Erg jammer dat het bij jouw niet is gelukt dit model goed vliegend te krijgen Dylan.
Hopelijk heb ik er meer succes mee! Het is al vaker gelukt om raare dingen in de lucht te krijgen (waarvan 1tje met dezelfde eigenschap die jij beschrijft en die vloog alleen een beetje op de kop).
Ik heb best een aantal foto’s gemaakt van de bouw en ik ben best tevreden zover.
Je hebt een hele mooie en goede bouwtekening gemaakt Prop-er!!!
Dit is de eerste die ik van zoon soort tekening heb gemaakt en ik ben er zeer te spreken over.
De enigste koolstof/depron verstevigingen die ik heb gemaakt is een koolstof voorlijst van 3mm (rond) en ik denk niet dat hij veel meer nodig heeft, de kielvakken verstevig ik met een klein beetje depron. Verder is volgens mij niet nodig (de voorlijst mag ook wel wat lichter).
Ik ga wel de bovenkant anders doen, om hem meer op het eerste rode en gele model laten lijken.
Ik blijf het jammer vinden dat ik alleen zwart depron heb en ik denk ook dat ik behoorlijk snel weer een nieuwe ga maken zodra ik wit heb, en die word echt mooi ;-)
Ik ben al een kleuren schema aan het bedenken.
En ik zit te denken om er een gat in te maken aan de onderkant van het "tussen plaatje" zodat het water eruit kan gaan zodra hij vaart maakt, maar eerst eens kijken hoe hij drijft.
Een gat maken is makkelijker dan een gat te dichten op het veld... uhm... meer/vijver/rivier
Hier zijn al mijn afbeeldingen te zien:
www.armc.nl >fotoboeken >persoonlijk >Nando
> hydrofoam
Hij word aangedreven door een cd-rom motor (welke weet ik nog niet) met een tsunamie 10 reg en 3s1p kokam. (Dit is niet mijn eerste keuze kwa accu maar het is waar ik het op dit moment mee moet doen.)
De rest zijn,
3x 5,4 gram’s servo’s
jeti rex 5 van 10gram
Wat zien jullie als de beste prop? Ik denk een 8x6 omdat hij ook een beetje snelheid mag hij wel hebben of zou een 7x6 ook kunnen?(om de A een beetje te drukken) ik denk echter dat hij daar te zwaar voor word.
Ik zou graag onder de 8A blijven en toch behoorlijk wat RPM te hebben.
Nando.