1:1 auto tuning V2

  • Topicstarter Topicstarter juul kabbas
  • Startdatum Startdatum
Mooie mazda man!! :wink: :wink:
Ik heb al eens met een woofer 140db gemeten, nl phoenix gold x-maxx serie 1200watt versterkt op e ultimate 1500w. Maar momenteel ligt zowel muziek als interieur er uit en dit om alles in de polyesteren uit te werken. Momenteel ligt alles wat stil omdat ik binnen 2 weken papa ga worden van ne zoon he :wink: :D :D :D
 
Na al die mooie karretjes dan ook maar iets van onze mooie bak. 8) :lol:

Mazda 626 station bouwjaar 1978!
motor 2 liter 12 valve 111 pk :schrik: en lekker hoog koppel bij heel lage toeren. Topsnelheid ongeveer 200 kmh 190 getest!!!!!!!!! :schrik:
verbruik 1:13 op de korte afstanden (het nieuwe rijden).:schrik: En dat voor zo een oude bak.......
Stereo instalatie
Clarion met 4 speakers van 25 watt, meer dan genoeg lawaai om doof van te worden. :rolling:
speciale Tuning:
Een hondennet dat tegen het dak aan zit om veel vleugels in te kunnen hangen en om als we op vakantie gaan enkele lichte modellen in te transporteren.

Schuin van voren
Afbeelding%20052.jpg


Schuin van achteren
Afbeelding%20053.jpg


Detail van enkele tuning onderdelen. Let ook op de speciale carrosserie aanpassing die we regelmatig gratis oplopen op parkeerplaatsen.
Afbeelding%20054.jpg


Van de speciale bewerking aan de binnenzijde heb ik helaas geen foto, die is van het type vuilnisbak. Dit heeft vele voordelen als je de auto ergens in de stad parkeert........... :teacher: :thumbsup:

:rolling: :rolling: :rolling: :rolling: :rolling: :rolling: :rolling: :rolling:
 
WOW 8O doe je ook straatraces? Daar bling je al die andere eruit :wink:
 
Ons blingmobiel waarin we op Bonaire rondreden. Toyota Power!

car.jpg


Deze hebben wij getuned door de temperatuurmeter te repareren (de rest werkte niet meer), een werkende startmotor te monteren (aanduwen werd vervelend), en bij de Muffler King een nieuwe 2e hands uitlaat erop te zetten nadat de vorige er af geroest was. Geen autogordels, maar op goede dagen deed de verlichting het soms.

Na "The fast & the furious" was tunen daar opeens populair, dus we hebben nog een neonsetje voor onder de auto overwogen om de blits te kunnen maken bij het cruisen over the Kaya Grandi. Helaas werd het ding gejat voordat we daar aan toe kwamen 8O

Tja, ze hebben geen APK daar.
 
juul

je honda staat er strak bij!!
mag ik vragen waar je woon?? als het omgeving arnhem is...
miss intrese in midlands show off team?? evenementen staan enz enz. Als het goed is is er nog een plekkie vrij..


maarja sommige vinden dit "tunen""Stylen" niks.. en rijden liever een standaard auto.. maar het is a way of life..

laats nog iemand moeten begrafen.. was een race legend hoorde bijnde snellere egte jonges in nederland.. is verongelukt met een motor.
Rust in vrede Richard hek.



ow Lol.. ik zie nu pas die outlaw sticker na dan ken je midlands wel ofnie;) leuk same op tv geweest hahaha:P
 
hehe nope woon in belgie en heb al reeds 5jaar zelf e club opgericht, tevens hebben we een nederlandse aftakking van onze club. Het is echt wel ni de club die jij in je gedachten hebt hoor, dat is een andere. :wink:
www.outlawtuningteam.nl
 
juul kabbas zei:
hehe nope woon in belgie en heb al reeds 5jaar zelf e club opgericht, tevens hebben we een nederlandse aftakking van onze club. Het is echt wel ni de club die jij in je gedachten hebt hoor, dat is een andere. :wink:
www.outlawtuningteam.nl

Hey,

Kan het zijn dat ik jou auto ook op tuned-belgium tegen ben gekomen >
erg toffe civic, vooral die paint is heel strak gedaan.
 
voor mij is de enige getunde wagen tot nu toe die van theo.
Waarschijnlijk krijg ik nu een berg boze pb's en drijgmails, maar dat neem ik er maar bij.

Volgens mij is tunen de bedoeling om je wagen beter te laten presteren. Daar kan het verkleinen van de bodemspeling en het aanbrengen van een spoiler (bij zeer hoge snelheden) misschien bij helpen. Maar wat ik hier zie is geen tuning meer, dit is vermasakreren. Met de helft van deze wagens kan je geen deftige vluchtheuvel nemen, laat staan dat je confortabel over een wegeltje bezet met kinderkopkes kan rijden. Een muziekinstallatie, tsja, die staat dan zo luid dat je geen woord meer tegen elkaar kan zeggen. Jaja echt beregezellig. Filmpje meepikken tijdens het rijden is wel leuk. Toch omdat je nietmeer mag telefoneren in de wagen, dat leidt je af. :s

En waarom zou je wagen 320 km/uur moeten kunnen rijden als je toch maar 120 km/u mag rijden.

Het zijn jullie centen, en je doet ermee wat je wil, maar mij zal je niet met een 'getunde' wagen zien rijden hoor.

Sorry als dat niet jouw mening is, maar reageren mag altijd.
 
Gunskes, je hoeft helemaal niet bang te zijn voor die gekke pb's of mailtjes, die heb ik ook nog niet gehad.

