Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Jazeker wel Jerry, dat wordt dus een vette rekening !!! :vamp:
Hehehehe....je komt volgende keer gewoon naar de zutphense meeting, deal ?
 
Ik kom even dit draadje binnenvallen ook al heb ik geen King maar een Belt.
Ik heb namelijk een Belt sinds kort en heb deze zelf opgebouwd met losse onderdelen,
ik heb als motor de 3900 kV esky genomen, alleen heb ik daarmee voor de Belt de verkeerde gekozen nu hoop ik dat er een King vlieger is die hierna opzoek is of die een 3800 kV esky motor heeft zodat we kunnen ruilen o.i.d.

Ik heb de motor wel een keer of 6 gebruikt, mocht er iemand belang hebben dan hoor ik het graag.

-Hans
 
Dat was even een lekker fris briesje vanavond... wat een leuke hobby zeg dat hefschroefvliegen.

Gisteren heb ik natuurlijk bij windstilte gevlogen, maar dit was andere koek. Ik kan vast melden dat ik geen schade heb en dat het weer geweldig ging. Natuurlijk reageerde de heli soms heftig (in mijn ogen) op de windvlagen (windkracht 0,5 ;-) ) maar ik kon het goed weg manouvreren.

Dit keer draaide de heli meer weg met de 1350mah dan bij de 1000mah lipo?!

Om even duidelijkheid te scheppen; eens in de 30 seconden moet ik een corrigerende beweging naar links maken want dan is de heli 45 graden gedraaid. Hij is dus wel behoorlijk head hold, maar niet helemaal, of hoort dit?

Verder zie ik inmiddels lipo's van 2450mah 25C van 170 gram. Is dit ook een goede keuze?
 
Jazeker wel Jerry, dat wordt dus een vette rekening !!! :vamp:
Hehehehe....je komt volgende keer gewoon naar de zutphense meeting, deal ?

Oei wat heb je nu weer gezegt..
Volgende zutphense meeting???
Wie waar en wanneer???

Heb gisteren te vergeefs nog even geprobeerd te vliegen..
De body was zover ingescheurt dat de motor telkens van de maingear los brak.
Heb nog effe een ander pinion geplaatst maar het mocht niet baten.. Geen power en alleen over elkaar ratelende tandwielen..
De nalevering uit hong kong nog steeds niet binnen dus maar een prothese gemaakt..
100_4132.jpg

was altijd nog een ideetje om eens uit te voeren en nu dus noodzaak...
Ben nog bezig met de opbouw en afstel dus morgen of overmorgen eens serieus testen..
In iedergeval zal het wel positief werken op de COG..

Ook vandaag mijn draadlose lipo bewaking binnen gekregen..
Dus nu wil ik snel vliegen om te zien hoe die werkt..

Even voor de chrashdummies...
Bladen beschadigd en 1 blad een stuk uit..
Flybar en feathering shaft krom. flybar holder gebroken. Belt slap. Skid los en boy gebroken... En dat laatste was dus de reden om te stoppen met vliegen..
Met de rest ging het wel aardig...

Las ook nog de accu perikelen..
Ok ik ben een voorstander van die honkytonky lipo's. Die hebben draar ook de mystery of imax laders voor een paar tientjes..
Ik heb hier werkend de 2200mah 15C en 2200mah 25C. Allemaal van mystery
Verschillende opmerkingen...
1. De 15 C lipo's passen prima in de king echter heb ik het idee dat ik ze ook niet echt leeg krijg... ruim 10 minuten vliegen voor dat mijn lipo waarschuwings lampjes aangaan en dan maar 1500 mah laden... Die 15C lijkt dus meer op 8 tot 10 C
2 de 25C lipo's passen wel maar zeer krap. OOk zijn ze iets dikker zodat ze lekker strak passen echter ook de motor mount omhoog drukken (iets wat bij mij waarschijnlijk de hoofdreden voor de breuk is) Vlieg er ruim 15 minuten mee dus die 25C is wel meer maar
Meer als echte 15C's zou ik ze niet geven...
Maar zoals eerder geschreven is.. Voor dit geld is het leuk spelen maar wil je beter investeer dan in EVO's echter ik vind het voor de king te veel geld..
De king trekt max 14 tot 15 Ampere dus op 2200mah zou 8 C genoeg moeten zijn...

Benno
 
Ik kom even dit draadje binnenvallen ook al heb ik geen King maar een Belt.
Ik heb namelijk een Belt sinds kort en heb deze zelf opgebouwd met losse onderdelen,
ik heb als motor de 3900 kV esky genomen, alleen heb ik daarmee voor de Belt de verkeerde gekozen nu hoop ik dat er een King vlieger is die hierna opzoek is of die een 3800 kV esky motor heeft zodat we kunnen ruilen o.i.d.

