···NEW: HYDRO-FOAM···

Status
Niet open voor verdere reacties.
8 dagen, damn. :P Dan heeft de bedenker er ook weinig plezier aan gehad. :lol: Maarja, zoals je onderschrift al zegt.. :)

freakazoid zei:
Dan heeft de bedenker er ook weinig plezier aan gehad

16513534546.jpg

2 dagen... :bye: :bye: :bye:

kris_geusens zei:
Of ik moet het gemist hebben of er staat een klein foutje op het plan

Klopt, dat is express gedaan om jullie wakker te houden.... :oops:
Er mist er nog één, maar dan moet je nog maar eens goed zoeken.

Erwin Lokhorst zei:
Wacht even!!! --- Vliegt er al iemand?

Zelf opgelost ? Goed gedaan! Vliegende hydro foams:

http://www.rclineforum.de/forum/thread.php?postid=789394#post789394
"War eben den Erstflug machen. Muss sagen geht gar nicht mal schlecht. Hebt schon bei relativ geringer Fahrt ab und lässt sich auch ohne Seitenruder gut fliegen."

http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=3882284&postcount=137

Gaat wel lukken. Wel erg veel A4-tjes nu (28stuks) :P
Bodemplaat meet dan ca 72cm lengte.

Heeft nog niemand van dit forum gevlogen?
Half NL zit inmddels zonder Depron. Vloeren worden niet meer gelegt etc. :mrgreen:

Bouwtips

-Probeer tijdens het bouwen niet met spelden te bouwen, hierdoor krijg je een gatenkaas.

-Bouw met UHU Por, dit schuimt een beetje op en maakt de naden mooi dicht.

- Bouwen zonder de lipjes op de tekening ging mij beter dan af dan met. Qua sterkte maakt het niet uit.

Waterdicht maken

Glitsa, verkrijgbaar bij de bouwmarkt (koop de Acryl variant), is perfect hiervoor. de floats van binnen met weinig kit dichtmaken. Van buiten een laagje Glitsa en je krijgt een waterdicht en licht geheel.

Erwin, ga je lekker? :D Een bodem van 72cm? Monsterlijk. Maak je plaatjes van de bouw? Zon joekel lijkt me wel gaaf. :)

Da's maar 12 cm groter dan de "originele" bouwtekening, en dus zo'n 20%. Het is maar wat je monsterlijk vind.

Ik denk dat íe makkelijk naar de 150% kan, mits er dikker depron wordt gebruikt.

Volgens mij zat ik op daarmee op 30% groter, wat zomaar een schatting is voor wat nodig.

Het BL-motortje + regelaar en natuurlijk de accu's zijn volgens mij wat te zwaar voor de huidige uitvoering.
Daarbij ligt de statische trust wel weer op bijna 1Kg.
Deze setup is bedoeld om een 500gram micro-heli echt als een speer de lucht in te schieten.
Vermogen is dus geen probleem, maar te zwaar (voor de afmetingen) wordt een draak om te vliegen.

Ik zal het morgen eens wegen.

ik ben ook aan het bedenken hoe groot ik hem ga maken voor een himaxx 5300 kv met vertraging

wil niemand er eens een testen met een .25 (3.5cc), vooraleer ik er een bouw?

Lijkt mij niet. Depron en benzine :evil: en dan ook nog de trillingen van de motor :| .

Maar wie ben ik :?: mischien zijn er mensen die het wel willen proberen wie weet lukt het ze nog ook.

Depron is overigens aardig branstof bestendig, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Alleen de motorophanging moet stevig genoeg worden en dan zie ik verder geen problemen ermee.

Middenstuk van een plaatje carbon/koolstof dan zal het wel gaan denk ik.

Waarom wil je brandstof ??? dit is juist een mooi electro vliegtuigje om overal mee te rossen. met brandstof kan dat niet je hebt meer spullen nodig (brandstof gloeistarter enz.) en je hebt last van o.a. geluidsoverlast.

Voor de servo's en ontvanger heb je nogsteeds een accu nodig, wat het gewicht zeker niet ten goede zal komen.

Dat gaat niet werken of je moet hem ook nog groter scalen.

De bouw is minimaal, en zo'n brandstofmotor weegt toch wel 200 gram. Krijg je ook grotere float/vleugel belasting. Denk niet dat dat gaat werken.

Net even gewogen.
Motortje + regelaar incl prop wegen 85gr, dus dat valt wel mee.
Accu 170gr, da's weer minder :evil: (wat zijn die lipo's toch zwaar :roll: )

Motortje is deze.
eflightMotor.jpg

4200KV max 18A.
Vol-gas is gewoon om bang van te worden.
Volgens mij trek hij hem gewoon aan flarden. 8)

Regelaar: de CC25 / prop: Cam-speed 4,7x4,7 / accu kokam 3S 2000mAh of Tarabat 3S 2500mAh (volgens mij is die net iets minder zwaar)
30% groter kijkt wel lekker, dus dat ga ik maar eens proberen.
Alle Depron wordt 6mm (ik heb niets anders) en hier en daar wat koolstof 0,6x6mm.

Wat weegt jullie 'kale' Depron Hydroplane (dus zonder electronica, maar wel gelakt?

Ik heb er nu 2. Eentje van 3mm Depron, en een van deels 6mm (de floats).

Die van 6mm voelt echt heel zwaar aan. Kan helaas nog niet wegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back