···NEW: HYDRO-FOAM···

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dylan zei:
Ben ik de eerste met een hydrofoam die in de vuilniszak gaat?
Dit was hem....
Van alles geprobeerd, maar vliegen wilde hij niet helaas.
Ik ben benieuwd en hoop dat jullie er meer van bakken :D
Dylan

Lijkt hij zwaar of is hij ook zwaar, gezien die enorme cockpit ?
Je motor staat ook teveel gedompt, zet die eens op zijn minst recht tov het dek.
Krijg je wel de snelheid die nodig is om op te stijgen ?

Erg jammer dat het bij jouw niet is gelukt dit model goed vliegend te krijgen Dylan.
Hopelijk heb ik er meer succes mee! Het is al vaker gelukt om raare dingen in de lucht te krijgen (waarvan 1tje met dezelfde eigenschap die jij beschrijft en die vloog alleen een beetje op de kop).

Ik heb best een aantal foto’s gemaakt van de bouw en ik ben best tevreden zover.
Je hebt een hele mooie en goede bouwtekening gemaakt Prop-er!!!
Dit is de eerste die ik van zoon soort tekening heb gemaakt en ik ben er zeer te spreken over.

De enigste koolstof/depron verstevigingen die ik heb gemaakt is een koolstof voorlijst van 3mm (rond) en ik denk niet dat hij veel meer nodig heeft, de kielvakken verstevig ik met een klein beetje depron. Verder is volgens mij niet nodig (de voorlijst mag ook wel wat lichter).

Ik ga wel de bovenkant anders doen, om hem meer op het eerste rode en gele model laten lijken.
Ik blijf het jammer vinden dat ik alleen zwart depron heb en ik denk ook dat ik behoorlijk snel weer een nieuwe ga maken zodra ik wit heb, en die word echt mooi ;-)
Ik ben al een kleuren schema aan het bedenken.
En ik zit te denken om er een gat in te maken aan de onderkant van het "tussen plaatje" zodat het water eruit kan gaan zodra hij vaart maakt, maar eerst eens kijken hoe hij drijft.
Een gat maken is makkelijker dan een gat te dichten op het veld... uhm... meer/vijver/rivier

9_hydrofoam_nando_s.jpg

Hier zijn al mijn afbeeldingen te zien: www.armc.nl >fotoboeken >persoonlijk >Nando > hydrofoam

Hij word aangedreven door een cd-rom motor (welke weet ik nog niet) met een tsunamie 10 reg en 3s1p kokam. (Dit is niet mijn eerste keuze kwa accu maar het is waar ik het op dit moment mee moet doen.)
De rest zijn,
3x 5,4 gram’s servo’s
jeti rex 5 van 10gram

Wat zien jullie als de beste prop? Ik denk een 8x6 omdat hij ook een beetje snelheid mag hij wel hebben of zou een 7x6 ook kunnen?(om de A een beetje te drukken) ik denk echter dat hij daar te zwaar voor word.
Ik zou graag onder de 8A blijven en toch behoorlijk wat RPM te hebben.

Nando.

Het origineel heeft een 7x3.5 GWS HD prop, trekkracht is ook belangrijk vooral op het gras...
Snelheid heb je toch wel zoals op de video te zien is

Peter

Oow was die zo klein, Daar heb ik er nog wel 2 van liggen en misschien hoef ik niet eens een cd-rom motortje speciaal hiervoor te wikkelen.

Ik denk trouwens niet dat ik de volgende met van die lipjes maak, Hij kan dan denk ik lichter en meer water dicht gemaakt worden en het ziet er ook nog eens mooier uit.

Ik heb nu de roeren aan de servo’s vast en alles werkt naar behoren (alleen een klein beetje veel weerstand maar daar trekken die diamond 54 zig wel doorheen)
En hij weegt op dit moment 80 gram, Dat is dus met de servo’s ontvanger en alle roeren aangestuurd met koolstof.
Ik moet nog de “cockpit” en het water roer maken en ook nog de accu en motor monteren.
Even 1 foto hier en de rest kun je zien door de onderstaande link.
11_onderkant_hydrofoam_nando_s.jpg

www.armc.nl >fotoboeken >persoonlijk >Nando > hydrofoam

Nando.