Iedereen is trots op en blij met de auto die hij heeft. En wat mij betrefd is dit in de 25 jaar dat ik al mag autorijden de 5de Mazda. Dat Ford Escortje ertussen door was en grote miskleun. Dat ding liep voor geen meter en om de haverklap was er iets aan mis. Alle Mazda's hebben bij mij regelmatig de klok rond gedraaid zonder problemen.
 
Gunskes zei:
Volgens mij is tunen de bedoeling om je wagen beter te laten presteren.

Daarom komt het woord custom ook steeds meer voor, tunen is in principe het verbeteren van de prestaties, maar dat maakt de wagen nog niet zoals je hem perse wilt hebben. Daarom is het vaak beter te spreken over custom wagens dan over getunede wagens.

Gunskes zei:
Maar kan het verkleinen van de bodemspeling en het aanbrengen van een spoiler (bij zeer hoge snelheden) misschien bij helpen. Maar wat ik hier zie is geen tuning meer, dit is vermasakreren. Met de helft van deze wagens kan je geen deftige vluchtheuvel nemen, laat staan dat je confortabel over een wegeltje bezet met kinderkopkes kan rijden.

Het verkleinen van de bodemspeling (schroefsetje in mijn geval) doet meer voor de wegligging dan je klaarblijkelijk denkt. Maar goed, voor normaal weggebruik zul je er niet super veel aan hebben, hoewel het wel lekkerder de bochtjes om veegt :-)

Gunskes zei:
En waarom zou je wagen 320 km/uur moeten kunnen rijden als je toch maar 120 km/u mag rijden.
[/qoute]

Ik weet niet hoe het bij anderen zit maar bij mij gewoon omdat het kan :-)
Ikzelf heb nog niet harder dan 200 gereden met mijn wagen maar ik weet dat hij de teller uitloopt (welke ophoudt bij 220). Niet dat ik dat ooit zou rijden maar gewoon het feit dat het kan is opzich leuk :-)
Bij een cabrio is het sowieso boven de 160 niet echt lekker meer vertoeven als je het dak open hebt.

Maar veel vermogen kan gecombineerd met en versnellingsbak met korte overbrengingen niet alleen zorgen dat je harder rijdt, maar in ieder geval dat je een stuk sneller kunt optrekken en dat is dan ook weer heel leuk :-)

Tunen is maar net wat je ervan maakt, persoonlijk. Sommige vinden dat motorisch, sommige hebben liever veel vleugels etc, blijft een kwestie van smaak.

Enne waarom zou je daar boze PM's etc voor krijgen, bijna iedereen die ik ken die verklaart me voor gek voor het geld dat ik in m'n wagen steek :-p

Roy
 
Het gaat er net om dat je wagen 320 kan, het gaat erom hoe snel je er zit :D

En geloof me 0-100 in 5.1secs is stukke beter dan in 9.5secs :D (spreek uit ervaring ;))
 
Erwin_Pro4 zei:
juul kabbas zei:
hehe nope woon in belgie en heb al reeds 5jaar zelf e club opgericht, tevens hebben we een nederlandse aftakking van onze club. Het is echt wel ni de club die jij in je gedachten hebt hoor, dat is een andere. :wink:
www.outlawtuningteam.nl

Hey,

Kan het zijn dat ik jou auto ook op tuned-belgium tegen ben gekomen >
erg toffe civic, vooral die paint is heel strak gedaan.
Jep da kan heel goe zijn...

Enne over da gemasakreren he, daar geef ik u groot gelijk in. Tis idd niet gemakkelijk met de vluchtheuvels her en der en ik moet idd soms nen omweg maken omdat de baan te slecht ligt. Maar verder heb ik ook e spaghetti-collecteur en regelbare ophanging en voor-en achteraan stabilisatorstangen en... Dus doe ik e beetje aan tuning he :wink: :lol: :lol: :lol:

Wat heb je aan e opgefokte motor als je ze toch overal kunnen flitsen. In ons belgenlandje is het de laatste tijd druk voor de flitstoestellekes he!!! :? :? :?
 
Het verkleinen van de bodemspeling (schroefsetje in mijn geval) doet meer voor de wegligging dan je klaarblijkelijk denkt. Maar goed, voor normaal weggebruik zul je er niet super veel aan hebben, hoewel het wel lekkerder de bochtjes om veegt

Het verkleinene van de bodemspeling zal inderdaad helpen, maar daar staan grenzen op. De wagen verlangen helpt, maar als hij maar een paar millimeter van de grond zit krijgt je meer nadelen dan voordelen.


Mad-Matt zei:
Het gaat er net om dat je wagen 320 kan, het gaat erom hoe snel je er zit Very Happy

En geloof me 0-100 in 5.1secs is stukke beter dan in 9.5secs Very Happy (spreek uit ervaring)

En wat er bij vele custum-cars gebeurt is je wagen vooral zwaarder maken, want een wagen met zo'n flap van een spoiler weegt mog steeds meer dan diezelfde wagen zonder die strijkplank erop.
Volgens mij krijg je toch maximale acceleratie bij een zo laag mogelijk gewicht. Dus weg moet die spoilers ;)

Wij hebben vroeger nog een lotus super 7 gehad:
lotus_03.jpg


zo'n wagentje weegt een paar honderd kilogram en die motor heeft ook maar 100 à 150 pk. Maar dat ding trekt als een gek. Dat is voor mij tuning.

Ik ben blij dat jullie het tof oppakken en er een discussietje over willen voeren :)
 
Back
Top