daar een balletje op en dan proberen in het midden te houden.

Nee Paul, het stukje naald zit samen mét het snoertje IN het carbonbuisje! Dus het buisje gaat net als anders in de houder van het frame en die van de heckrotor. Ik heb inderdaad eerst voorzichting de binnen én buitenzijde van het gespleten carbon gelijmd met dunne secondenlijm. Ook aan de binnenzijde maar wel heel dun. Wordt snel te dik voor het snoertje en de naald. Wel moest ik de buitenzijde lichtjes afschuren om weer ntjes te laten passen. Toen de de naald (met een laagje cellotape) tesamen met het snoertje terug in het buisje gevoerd. Ik heb het naaldje aan de bovenzijde in het buisje gedaan zodat het schroefje daar meer houvast heeft. En dit zowel aan de kant van het frame alswel de heckrotor... Je zou het niet zeggen maar ik maak niet overal foto's van ;-)

Haa,

Ik snap het nu. Is wel een risico Danny, dat je motordraden afgekneld worden zodra het schroefje weer gaat invreten in de carbon buis.

Overigens schijnen die aluminium buisjes van dezelfde diameter, te buigen bij een harde crash. De jongens die ze gebruiken, buigen ze dan gewoon weer recht. Dan lijkt mij de kans dat je je hoofdframe of tailmotorhouder beschadigt kleiner, want dat carbon-fiber, dat buigt dus echt niet.

Paul

Brushless ja of nee??!!

Wauw het is een lange tijd geweest sinds ik hier heb gekeken.

Ik las dat sommige mensen twijfels hadden over brushless.
Ik heb sinds mijn brushless ombouw (medio mei) de staart motor maar 1 maal hoeven vervangen.

Mijn setup is precies hetzelfde als die van 'Student' .
Ik gebruik de oude 4#3 (gearing) omdat deze ietjes korter is heeft de heli veel meer kracht dan normaal. Echt uitstekend om mee buiten te kunnen vliegen.

Ik kan zo'n 7 minuten vliegen met mijn airwolf fuselage. Met de standaard motor zat ik nog net niet op 2minuten. Dit kwam voornamelijk door het extra gewicht en hitte dat onstaat binnen de fuselage.

In mijn ogen is de brushless setup voor iedereen die:

Een oude model 4#3 bezit. (korte vertanding)
Extra kracht wilt voor buiten.
Een andere/zwaardere fuselage wilt gebruiken (hetzij van mij of van een ander)
Langer wil vliegen zonder tussenpauzes ( circa 10min op een nieuwe acu)
Geen meer last van een main motor die het niet doet.
Een beetje kan solderen
En natuurlijk circa 60euro om het allemaal te doen

Mijn airwolf:

bhwXxIe2q8g[/media] - Walkera 4#3 Brushless Airwolf II

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk daar hebben we de aanstichter van dit draadje je hebt veel moeten lezen denk ik ha ha .Je hebt dus alleen de hoofdmotor brushless? en de tailmotor standaard?Die motor in de"gewone''4#3 is kleiner toch dan in de b versie daar waren vaak problemen mee van de b versie lees ik minder klachten.De tailmotor is daar het probleem Gr jaap

Laatst bewerkt:
Kijk daar hebben we de aanstichter van dit draadje je hebt veel moeten lezen denk ik ha ha .Je hebt dus alleen de hoofdmotor brushless? en de tailmotor standaard?Die motor in de"gewone''4#3 is kleiner toch dan in de b versie daar waren vaak problemen mee van de b versie lees ik minder klachten.De tailmotor is daar het probleem Gr jaap

Haha jah klopt ik heb effe snel door de pagina's gescand.
De tailmotor is bij mij standaard en werkt prima. Bij mijn Airwolf is de tailboom bijna 1cm langer dus mischien dat dit ook het verschil maakt.
Ik heb ook een tijdje terug een 4#3b aangeschaft als 2de heli en de standaard motor op deze doet het nog steeds prima. Veel betere qualiteit dus dan de motortjes van vroeger in mijn ogen.

MaartenR:

Het scheelde niet veel nee :D

Ja presies dat brushless is bij de 4#3 uit nood geboren kan ik me zo voorstellen steeds hoofdmotoren vervangen word je niet vrolijk van lijkt mij.Af en toe een tailmotor bij de b is no problem.Die langere boom zou iid kunnen helpen we hebben het er al eens over gehad hier.Gr

Hoi Junglemaxx,

Je ziet wel even wat jouw start van dit draadje teweeg heeft gebracht... in ieder geval meer omzet bij Walkera.

Voor de 4#3b (waar de meeste piloten in dit draadje mee vliegen) heeft brushless eigenlijk niet zoveel nut, als ik jou zo hoor. Dan kunnen we die 60 euro beter besteden aan het vervangen van de tailmotoren.

Jij hebt zowel de "oude" 4#3 als de 4#3b.... zijn de tailmotoren van beide hetzelfde en zo niet is die oude dan misschien beter dan de nieuwe. En is die "oude" bruikbaar in de 4#3b ???

Paul

op WALKERA--CHINA kan je ze vergelijken.
De 4#3 heeft als hoofdmotor een "1215", de 4#3a en b hebben de 1220.
de vertraging is ook anders.
Mijn hoofdmotortje doet het nog prima (4#3B). krijg dus idd het idee dat dat 1 van de verbeterpunten was.

de staartmotor is bij alle versies de N51. die is dus niet veranderd...

Hoi Sietse,

Ja, daar had ik zelf natuurlijk ook even kunnen kijken.

Misschien komt er nog een 4#3C, waar ze dan een betere tailmotor in gaan zetten. Als die dan hetzelfde formaat heeft, kunnen wij die ook gaan gebruiken.

Paul

4#3Z, compleet brushless, main en tail :).
Of een versie met brushless main en riemaandrijving naar de staart!

Ja,

Of we zetten er een extra hoofdmotor in, met een extra rotor die de andere kant op draait. Dan kan die tailmotor eruit en is ie superstabiel, zoals een coax.

GEINTJE,

Paul

jaaaaaaaaa hooorrr, hahaha.
ziet er niet uit, maar lijkt te werken. Geniaal :).
Beter dan die microflight meuk...

kwam gelijk nog een leuk idee tegen:
KyTMN7y02z4[/media] - Flybarless 4#3 head
flybarless! Ben wel benieuwd hoe dat vliegt... moeten de servo's geen speling hebben en je moet de uitslagen echt minimaal maken.... Heb het wel een keer met een honey bee cp achtige gedaan. expo op 80% :)

dual motors ook al tegen gekomen:
8Ys5pj4mFlg[/media] - 4#3 Twin engine rev up

Laatst bewerkt door een moderator:
Back