Hi Nando

Gebruik hier een CDROM die op 2 cellen met 9x3,8 300 gram trekt, op 3 cellen met 7x3.5 krijg ik 450 gram op 10 amp, motortje is 7 amp max maar half gas is zat voor gewoon vliegen/varen dus......
Wel lipo's gebruiken voor 10 amp continu dus...
Grotere prop vliegt zelfs slechter vanwege torque/geringe spanwijdte!
Het is me verder opgevallen dat bij het origineel de elevons groter zijn, ik heb er nu dus 2 cm achter geplakt
Verder is het belangrijk ivm van water loskomen dat de drijvers scherpe hoeken hebben vanonder
Ook steken de carbonplaatjes bij het origineel een beetje uit naar achteren!
Zie foto's op pagina 6 van dit draadje

Sukses!

Peter

Mijn "bootje" heeft vanavond gevlogen :D
Kom echter op gras power te kort dus dat werd een handstart..
Nerveus ding om de rolas, maar dat was te verwachten, ook erg gevoelig op zwaartepunt, accu iets naar voren was al een verbetering...
Met een halfvolle accu nog even op water geprobeerd, dan wel mooi op snelheid...
Echter geen wind dus flink blijven plakken aan dat water :(
Kreeg hem een keer los door door eigen golfslag te varen, daarna helaas geen fut meer in accu....Was wel heel apart om voor het eerst op water te landen!
We zijn op de goede weg ;)

VIDEO:
http://www.putfile.com/media.php?n=Hydro-foam

Met dank aan Fred voor het camerawerk en de videobewerking!

Peter

Wouwwww, dit geeft in ieder geval een goed beeld dat het een leuk en geslaagd ontwerp is !

Hoi man, erg gaaf gedaan!!

je ziet dat je inderdaad nog wat power tekort komt, als je ziet hoe als een speer die van die amerikanen gaan op het water.
vliegt opzig wel redelijk.

Op het water zie je bij jouw boottuigje, dat ie echt vastgezogen word.
maak de uiteinde goed scherp, en probeer alle rondingen weg te laten onderaan je rompje.

Xander.

Geweldig filmpje! :)

Ik heb een handstart geprobeerd vandaag (Glij eigenschappen testen).

Het wachten is op CDRom motortje...

de mijne is klaar (casco) vandaag aansturing gehaald en erop gezet , hij weegt nu 75 gram , motor word een, Typhoon 5-3D & Tsunami 10 combo 2 cellen lipo 1000 mamp micro ontvanger en 3 micro servo`s van 5 gram , prop moet ik nog ff kijken wat t meest geschikt is hiervoor . eerste vlucht zal ik proberen te filmen , foto`s heb ik nog niet gemaakt .

Goed werk Pjotrrr !!! Ik zit deze hele week lekker te relaxen in de Ardennen (+30°). :zon::zon::zon::zon::zon::zon:
:banana: :banana: :banana: :banana: :banana:
:proost: :proost: :proost:

Ik zal zaterdag weer verder bouwen!

eddie zei:
de mijne is klaar (casco) vandaag aansturing gehaald en erop gezet , hij weegt nu 75 gram , motor word een, Typhoon 5-3D & Tsunami 10 combo 2 cellen lipo 1000 mamp micro ontvanger en 3 micro servo`s van 5 gram , prop moet ik nog even kijken wat t meest geschikt is hiervoor . eerste vlucht zal ik proberen te filmen , foto`s heb ik nog niet gemaakt .

ben benieuwd eddie, ik wil er een maken met dezelfde aandrijving alleen dan op 3 cellen

Dit is op zeker een leuk projectje zo met de zomer in aantocht :D
Depron is al geregeld, morgen de boel uitfrezen.
Alleen kom ik niet helemaal uit de benodigde electronica, ik ben hier nog niet helemaal in thuis. Ik heb het volgende samengesteld, misschien kan een van de kenners hier er eens naar kijken en tips of suggesties geven, of misschien zit er wel iets bij wat helemaal niet kan of klopt.

3X micro Servo 5,9gram
EMM-150PW Outrunner 50gram
ELE 17 Amps Brushless Speed Controller 18gram
LiPo 11.1V 1000MAH (15C) 88gram
Micro Ontvanger 5 kanaals / 35Mhz 7gram
Master Airscrew Electric Propellor 7X4

Ik zie op de site van rctechnics bij die motor staan dat ie 550gram trust levert met 3 LiPo's, maar dan word dat ding toch véél te zwaar. De vraag is dus of ie met 1 LiPo ook voldoende vermogen zal leveren?
Ik zie als het over gewichten gaat allemaal lage getallen voorbij komen in deze draad maar lichter als dit kom ik toch echt niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back