···NEW: HYDRO-FOAM···

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kiertjes opvullen met een klein rupsje PU bruislijm en wat vocht?

@RC technics, als je die plaat vacuum zuigt, stel je je frees dan zo af, dat hij net de hele plaat doorfreest, en net niet je gatenbodem? Tricky.. of zit er nog wat tussen?

@Joost
Er zit niks tussen. dus er zal in de plaat gefreesd gaan worden. Daarom moet ik de bovenste plaat (met de gaten) vervangbaar moeten maken.
We praten overigens over ongeveer 0,1mm door het materiaal heen. De plaat is dus nog wel even bruikbaar.

@Marijn

Ik heb de "bodemplaat" zonder de punten gesneden zodat over de hele breedte van de voorlijst een carbonstrip van 3x0,5 mm past...Punten daarna tegen plat carbon geplakt, lekker stevig zo!
De "bodemplaat" is dan meteen minder dan 42x42 cm!

Peter

Binnenkort kitjes uit Zoetermeer???

@Peter
Ik kan maximaal 42cm in de lengte frezen, slechts 34 in de breedte....
Ik weet niet of ik tijd heb om kits te maken. Uiteraard vindt ik dit wel een leuk idee. Moet alleen nog iets moois bedenken voor de grote vlakken.

Hihi, krijg ik mischien toch nog mijn zin. ;) Ik hoop dat t je lukt, Marijn! Ik denk alleen wel dat die amerikaan op ezone van zn stoel gaat vallen alsie dat merkt. :lol: Achja, zoals ze daar zeggen "You snooze you lose".

Mag ik vragen wat voor machine je gebruikt? Ik heb de Gravograph IS400 staan. Maar die komt helaas niet verder dan 305x210mm. ;) Mischien ooit leuk voor balsa constructie, maar verder nietveel denk ik. Ik heb er al wel op kleur gemaakte plastic servo hoorntjes mee gemaakt. ;)

Ik ga op mijn werk maar eens de tekening met de plotter uitsnijden uit sjabloonfolie....opplakken (geen sterke hechting dus zo weer los).....en uitsnijden maar. Ik maak van alle tekeningen die ik gebruik een mal van 2 mm polystyreen. Mallen op het depron leggen en snijden maar.
Wat wordt de motorsetup voor de hydrofoil??? Cd rom stator 24 mm met ongeveer 25 windingen .45 draad????? Welke prop???

@Marijn

Elevons in bodemplaat 45 ipv 40 mm diep en daarvoor over de hele breedte weer 3x0,3 mm carbon
Lengte "bodemplaat" van carbon tot carbon wordt dan precies 34 cm ;)

Het origineel heeft op deze plaatsen ook carbon over de volle breedte als versteviging...

Een foto zegt meer dan....

Trouwens net pas het outdoor filmpje gezien, damn, dat ding is echt gaaf :)

Kijk eerst even de kat uit de boom geloof ik.

je kan die "kieren"ook opvullen met zo'n lijmpistool dingie..met die patronen.....dat gebruik ik altijd om depron te lijmen.
is binnen 1 min hard en tast het depron niet aan.
Vult zelfs iets op omdat door de warmte het gas een heel klein beetje uit het depron komt en de lijm een beetje laat bruisen.
Dus vult de lijmt goed en kost nie veel. wat wil je nog meer.

Mijn lijm wordt te heet, waardoor het depron smelt. Ik denk dat ik overschilderbare kit ga gebruiken (acrylaatkit). Dit blijft namelijk mooi flexibel. Als je netjes bouwt, hoef je weinig af te kitten, nat vingertje erover, naadloos en waterdicht reultaat.

Ben ik nou de enige die zich afvraagt waarom er geen profiel in het middenstuk van dat ding zit? Zou dat de 'vlieg'eigenschappen niet ten goede komen?
Maar het is wel een leuk ding! :D Goed gedaan prop-er! :thumbsup: (Straks gewoon een dikke vette 'in your face' wanneer al de mensen die je zaten te bekritiseren, nog steeds op plans of een kit moeten wachten. :lol:)

:offtopic:
@ Marijn: waarom een vacuumbak om de plaat te fixeren? Kan dat niet eenvoudiger? :? Wat lijm op de hoeken van de plaat? Klemmen?

@Prop-er
10 minuten voor het lijmen de stekker eruit. De lijm koelt af waardoor het materiaal niet smelt, maar is zacht genoeg om te lijmen.

@Igwe
Als je het middenstuk lift gaat geven dan zal hij inderdaad beter vliegen, maar probeer hem dan maar eens in het water te houden als hij op snelheid is.

Ik ben een vacuum tafel aan het maken omdat ik niet het materiaal (ook balsa) wil beschadigen door te lijmen. Klemmen aan de hoeken gaat redelijk, maar meestal gaat het midden bol staan. Hierdoor loop je de kans dat het materiaal ter hoogte van de as van de frees komt ipv. het snijgedeelte (krak..). Ook zit er een stof-afzuiging op die graag het stof én het materiaal opzuigt.

Goed gedaan prop-er!

:banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

(Straks gewoon een dikke vette 'in your face' wanneer al de mensen die je zaten te bekritiseren :agrue: :agrue::agrue:, nog steeds op plans of een kit moeten wachten

16201411438.jpg

:rolling: :rolling::rolling::rolling:

die shockflyers enzo vliegen toch ook allemaal op een vlakke plaat ?
in de indoor zie je eigenlijk weinig echte profielen

@Jeroen: Dat zat erin ;)
Hoop er hier een deze week vliegklaar te hebben,

Peter

Ik heb nog eens goed de video bekeken, en het valt me op dat er toch behoorlijk wat snelheid nodig is om het ding de lucht in te krijgen.

Bij een toestel met landingsgestel functioneren de wielen als scharnierpunt zodat de vleugel een grotere invalshoek kan krijgen.

Dit toestel ligt vrij vlak op de grond / in het water. Als je dan "up" geeft, is er geen scharnierpunt waaromheen het toestel een opwaartse draai kan maken.

Het origineel heeft een soort canard vleugel voorop. Als we dit ook op de Hydro plane zetten, zal het opstijgen veel eenvoudiger worden, omdat het moment om het toestel opwaarts te kantelen enorm toeneemt.

16008213028.jpg

16205301997.jpg

16205303082.jpg

Wat vinden jullie?

Ik stel voor twee uitvoeringen :-)

een met om boven het veld te raggen ,en een zonder om mee op het veld te raggen :-)

HydroPl02.jpg

Ga voor een derde roer in het midden in de hoop dan geen waterroer nodig te hebben...
Wat betreft de canard: UAVpilot (ontwerper HydroFoam) waarschuwde dat je daarmee wel eens TE VEEL lift kunt krijgen waardoor de boot niet op het water te houden is...
Overigens kwam de eerste versie; Ms. Fanfold ook al bij weinig snelheid los....

Maar uitproberen is altijd interressant :D

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back