Ik heb de motor wel een keer of 6 gebruikt, mocht er iemand belang hebben dan hoor ik het graag.

-Hans

Waarom is de 3900 een verkeerde keus??
ik heb de 3900 op de king en op de belt nu een 3800 maar ook een 4200 gehad..
De 3800 zou iets meer power moeten hebben maar verder zie ik het verschil zelf niet..

Benno
 
Ik heb vandaag deze LiPO's besteld op ebay.
2x 25C Max 30C 11.1v 2200mAh Li-Pol LiPo RC Battery EC on eBay, also Helicopter Parts Accessories, Helicopters, Radio-Controlled, Toys Games (end time 01-Sep-08 10:37:29 BST)
2 x 2200mAh 25C voor een slordige 30,- euro. Of het wat is weet ik nog niet, moet ze nog krijgen, maar de prijs is prettig.

Dit zijn de zelfde als de mijne, ik gebruik ze voor de Trex450 en die 25C moet je met een flinke korrel zout nemen.
Ik kan ze met moeite 65 á 70% vliegen.. maar in de HBK II zullen ze uitstekend volstaan... dus wat dat betreft een goede keuze.

Frans...W
 
Ik kom even dit draadje binnenvallen ook al heb ik geen King maar een Belt.
Ik heb namelijk een Belt sinds kort en heb deze zelf opgebouwd met losse onderdelen,
ik heb als motor de 3900 kV esky genomen, alleen heb ik daarmee voor de Belt de verkeerde gekozen nu hoop ik dat er een King vlieger is die hierna opzoek is of die een 3800 kV esky motor heeft zodat we kunnen ruilen o.i.d.

Ik heb de motor wel een keer of 6 gebruikt, mocht er iemand belang hebben dan hoor ik het graag.

-Hans

Hoi Hans welkom bij de club....

Frans...W
 
Deze bedoelde je Edwin ?
Ik vlieg dus met de Trex op zo'n 175 mAh per minuut. Maar zodra je wat heftiger met het ding tekeer gaat zal dat snel omhooggaan.

Ja precies Francis..
Hmmm was alleen abuis met de heli setup..;)

Daarstraks nog even buiten geweest met de King.
Was wel al fris buiten zeg. dacht doe het wel even in T-shirt maar binnen 5 minuten al aan het bibberen en niet eens van de zenuwen hahaha.
Ging goed tot ik de bibbers van de kou kreeg, dat merk je goed zeg, weer een leermoment. Bibberende vingers aan de controls is wel erg zenuwachtige heli maar ook een leercurve.

Vandaag eindelijk tijd gehad om een lipo van Deans om te zetten naar 3mm Goudcontacten.
Ik moet zeggen die solderingen waren wel ok, de Weller op 400Graden en dan nog tijd om een bakkie te gaan halen als het ware, die Deans en de dikke Koperkern van de Lipo aansluitingen vloeien een behoorlijke hoeveelheid warmte af.

Morgen maar eens gaan worstelen met die ESC om die goed geprogrammeerd te krijgen.
Ik dacht dat de meeste standaard instellingen voor de King wel ok zijn, maar moet er maar eens goed voor gaan zitten en daarna uittesten.

Groetjes,

Edwin
 
Ja precies Francis..
Hmmm was alleen abuis met de heli setup..;)

Daarstraks nog even buiten geweest met de King.
Was wel al fris buiten zeg. dacht doe het wel even in T-shirt maar binnen 5 minuten al aan het bibberen en niet eens van de zenuwen hahaha.
Ging goed tot ik de bibbers van de kou kreeg, dat merk je goed zeg, weer een leermoment. Bibberende vingers aan de controls is wel erg zenuwachtige heli maar ook een leercurve.

Vandaag eindelijk tijd gehad om een lipo van Deans om te zetten naar 3mm Goudcontacten.
Ik moet zeggen die solderingen waren wel ok, de Weller op 400Graden en dan nog tijd om een bakkie te gaan halen als het ware, die Deans en de dikke Koperkern van de Lipo aansluitingen vloeien een behoorlijke hoeveelheid warmte af.

Morgen maar eens gaan worstelen met die ESC om die goed geprogrammeerd te krijgen.
Ik dacht dat de meeste standaard instellingen voor de King wel ok zijn, maar moet er maar eens goed voor gaan zitten en daarna uittesten.

Groetjes,

Edwin

Wat is er mis met Deans contacten? deze zitten toch op alle zwaardere lipo's?
 
Wat is er mis met Deans contacten? deze zitten toch op alle zwaardere lipo's?

Die er bij opzitten gingen belachelijk zwaar.
Nu schijnt het zo te zijn dat er 2 types in omloop zijn.
Diegene die op de Lipo's zitten die ik heb en de laadkabel werken redelijk goed, gaan nog steeds zwaar maar is te doen.

Het probleem bij mij was/is dat de Esky ESC geleverd bij de brushless net iets andere Deans heeft dan op die van de lipo en mijn lader.
Verend gedeelte net anders om, waardoor de veren in het rubber/plastic komen ipv tegen het goudcontact. Dat is er bijna niet in te krijgen en zeer zeker net zo lastig om het er weer uit te krijgen.

Probleem.... bij aansluiten Batterij begint de gyro gelijk met inïtialiseren, daarbij is het van groot belang dat de heli stil staat en niet beweegt.
Daar het grote kracht kostte om die Deans er in te krijgen bewoog de heli nogal vaak en dan staat die staart niet echt lekker stil omdat de gyro al verkeerde input krijgt bij het initialiseren.

Bagger dus en nu veranderd naar Bullets, die zowieso wat makkelijker zijn, maar dat is een persoonlijke mening :yes:
zal eens een foto maken om het duidelijk in beeld te krijgen..

Groetjes,

Edwin
 
Die er bij opzitten gingen belachelijk zwaar.
Nu schijnt het zo te zijn dat er 2 types in omloop zijn.
Diegene die op de Lipo's zitten die ik heb en de laadkabel werken redelijk goed, gaan nog steeds zwaar maar is te doen.

Het probleem bij mij was/is dat de Esky ESC geleverd bij de brushless net iets andere Deans heeft dan op die van de lipo en mijn lader.
Verend gedeelte net anders om, waardoor de veren in het rubber/plastic komen ipv tegen het goudcontact. Dat is er bijna niet in te krijgen en zeer zeker net zo lastig om het er weer uit te krijgen.

Probleem.... bij aansluiten Batterij begint de gyro gelijk met inïtialiseren, daarbij is het van groot belang dat de heli stil staat en niet beweegt.
Daar het grote kracht kostte om die Deans er in te krijgen bewoog de heli nogal vaak en dan staat die staart niet echt lekker stil omdat de gyro al verkeerde input krijgt bij het initialiseren.

Bagger dus en nu veranderd naar Bullets, die zowieso wat makkelijker zijn, maar dat is een persoonlijke mening :yes:
zal eens een foto maken om het duidelijk in beeld te krijgen..

Groetjes,

Edwin

Ik gebruik zelf naar volle tevredenheid deans en wilde even aan Edwin voordoen dat het een handigheidje was.:teacher:
:onweer: Die dean aansluiting van hem kreeg ik ook niet in elkaar :onweer:
Mijn eigen aansluitingen werken als een :zon:
Ik wil voorlopig beslist niet over:D

Groeten, Wilbert
 
Waarom is de 3900 een verkeerde keus??
ik heb de 3900 op de king en op de belt nu een 3800 maar ook een 4200 gehad..
De 3800 zou iets meer power moeten hebben maar verder zie ik het verschil zelf niet..

Benno

Puur vanwege het hogere vermogen, heli is al redelijk zwaar en wil tijdens een flip (ben druk aan het oefenen in de SIM) er niet achter komen dat ik te weinig vermogen heb.
 
Die wind en regen geven mij eens goed de kans de King weer eens goed te maken...
Kompleet met foto's..

De motor stiffener...
100_4132.jpg

100_4137.jpg

100_4134.jpg


Ik heb ook de metalen skid weer goed gemaakt met tirewrap klemmetjes..
100_4138.jpg


Ook de draadloze lipo bewaking... is binnen..
100_4136.jpg

100_4135.jpg


Op het zwarte kastje (ontvanger) zitten 6 rode en 6 groene ledjes..
Elke cel (dus max 6 cellen) wordt appart met een rode en een groene led bewaakt.
Beneden de 3,7 volt gaat groen uit en rood langzaam knipperen en een waarschuwing piep piep piep.
Beneden de 3 volt blijft rood constant branden en piepje ook constant...

Een korte test tussen de buien door geeft al meteen een rood knipper ledje (accu was niet vol maar gebruikt tijdens het instellen van swash plate en bladspoor) en na 1 minuut hoveren al een 2e rode led (2e cel beneden de 3.7 volt).
Het weer liet geen uitvoerige test toe..

Tot zover de goodies van hier...
Heb ook de weegschaal binnen met een meet naukeurigheid van 0,01 gram..
Wat denk je 0,9 gram verschil tussen de bladen... (nieuw uit de verpakking)
Meer daar over morgen als het weer regend...

Benno
 
Eindelijk is mn zender afgesteld . Alle programma's door gezocht.. Mits dat ik nog wat ben vergeten maar kom ik snel genoeg achter .. HH Afgesteld en weet hoe hij werkt dankzij mensen die me hebben geholpen:D servo armpjes recht gezet ..
Heb al gevlogen gister .. Maar toen wist ik nog niet hoe de hh stick werkte.. Maar op het begin moet je toch aleen de gyro afstellen en niet met HH vliegen..
:newbie:
Jammer dat het zo rot weer is hier..
Maar ja.. Het leven is hard8O

Gr Justin
 
Nou, nou, eindelijk is de King dan binnen... Eindelijk mijn eigen versie i.p.v leen-toestelletjes van pa/broer.
Alles zat er keurig bij en zag er goed uit. 1 van de servo's deed niets, controleren van de verbindingen loste dit probleempje op.
Standaard gyro meteen maar vervangen door een HH gyro, want dat vind ik toch wel erg prettig. Op de zender kan het toch omgeschakeld worden, dus dan maar meteen goed.
Brushless laat ik er nog even af, vind het een beetje zonde om die electronica weg te mikken zonder gebruikt te hebben, dus die brushed motor maak ik wel "op" tijdens het afstellen. En afstellen moet ik.... Alles even getest gisteren, maar bij het optoeren is er een verschrikkelijke onbalans in de hoofdrotor. Vanavond maar eens zien waar dat vandaan komt en hoe dat op te lossen.

p.s. Op welk gaatje van de servo's (bij de swashplate/tuimelschijf) zit bij jullie de link?
Ik wil het eerst wel proberen zo, maar gevoelsmatig vind ik de hart-afstand op de servo bij mij wel erg groot. Er loopt niets klem bij de swash (en dus zou het goed moeten zijn) maar ik vermoed dat het wel erg zenuwachtig stuurt. Ik heb er eerlijk gezegt niet naar gekeken bij die van mijn vader.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou, nou, eindelijk is de King dan binnen... Eindelijk mijn eigen versie i.p.v leen-toestelletjes van pa/broer.
Alles zat er keurig bij en zag er goed uit. 1 van de servo's deed niets, controleren van de verbindingen loste dit probleempje op.
Standaard gyro meteen maar vervangen door een HH gyro, want dat vind ik toch wel erg prettig. Op de zender kan het toch omgeschakeld worden, dus dan maar meteen goed.
Brushless laat ik er nog even af, vind het een beetje zonde om die electronica weg te mikken zonder gebruikt te hebben, dus die brushed motor maak ik wel "op" tijdens het afstellen. En afstellen moet ik.... Alles even getest gisteren, maar bij het optoeren is er een verschrikkelijke onbalans in de hoofdrotor. Vanavond maar eens zien waar dat vandaan komt en hoe dat op te lossen.

p.s. Op welk gaatje van de servo's (bij de swashplate/tuimelschijf) zit bij jullie de link?
Ik wil het eerst wel proberen zo, maar gevoelsmatig vind ik de hart-afstand op de servo bij mij wel erg groot. Er loopt niets klem bij de swash (en dus zou het goed moeten zijn) maar ik vermoed dat het wel erg zenuwachtig stuurt. Ik heb er eerlijk gezegt niet naar gekeken bij die van mijn vader.

Goed Bezig :pim:

Mooi dus nu eindelijk raggen met je eigen bak....
Maar voor je zover bent idd het nodige even na lopen dat is bij vrijwel iedereen noodzaak geweest heb ik wel begrepen.

Even over de linkjes van de servo armpjes die de swashplate aansturen, ik heb ze laten zitten zoals ze vanuit de fabriek zijn gekomen.
Bij mij zitten er allemaal "Digitale" Esky servo's op (vooralsnog) en ik vermoed dat jij die ook zal hebben daar het een nieuwe King betreft.
De link zit bij mij netjes in het midden op het uiteinde van het servo armpje. servoarmpke bij mij ziet er zo'n beetje als een T uit vanaf het hart van de servo 5gaatjes naar rechts toe.

EskyHBKIIDigitalservoeditted.jpg

Rode punt is de plek waarbij mij het de link aan het servoarmpje is verbonden.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst in ieder geval .

Groetjes,

Edwin
 
Goed Bezig :pim:

...
Veel plezier met je nieuwe aanwinst in ieder geval .

Groetjes,

Edwin

Edwin, dank voor je response. Bij mijn copy zitten ze daar ook gemonteerd. Dan laat ik ze voorlopig wel zitten. Zie dan wel of het reageert zoals verwacht tijdens de eerste hoover poging met deze verse heli. Ik heb idd de digitale servo's af fabriek gekregen, zal wel te maken hebben met de aanduiding "model 2008".
 
Back
Top